• 1
  • 2
2012-05-29, 20:23
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-user
Du verkar glömma att det är helt omöjligt att fokusera på en muskelgrupp, utan att koppla in fler.

3-4 pass i veckan är utmärkt. Själv kör jag 3 pass i veckan.

Absolut inte glömt. Men du kan inte ens dricka en kopp kaffe utan att koppla in muskler.
Som ett exempel så jobbar jag med ett fysiskt arbete, där ett stort antal muskler kopplas in, hela tiden. Ska jag då bara träna på söndagar?

Om du tränar med fokus på t.ex bröst/triceps så är det just dom muskelgrupperna du bryter ned, inte de passiva som kopplas in vid behov, även om dom delvis är aktiva under passet. Om du tränar på rätt vis dvs.
Citera
2012-05-29, 20:59
Medlem
choppermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoakingWET
Mån. Ben
Tis. Axlar
Ons. Mage + armar
Tors. Ben
Fre. Rygg
Lör. Mage
Sön. Ben

Är detta schema bra?? Allt ska tränas i 1h , förutom på onsdag då armar ska tränas i 30 min och mage 45 min. Vill även träna cardio men hört att det Inter bra å Göra när man styrketräning.*

Målet är en större röv och vältränad mage.

Du är en tjej antar jag?

Ditt schema ser helt okej ut. Tänk på ta minst 1 dag vila, antar att du inte är så hardcore för då hade du nog inte lagt upp ett schema som de där, men visst fungerar det för en nybörjare.
Citera
2012-05-29, 21:28
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Absolut inte glömt. Men du kan inte ens dricka en kopp kaffe utan att koppla in muskler.
Som ett exempel så jobbar jag med ett fysiskt arbete, där ett stort antal muskler kopplas in, hela tiden. Ska jag då bara träna på söndagar?

Om du tränar med fokus på t.ex bröst/triceps så är det just dom muskelgrupperna du bryter ned, inte de passiva som kopplas in vid behov, även om dom delvis är aktiva under passet. Om du tränar på rätt vis dvs.
Men kroppen behöver vilodagar för återhämta sig så mycket som möjligt. Annars går energin åt till träningen dagen efter.
Citera
2012-05-29, 22:28
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Men kroppen behöver vilodagar för återhämta sig så mycket som möjligt. Annars går energin åt till träningen dagen efter.

Visst, man kan vila så mycket, men behöver inte. Det finns ingen elitidrottare eller kroppsbyggare som tränar 3-4 dagar i veckan och når några toppresultat. Så att det är snarare bättre med fler träningspass i veckan, ur resultatens synpunkt.

Sen är det en helt annan sak om man inte pallar den psykiska delen.
Citera
2012-05-30, 03:21
Medlem
PierreKirbys avatar
Disco-gym girl style
Citera
2012-05-30, 08:47
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreKirby
Disco-gym girl style
Haha motsatt! Ben, ben, ben, mage mage mage!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in