2012-05-31, 11:50
Medlem
hakkemans avatar
Finns det någon funktion för att ignorera en medlem på Flashback, så att man inte ser deras posts i trådar? Tycker att detta vore skönt och har sökt efter detta men hittade inget. Om det inte finns så är det ett förslag i alla fall.

Om det inte finns kan jag ha ett par följdfrågor till medlemmar.
Skulle ni vilja ha ett sådant alternativ?
Varför/varför inte?
2012-05-31, 11:53
Medlem
epost72s avatar
Finns redan.
Klicka på namnet och välj ignorera.
Eller gå in på medlemmens profil och välj ignorera
Medlem
DuSomTroddes avatar
Åh herre... Vi måste uppdatera -symbolen för extra stora idioter.

https://www.flashback.org/profile.php?do=editlist
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakkeman
Finns det någon funktion för att ignorera en medlem på Flashback, så att man inte ser deras posts i trådar? Tycker att detta vore skönt och har sökt efter detta men hittade inget. Om det inte finns så är det ett förslag i alla fall.

Om det inte finns kan jag ha ett par följdfrågor till medlemmar.
Skulle ni vilja ha ett sådant alternativ?
Varför/varför inte?

Nej, det skulle jag inte vilja se.

Varför? Jo, för man kan missa intressanta diskussioner och viktiga byggstenar i en tråd. Man kan ju bli utan något väldigt givande/roande...
2012-05-31, 12:14
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Det vore skönt om man kunde utveckla funktionen, så att man inte ens ser att den medlem man ignorerar har skrivit i tråden. Nu ser man ju att medlemmen har skrivit, men man ser inte inlägget.
2012-05-31, 19:37
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Det vore skönt om man kunde utveckla funktionen, så att man inte ens ser att den medlem man ignorerar har skrivit i tråden. Nu ser man ju att medlemmen har skrivit, men man ser inte inlägget.
Precis.
Samt om någon annan citerar den ignorerade så ser man idiotens postning ändå.
2012-05-31, 19:42
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Vad spelar det för roll att du ser om någon skrivit eller ej? Du slipper ju ändå läsa vad de skrivit.

Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Precis.
Samt om någon annan citerar den ignorerade så ser man idiotens postning ändå.
Skulle tro att detta är ganska svårt eller krävande att fixa faktiskt.
2012-05-31, 20:01
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Vad spelar det för roll att du ser om någon skrivit eller ej? Du slipper ju ändå läsa vad de skrivit.
Man blir tyvärr nyfiken på vad användaren har skrivit. Jag har bara en enda användare på ignore så det händer kanske en gång var tredje månad att jag ser att denne har skrivit, ändå är det otroligt störande. Det är lite som en trafikolycka, man vill inte se fast ändå kollar man.

Citat:
Ja det får man nog leva med.
2012-05-31, 20:01
Medlem
Germanias avatar
Citat:
jag skulle inte kalla det utveckling att inte ha möjligheten att i undantagsfall läsa rörda inlägg.
2012-05-31, 20:24
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Man blir tyvärr nyfiken på vad användaren har skrivit. Jag har bara en enda användare på ignore så det händer kanske en gång var tredje månad att jag ser att denne har skrivit, ändå är det otroligt störande. Det är lite som en trafikolycka, man vill inte se fast ändå kollar man.
Nu har jag ingen på min ignorelista på forumet, men jag förstår vad du menar. Däremot lärde jag mig rätt fort att de individer man har på sin ignorelista sällan har något läsvärt skrivet, och är det läsvärt så citeras det då av andra oftast (så då ser man det då). Blir det inte citerat så kan det lika gärna ligga oläst.
2012-05-31, 20:30
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Nu har jag ingen på min ignorelista på forumet, men jag förstår vad du menar. Däremot lärde jag mig rätt fort att de individer man har på sin ignorelista sällan har något läsvärt skrivet, och är det läsvärt så citeras det då av andra oftast (så då ser man det då). Blir det inte citerat så kan det lika gärna ligga oläst.
Fick en rejäl deja-vu nu. Förmodligen för att du talar så vist. Hur som helst så är det ju inget prioriterat "tekniskt problem" att lösa och inget lär ske med funktionen.
2012-06-01, 07:18
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Det finns script som plockar bort även citerade inlägg av den som man valt att ignorera.
Så tekniskt kan det inte vara särskilt svårt att lösa.

Men som sagt det tar ju bort hela inlägget där en person valt att citera och denne har då kanske skrivit något som man vill se.

Jag tycker inte att tekniker ska lägga tid på en sådan lösning.
Ignore finns i sin nuvarande form eller så tar man bort den helt.
Jag får lite lunarvibbar av sådana funktioner.

Sedan kan man se det så här.
Väljer man att totalt få inläggen att försvinna så har man ju ingen möjlighet att rapportera dem.
Om personen skriver så undermåliga inlägg så kan ju det vara en väg att få bort personen helt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in