2012-05-30, 04:19
Medlem
Hej Flashback.

Jag och tjejen flyttar snart till Gävle, närmare bestämt Tordönsgatan i Andersberg. Har hört/läst lite dålig saker om Andersberg och börjar bli lite orolig. Kan man räkna Tordönsgatan till Andersbergs centrum? Någon som bor där och kan ge förstahands information?

Tack på förhand
Citera
2012-05-30, 10:14
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarchy42
Hej Flashback.

Jag och tjejen flyttar snart till Gävle, närmare bestämt Tordönsgatan i Andersberg. Har hört/läst lite dålig saker om Andersberg och börjar bli lite orolig. Kan man räkna Tordönsgatan till Andersbergs centrum? Någon som bor där och kan ge förstahands information?

Tack på förhand

Personligen skulle jag inte bo där. Det är väl inte så farligt, men hela andersberg förutom villaområden är lite sunkigt. Och din bostad ligger skapligt nära soclägenheterna i centrum och där är det riktigt illa med somalier som pissar i trapphus och raggare, ja en salig blandning av luffare.

Men å andra sidan är du bara en 5min busstur från staden.
Citera
2012-05-30, 10:27
Medlem
Har en kompis som bor på Tordönsgatan, var där senast igår. Jag har aldrig känt mig hotad eller osäker när jag har varit där. Min kompis trivs bra där, tycker att det är ett lugnt område. Nu bor han i för sig längst ut på Tordön, och därmed långt bort i från Andersbergs centrum.
Citera
2012-05-30, 19:08
Medlem
80 % är invandrare, 10 % är alkolister och 10 % är folk som går på soc.

Har varit ett antal bränder och knivhot i Andersberg centrum de senaste åren. Just saying.

Men läget är ju bra iallafall, nära till stan och mycket goda bussförbindelser. Billigt är det också (guess why). Och Gävle är rent allmänt en mycket trevlig stad
Citera
2012-10-29, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anarchy42
Hej Flashback.

Tack på förhand

Jag har bott i Andersberg sen jag var 4, alltså i 20 år i år. Och jag skulle både rekomendera Andersberg och avrekomendera. Det som är till fördel är att det ligger 7-10 min med buss från Gävle centrum. Det är grymt mycket cykel och gångbanor, det är rikt på skog och natur om man gillar sånt. Hyrorna är relativt bra(Än så länge)

Det som är dåligt är väl att det är ett utanförskaps område, det vill säga invandrare, social fall(jag och min tjej ) Det är mycket osäkert natt tid.
Citera
2012-11-08, 00:00
Medlem
Steff83s avatar
Märkligt att det 2 st Andersberg som är sk "problemområden....Finns ett i Halmstad också.
Citera
2012-11-08, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Märkligt att det 2 st Andersberg som är sk "problemområden....Finns ett i Halmstad också.

Jasså? Vet att det fanns ett men visste inte att det oxå hade mycket problem. Bor du där själv eller?
Citera
2012-11-08, 20:03
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemony88
Jasså? Vet att det fanns ett men visste inte att det oxå hade mycket problem. Bor du där själv eller?

O ja..Det är det värsta området där....Jag vet inte, hur står Gävles Andersberg sig mot andra stadsdelar i Gävle? Finns det värre?

Jag bor i Gbg, förövrigt. Så jag har av naturliga skäl mer koll på Halmstad än Gävle(har knappt varit där). Reagerade mest på att det fanns ett problemområde med namnet Andersberg även i Gävle!
Citera
2012-11-14, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
O ja..Det är det värsta området där....Jag vet inte, hur står Gävles Andersberg sig mot andra stadsdelar i Gävle? Finns det värre?

Jag bor i Gbg, förövrigt. Så jag har av naturliga skäl mer koll på Halmstad än Gävle(har knappt varit där). Reagerade mest på att det fanns ett problemområde med namnet Andersberg även i Gävle!

Haha jag förstår Jo det finns ju öster och sätra men båda dom verkar ju ha ryckt upp sig medan Andersberg sjunkit en aning.. tyvärr. Är ju ändå stadsdelen jag kallar mitt hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in