2012-05-31, 10:08
Medlem
fredricomartins avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14906405.ab

"En 17-årig pojke åtalas för att ha misshandlat en jämnårig arbetskamrat på ett företag i Göteborg"

"Konflikten började med ett skämt. Pojken, som sedan blev misshandlad, visade en naken kvinna i sin mobiltelefon, och sade "din mamma skickade en bild"."

Låter som en berikare med tanke på reaktionen, nån som har mer info?
Citera
2012-05-31, 10:22
Medlem
TrueCs avatar
Hahaha! Fy fan, humor. Hur man kan ta illa upp av mammaskämt fattar jag inte, tröttaste förnedringsförsök som finns. Muslim?
Citera
2012-05-31, 10:45
Medlem
Händelsen utspelade sig inne på ett av Provoice kontor i Göteborg. Är vän med "offret" men har ingen koll på GM mer än att han bor i Backa.
Citera
2012-05-31, 10:51
Medlem
cc_zeros avatar
Härlig reaktion

Helt förståeligt om det faktiskt var GMs mamma på bilden dock.
Citera
2012-05-31, 10:55
Medlem
Blademasters avatar
Det kan finnas ett antal förklaringar till reaktionen, en utav dem skulle kunna vara att det faktiskt var hans mamma på bilden.
Citera
2012-05-31, 10:58
Medlem
Ettan^s avatar
Han uppger att han blev kränkt av skämtet, så ja..

Personligen hade jag antagligen skrattat, men det är såklart svårt att veta hur situationen såg ut. Kanske var det menat som ett hån istället för ett skämt, kanske hade killens mamma just dött, osv. Men spontant gissar jag på att det handlar om en person som är väldigt heders-/respektfixerad och inte klarar av mamma-skämt.
Citera
2012-05-31, 11:01
Medlem
Låg nivå på sådana skämt. Mycket patetiskt, och nästintill rätt åt BO.
Citera
2012-05-31, 11:01
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Hahaha! Fy fan, humor. Hur man kan ta illa upp av mammaskämt fattar jag inte, tröttaste förnedringsförsök som finns. Muslim?

Man skämtar inte om någons familj. Familjen är hederlig jaaaaaoooooooow.
Fråga bara Zidane.
Citera
2012-05-31, 11:12
Medlem
VenomXs avatar
Hahaha, men hur fan orkar man hetsa upp sig. Snacka om att gå runt med en stor flisig käpp i röven om man tar illa vid sig av såna där kommentarer.

Iofs tyckte jag att jag läste nåt om 17 år så det kanske är mycket hormoner och tonårsaggressioner som ligger bakom, vem vet.
Citera
2012-05-31, 11:13
Medlem
epost72s avatar
Länk
Arbetskamraten tog upp en kontorsstol med hjul, höll den över sitt huvud och kastade den i ansiktet på mobilkillen. Stolen gjorde att det började blöda ymnigt och det blev ambulansresa till sjukhus.
En sådan stol är rätt tung.
Lite ADHD-reaktion eller Samhall typ.
Citera
2012-05-31, 11:14
Medlem
Spauldings avatar
Hur svårt ska det vara att kontra det, utan att behöva anstränga sig med stolsvingande? Visa en bild på goatse och säg "Din farsa skickade också en".
Citera
2012-05-31, 11:17
Medlem
"Din mamma"-skämten har ju funnits med i många år nu.. Alla normalt funtade personer förstår att man inte klankar ner på någons mamma när man drar dom otroligt omogna skämten, dock var ju dessa killar 17 så antar att dom var ganska omogna.. Stolkillen tar nog priset i omogenhet.

Kan inte någon fixa fram namn och adress på GM så kan vi skicka "Din mamma"-vykort till honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in