2012-05-30, 13:28
Medlem
Hej Flashback.

Jag var vid banken fr ngra dagar sedan och berttade att jag var intresserad av att brja handla med aktier. Jag fick en dep hos dem och tillgng till en aktiemklare. Hr kommer problemet? Har jag blivit lurad? Behver jag verkligen en dep hos dem? Behver jag en aktiemklare? Jag har ingen aning om vad den dr aktiemklaren ska gra fr nytta. Jag r rtt blank p aktier fr tillfllet men har brjat lsa mycket och frsker lra mig s gott jag kan p egen hand.
Citera
2012-05-30, 13:32
Medlem
nollans avatar
Lurad och lurad. De erbjd sig att hjlpa dig med din nskan som du framfrde.

Betalar du ngot fr depn och mklaren?

EDIT: Nej, du behver inte ha depn hos dem alls. Mnga anvnder t.ex. Avanza eller Nordnet och ngon mklare behver du inte heller.
Citera
2012-05-30, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Lurad och lurad. De erbjd sig att hjlpa dig med din nskan som du framfrde.

Betalar du ngot fr depn och mklaren?

EDIT: Nej, du behver inte ha depn hos dem alls. Mnga anvnder t.ex. Avanza eller Nordnet och ngon mklare behver du inte heller.

Betalar 1000kr ret fr mklaren, betalar inget fr depn. r det bttre att ha dep hos Nordnet n Swedbank? Kan jag ha bda? Mste jag gra ngot speciellt fr att byta dep eller r det bara fra ver pengarna till Nordnet?
Citera
2012-05-30, 15:03
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladast
Betalar 1000kr ret fr mklaren, betalar inget fr depn. r det bttre att ha dep hos Nordnet n Swedbank? Kan jag ha bda? Mste jag gra ngot speciellt fr att byta dep eller r det bara fra ver pengarna till Nordnet?
Jag vet inte om du r tt eller om du knner att du kommer ha nytta av den dr mklaren men be att f tillbaka de pengarna om du inte vill ha tjnsten.

Jag har ingen erfarenhet av Swedbank men fr ett par r sen var bde Nordnet och Avanza bde bttre och billigare n storbankerna och jag har svrt att tnka mig att det frndrats till storbankernas frdel.

Du kan ha hur mnga deper du vill och p hur mnga institut du vill. Det r inte ngra problem att flytta dina pengar frn din Swedbank-dep.
Citera
2012-05-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Jag vet inte om du r tt eller om du knner att du kommer ha nytta av den dr mklaren men be att f tillbaka de pengarna om du inte vill ha tjnsten.

Jag har ingen erfarenhet av Swedbank men fr ett par r sen var bde Nordnet och Avanza bde bttre och billigare n storbankerna och jag har svrt att tnka mig att det frndrats till storbankernas frdel.

Du kan ha hur mnga deper du vill och p hur mnga institut du vill. Det r inte ngra problem att flytta dina pengar frn din Swedbank-dep.

Okej, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in