2012-05-29, 21:37
Medlem
Hej!
Jag har pollen mot gräs och björk(som alla andra i sverige) och använder ögondroppar samt nässpray. Men under denna säsongen märker jag att det inte längre funkar och funderar på att byta till antihistamin tabletter. Jag undrar om dessa är bättre? Eller ger det ungefär samma effekt?
Citera
2012-05-29, 21:56
Medlem
argtants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigjankarlsson
Hej!
Jag har pollen mot gräs och björk(som alla andra i sverige) och använder ögondroppar samt nässpray. Men under denna säsongen märker jag att det inte längre funkar och funderar på att byta till antihistamin tabletter. Jag undrar om dessa är bättre? Eller ger det ungefär samma effekt?
Jag har använt en mängd preparat bl. a Loratadin. Just nu använder jag Acura sugtabletter. Prova dig fram. Lycka till!
Citera
2012-05-29, 22:48
Medlem
lithionits avatar
tabletter är bättre, det ger effekt över hela kroppen inkl. näsa och ögon. Billigare också =)
Citera
2012-05-29, 23:46
Medlem
tack för svar! Behöver man gå till läkaren för att bli rekommenerad av ett visst märke på tabletterna? Eller är det bara och droppa in på apoteket och fråga om råd där?
Citera
2012-05-30, 00:59
Medlem
argtants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigjankarlsson
tack för svar! Behöver man gå till läkaren för att bli rekommenerad av ett visst märke på tabletterna? Eller är det bara och droppa in på apoteket och fråga om råd där?
De finns receptfritt på apoteket. Du kan även handla på apoteket via nätet, då får du tabletterna direkt i brevlådan!
Senast redigerad av argtant 2012-05-30 kl. 01:10.
Citera
2012-05-31, 23:21
Medlem
Som de andra säger är det bara att fråga på apoteket och berätta om just dina besvär så hjälper dom dig. Själv är jag väldigt allergisk och har provat alla receptfria preparat. Fick tillslut några tabletter utskrivet. Känner du av något på andningen?
Citera
2012-05-31, 23:47
Medlem
PaulPaljetts avatar
Olika verksamma ämnen ger olika verkan (och biverkningar). Ta en billig sort och testa. Funkar det bra så fine. Fungerar det dåligt, byt till något annat ämne. Det tar ett tag innan man hittar vad som lirar bäst. Tänk på att effekten är fullgod först efter ett par dagar, så bara för att det inte fungerar helt bra dag ett behöver inte det betyda allt.

Sedan är det helt okej att kombinera piller med spray och droppar. Själv kör jag piller+spray. Kombinationen jag kör med har jag letat fram genom idogt testande genom åren för att hitta det som passar just min allergi och kropp bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in