Jag har fått ett litet problem med min pop3-mail hos telia.
Varje gång jag försöker hämta ny post kopplar outlook upp, verifierar lösen/användare och hämtar de första 16 (av 50) mailen felfritt.
Därefter får jag ett felmeddelande som berättar att mailen inte kunde hämtas.
Jag misstänker att det är något fel (för stort/korrupt/virusinfekterat eller liknande) på detta specifika meddelande och tänkte därför logga in på min mail via webben (telia.se/webmail) och läsa/radera de femtio meddelandena. Det är nu det aktuella problemet dyker upp. Jag har nämligen ingen som helst aning om vad mitt lösenord är.
Fråga: Finns det något program som kan "se igenom" de svarta plupparna i outlook och läsa lösenordet?
OT fråga: Varför kan jag inte följa länkar postade på forumet direkt, utan förs bara till en sida med adressen som enda text? Leder till en otrolig mängd ctrl-c/ctrl-v:ande!
Felmeddelandet:
Servern har oväntat kopplat från anslutningen. Möjliga orsaker kan vara ett serverfel, ett nätverksfel eller en lång tids inaktivitet. Konto: 'm1.340.telia.com', Server: 'm1.340.telia.com', Protokoll: POP3, Serversvar: '+OK 1247 bytes', Port: 110, Secure (SSL): Nej, Felnummer: 0x800CCC0F
Programmet fixade mitt lösenord, men jag lyckades inte lösa ursprungsproblemet..
Strunt samma, nu kan jag kolla mailen på webben istället, vilket faktiskt passar mig bättre!
Programmet fixade mitt lösenord, men jag lyckades inte lösa ursprungsproblemet..
Strunt samma, nu kan jag kolla mailen på webben istället, vilket faktiskt passar mig bättre!
Jag har haft samma problem med mailen, samma felmeddelande. Det verkade som jag hade för många och eller för stora mail i min inbox. På någotvis så fick aldrig mailservern kvitto på att jag läst mailen så det var hela tiden samma mail som poppade upp om och om igen. Jag gick i via web mailen på telias hemsida med mitt login & pass och läste och raderade några stycken sen fungerade det igen.