2012-05-28, 19:51
Medlem
epiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coppercab
Finns lås till laptop dock vet jag ej hur de fungerar för jag har ingen laptop

http://www.mytrendyphone.se/images/18378_Laptop_Lock_08032012.jpg
Det är kensingtonlås, har ingen sån funktion på min laptop.
2012-05-28, 19:55
Medlem
Aha..

Har ingen kunskap om laptop lås. Min rekommendation blir väll att ta med datorn ifall ingen du litar på kan vakta den.
2012-05-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coppercab
Det jag är mest rädd för är alla med dagspass. För på natten så är det bara folk med datorplats som är där. Men under dagen kommer vi vilja göra lite saker, så resonerar våra grannar antagligen också.

Hur är bästa sättet att bunta och tejpa ihop allt?
Bara tejpa o bunta hur som hälst typ :P

Men tips är oxå att ta med en vanlig ryggsäck som du kan lägga i typ headset och mus i som du tar med när ni drar iväg.
2012-05-28, 23:52
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epik
Skall också till DH denna sommaren, har med mig en laptop + extern HDD. Hur skall jag göra?
En laptop kan du ju ta med i en smidig väska om du ska gå nånstans.
2012-05-29, 01:10
Medlem
Mordarostens avatar
Buntar man fast mus och tangentbord och låser fast datorn och skärmen så komme ringen nalla grejer av dig. Ingen vågar stå och klippa loss kablar osv. Dom tar bara lätta saker som kameror, telefoner, plånka, ev musmatta. Använd hjärnan så blir du inte av med nåt, tänk som en tjuv. Jag har klarat mig från stölder dom senaste 6 eventen.
2012-05-29, 22:59
Medlem
paecmakers avatar
jag har inte förlorat något men däremot snodde någon min kompis datorstol när vi sov(sista dagen när de tänder)

Det som är lite konstigt är att de bara tog stolen(och den är inte liten) men lämnar kvar uppenbara saker som datormöss,hörlurar osv.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in