Looorg: Tack igen, jag uppskattar verkligen att du tar dig tid!
Jag håller nu på att leda efter handledare, har kontaktat en del som arbetar inom områden som har lite med mitt att göra. Ingen har svarat än, men jag hoppas på framgång snart.
Det du skrev i stycket som börjar med "Som det låtar skulle jag säga att ja det kan fungera [...], det är precis så jag menar att jag ska göra.
Gällande rapporter, ja, jag har flera från Skolverket men även KK-stiftelsen som är intressanta och relevanta. Och även artiklar från t ex USA där svenska dito inte finns.
Exempel: Artikel A avhandlar ett sätt att använda internet i undervisningen, artikel B en annat, artikel C ytterligare ett osv. Rapporterna visar t ex vad lärare anser om saken, och de innehåller statistik.
Kan dessa rapporter och vetenskapliga artiklar funka som min teori? Om inte, vad kan jag lägga till?
Jag har sett liknande arbeten som utgår från socialpsykologiska perspektiv och liknande, men jag tycker dels det är svårt att hitta sådana som stämmer in (jag ser inte alltid kopplingen, jag är inte tillräckligt beläst (men kan så klart bli)) och dels att de är tråkiga.
Jag ska kolla vidare efter fler relevanta och BRA texter, men det är svårt att hitta "pillar content" i ett så (relativt) nytt område.
Kan också tillägga detta: Av olika anledningar blev mitt examensarbete uppskjutet och har legat orört i över ett år. Jag har mått väldigt dåligt av det, hamnade i en "vad vill jag göra-vad ska jag göra"-kris. Men nu har jag äntligen hittat viljan att fortsätta, att ta examen och bege mig ut i arbetslivet (can't wait!). Så jag vill verkligen göra det här, men samtidigt satsar jag inte på högsta betyg utan jag vill bli av med arbetet så fort som möjligt.
Tack igen!