2005-03-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
jag fryser in de överblivna bröden.

Det är ju det man gör i daxläget. Men hur länge kan dom ligga där innan frosten gör dom alldeles vita?
Det betyder ju att man inom en snar framtid måste köpa ett nytt korvpaket. Och då får jag korvar över istället som jag då måste frysa in. Och sen är karusellen igång.

Samma dilemma börjar jag få när jag ska köpa chips + dip. Har svårt numera att hitta 200g påse. Hittar bara 300g och då räcker inte 3dl dip. Och 6dl dip blir för mycket.

Fryser du in chipsen oxå?
Citera
2005-03-02, 17:37
Köper oftast tjockare starka korvar som kommer i 4-pack. Då brukar det jämna ut sig.
Citera
2005-03-02, 17:49
Medlem
Barschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ärlig
Köper oftast tjockare starka korvar som kommer i 4-pack. Då brukar det jämna ut sig.

Scans korvar med konstiga namn kommer i 3-pack, så då kan man köpa 2 korvpaket och ett 6-pack bröd...
Citera
2005-03-02, 17:58
Medlem
Arnolfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Varför säljer man inte dessa i lika stora antal?

Jag får nu återigen 2 korvbröd "över" när jag stekt klart mitt 10-pack korv.
Och vill jag inte äta korvbröd utan korv så behöver jag köpa 5st 12-pack korvbröd och 6st 10-pack korv. Det är nämligen då det första 10-tal (60st) dyker upp bland korvbröden och det går jämt ut med korvarna.

Och ännu värre blir det om korvbrödet säljs i 16-pack. Då måste jag köpa sammanlagt 9st 10-pack korv.

Ett riktigt I-landsproblem vi har här....
Citera
2005-03-02, 19:07
Medlem
Dödens avatar
vadådå gamla korvbröd som har legat i frysen och torkat är ju svinäckliga.. dessutom om alla korvbröd som blir över hade skickats till nått u-land så hade de gjort större nytta än i min frys och senare soptunna.
undrar om detta är ett problem utanför nationens gräns? tänk på hur mycket korv vi äter i sverige, tänk att varje gång nån äter korv blir det 2 bröd över..
det blir en jädrans massa korvbröd som slängs...
Citera
2008-08-30, 15:43
Medlem
någon borde verkligen rensa upp i korvbrödsträsket. Inte nog med att det är för få alternativt för många korvbröd i paketet. De är nästan alltid torra också. Sedan så är de ofta tämligen dyra. Ibland blir det nästan billigare att köpa frallor. Vilket naturligtvis är mycket godare.
Citera
2008-08-30, 20:29
Medlem
Californias avatar
Tänk er in i min hemska situation då! Jag lägger allt som oftast 2 korvar i mitt bröd!
Citera
2008-08-31, 05:21
Bannlyst
Desto mer jag tänker på det, desto sjukare blir det. Jag kommer inte kunna sova

Har nämligen 2 korvbröd i frysen, och vad fan ska jag göra med dem?
Citera
2008-08-31, 09:34
Medlem
Drömmarens avatar
Är väl även ett sjukt överpris på korvbröden med tanke på vad man får? En liten brödöverdragen luftkudde? Som någon påpekade så är de i princip oätliga efter att ha varit i frysen.
Citera
2008-08-31, 09:46
Medlem
whoracles avatar
Varför enbart köpa 16-pack eller 12-pack.
Vad sägs om ett 16-pack och två 12-pack så beöver du bara köpa fyra tiopack med korv.
Citera
2008-08-31, 13:26
Medlem
karykhs avatar
Fyll korvbröden med skinka, ost och lämplig sås och släng dem på grillen. Utmärkta som varma mackor.

Men ärligt talat så är jag lika förvirrad jag, har hela frysen full med korvbröd och hamburgerbröd! (Det är bara dyra hamburgare från av korvbrödsbolagen godkända producenter som kommer i 8-pack, billigare hamburgare säljs alltid i paket om x*10-tal. Nu gör jag ju oftast mina egna burgare för att komma undan problemet förstås... )
Citera
2008-08-31, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Det är ju det man gör i daxläget. Men hur länge kan dom ligga där innan frosten gör dom alldeles vita?
Det betyder ju att man inom en snar framtid måste köpa ett nytt korvpaket. Och då får jag korvar över istället som jag då måste frysa in. Och sen är karusellen igång.

Samma dilemma börjar jag få när jag ska köpa chips + dip. Har svårt numera att hitta 200g påse. Hittar bara 300g och då räcker inte 3dl dip. Och 6dl dip blir för mycket.

Fryser du in chipsen oxå?

Undra om frystillverkarna har ett finger med i spelet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in