Håller ej med. Kan tycka att det är skönt när någon kunnig fixar med mitt hår. Hittar man en bra frisör som man trivs med så kan man ju nästan bli lite småbekanta med varandra. Visst de kanske inte är enormt intresserade av svaren men blir man stamkund så kan det ju vara lite små intressant att fråga hur det går med dittan och dattan.
En trevlig frisör jag gick till när jag bodde i en annan del av landet var väldigt trevlig. Vi pratade t ex om filmer, politik och annat. Blev nästan så att vi var kompisar. Social frisör som var duktig som just frisör också. Tyckte det var tråkigt när hon slutade för att hon skulle resa därifrån.
Sedan finns det ju frisörer som är helt tysta eller som man kan känna bryr sig nada om en, dessa är det svårare att föra samtal med o dem blir man ju inte heller lika trogen.
Tycker det är mer jobbigt om man sitter i ett "utsatt" läge, t ex i ett köpcentrum precis vid dörren där folk ser en när de går förbi eller att man kommer ut direkt i smeten när man har klippt sig. Vill kunna "gömma mig" lite innan jag ska ut i verkligheten igen. Mest för att hinna vänja mig med min nya frisyr