Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-02, 10:08
Medlem
EmileZolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om du kollar upp källmaterialet så är det så att i Cyberpunks värld så är sådant så pass vanligt i samhällena att det skulle sticka ut mer om du inte hade någon form av argumentation.

Så du får klaga på de som skapade rollspelen om du tycker att det är fel

Jag känner till källan men det är ju skitsamma. Det betyder inte att jag ogillar det mindre. Det finns en anledning till att vi försöker dölja proteser och få dem att se så naturliga ut som möjligt i verkliga livet. Det lär knappast förändras i framtiden.
Citera
2020-12-02, 10:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmileZola
Jag känner till källan men det är ju skitsamma. Det betyder inte att jag ogillar det mindre. Det finns en anledning till att vi försöker dölja proteser och få dem att se så naturliga ut som möjligt i verkliga livet. Det lär knappast förändras i framtiden.

Det man måste tänka på är att proteser i Cyberpunk världen inte är för att vara funktionella, de är en status pryl ovanpå att de ska fylla en funktion, i en värld där proteser är statussymboler så kommer de att visas upp.

Vi ser redan idag hur vissa företag som producerar proteser har börjat erbjuda lyxigare proteser som är utsmyckade med olika mönster osv, varför skulle det inte gå till det mer "extrema" i framtiden när proteserna tillåter dig att göra supermänskliga saker?
Citera
2020-12-02, 11:10
Medlem
Korders avatar
Citat:

Haha, lagom efterblivet att jämföra dagens proteser som symboliserar handikapp med cybernetik som symboliserar pengar och status. Viss skillnad på en protes som är till för att hjälpa dig med ett handikapp och teknologi som är till för att i något avseende göra dig bättre än en vanlig människa. Not to mention att cyberpunk inte har sitt avstamp i den verkliga världen utan i en alternativ framtidsutveckling där cybernetics är en allmän fetisch.
Senast redigerad av Korder 2020-12-02 kl. 11:16.
Citera
2020-12-02, 20:28
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om du kollar upp källmaterialet så är det så att i Cyberpunks värld så är sådant så pass vanligt i samhällena att det skulle sticka ut mer om du inte hade någon form av argumentation.

Så du får klaga på de som skapade rollspelen om du tycker att det är fel
Argumentation är en jävligt dålig översättning av augmentation
Citera
2020-12-02, 20:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Argumentation är en jävligt dålig översättning av augmentation

Får skylla på att jag skriver från telefonen
Citera
2020-12-03, 08:01
Medlem
Nihennas avatar
Fick notis igår kväll om att paket är på väg från Elgiganten. Cyberpunk-helg?
Citera
2020-12-03, 10:07
Medlem
Har gått från att nästan tappa intresset helt till att faktiskt förhandsboka spelet och såhär en vecka innan release är jag riktigt förväntansfull. Det kommer bli svårt att inte påverkas när recensionerna trillar in, vilket lär ske i början av nästa vecka, men som det ser ut nu är jag beredd på mästerverk, besvikelse och allt däremellan.

Mycket surr om DLC. Läst rykten från flera håll att det kommer bli minst lika mycket som Witcher 3.
Citera
2020-12-03, 11:43
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Mycket surr om DLC. Läst rykten från flera håll att det kommer bli minst lika mycket som Witcher 3.

Det är mer än rykten.
Citera
2020-12-03, 12:01
Bannlyst
Ni snackar om det är mycket DLS men kan jag som inte har tillgång till internet på mitt xbox one fortfarande installera och spela det eller krävs det internetuppkopling?
Citera
2020-12-03, 12:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blazeDd
Ni snackar om det är mycket DLS men kan jag som inte har tillgång till internet på mitt xbox one fortfarande installera och spela det eller krävs det internetuppkopling?

Du måste ha internet för uppdateringen som kommer att släppas på release dagen, utan den så verkar spelet vara rätt ospelbart
Citera
2020-12-03, 12:59
Medlem
EmileZolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Haha, lagom efterblivet att jämföra dagens proteser som symboliserar handikapp med cybernetik som symboliserar pengar och status. Viss skillnad på en protes som är till för att hjälpa dig med ett handikapp och teknologi som är till för att i något avseende göra dig bättre än en vanlig människa. Not to mention att cyberpunk inte har sitt avstamp i den verkliga världen utan i en alternativ framtidsutveckling där cybernetics är en allmän fetisch.

Sånt kommer aldrig symbolisera status vilket smartare cyberpunkskapare som William Gibson och Ridley Scott förstod. The street finds its own uses for things. Tekniken har bara en omedelbart praktisk funktion, annars skippas den.

Vi använder fortfarande porslin, trämöbler, gamla hus osv trots att vi egentligen har nyare teknik till allt.
Citera
2020-12-03, 13:44
Medlem
Citat:
Sånt kommer aldrig symbolisera status vilket smartare cyberpunkskapare som William Gibson och Ridley Scott förstod. The street finds its own uses for things. Tekniken har bara en omedelbart praktisk funktion, annars skippas den.

Vi använder fortfarande porslin, trämöbler, gamla hus osv trots att vi egentligen har nyare teknik till allt.

Kanske det är en klassfråga, hur stil och mode visar sig?

Likt hur tatueringar är status hos gruppen Paradise hotel-fans, kanske en cool protes är motsvarande i framtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in