2012-05-28, 23:16
Medlem
Hej, jag har länge tänkt på att jobba någon månad i norge för att tjäna lite extra pengar nu under sommaren, men hur får jag lättast jobb i norge? jag tänkte printa ut typ 100 cv:n och sen åka dit någon vardag och sen dela ut alla cv:n till olika företag är det en bra idé?
Jag tänkte även ringa runt lite, men vad tycker ni är bäst? är det någon som har erfarenhet av att jobba i norge? hur fick ni jobb där? hur var lönen?
Citera
2012-05-28, 23:20
Medlem
kattsvins avatar
Du kan ju testa ringa runt och maila cv:n innan du åker dit så kanske du fixar så du har nån intervju direkt när du kommer dit.
Citera
2012-05-28, 23:20
Medlem
Jag bodde i Norge i 6 månader förra vintern, och det bästa sättet vi fick jobb på var bemaningsföretag!
ta truckkörkort och dra dit så kmr du få lagerjobb!
Jag jobbade lager och hade typ mellan 30-38 k/månad!
Jobbade mycket övertid för det är då du tjänar de stora pengarna!

Lycka till!
Citera
2012-05-28, 23:21
Medlem
SkateBlinds avatar
Det som du skriver att dela ut CV är väldigt bra, men se till att prata med personalansvarig. Kontakter kanske kan hjälpa dig..
Citera
2012-05-28, 23:22
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legosoldaten
Hej, jag har länge tänkt på att jobba någon månad i norge för att tjäna lite extra pengar nu under sommaren, men hur får jag lättast jobb i norge? jag tänkte printa ut typ 100 cv:n och sen åka dit någon vardag och sen dela ut alla cv:n till olika företag är det en bra idé?
Jag tänkte även ringa runt lite, men vad tycker ni är bäst? är det någon som har erfarenhet av att jobba i norge? hur fick ni jobb där? hur var lönen?

Check out nav.no, homepage of the Norwegian employment office.

Most jobs pay ok, but it depends on what line of profession you are targeting. Handing out CV's willy-nilly is not a good idea.
Citera
2012-05-28, 23:42
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickinhead
Jag bodde i Norge i 6 månader förra vintern, och det bästa sättet vi fick jobb på var bemaningsföretag!

Lycka till!

Nok eller kronor?
Vilket bemanningsföretag? Boende? Jag bodde där i några månader men då bodde jag hos en flickvän etc och nu har jag familj. De vänner från sverige som bor där betalde säkert 14-16 nok/månad för en lägenhet som inte låg för långt bort från sina arbeten. pm om du vill.
Senast redigerad av panelbeater 2012-05-28 kl. 23:44.
Citera
2012-05-29, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickinhead

Lycka till!

Det låter intressant, hur mycket kostar det att ta truckkörkort? hur länge tar det?
Om man inte har truckkörkort, vad finns de då för alternativa jobb att söka i norge? det ska helst vara 120 nok i timmen och jag vill kunna jobba mycket övertid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in