Läser om att det är sjukt mycket stölder etc, vilket gör min rätt orolig. Folk säger att även när man låser fast sakerna med vajrar och buntband i sladdarna så kommer ändå en girig zigenare och tar sakerna.
Har ni blivit av med något?
Hur gör ni för undvika stölder?
Funderar nästan på ta med mig mus, musmatta å tbord när jag lämnar datorn över 1h. För jag skulle verkligen inte orka med att någon jävel ska norpa mina saker..
tips är väl att göra som du var inne på, ta med dig saker som är lätta att gå förbi och bara ta.
är man ett gäng så kan man gå i omgångar så att man byter av att stanna kvar på platserna.
trist men sant, folk respekterar inte andras grejer.
Ta med dig en skruvmejsel och lägg dina värdefulla grejer i datorn. Det lär knappast vara någon som orkar/vågar stå där och skruva upp din datorn iför alla andra.
Jag blir bara så deprimerad av alla dessa jävla svin..
Tyvärr är vi bara 4personer som åker. Så vi kommer alla lämna bordet samtidigt många gånger.
Jag tänker nog vid kortare tid lämnar jag sakerna, tex besök på toan etc då ber jag kompisarna eller grannen hålla vakt.
Sen känns det väldigt omoraliskt att lämna hela ansvaret till grannen som lär vara lite upptagna som oss. Han kommer inte heller sitta vida datorn hela tiden.
Har varitt på dreamhack några gånger och aldrig råkat ut för stöld eller något likande. Om du är så nojjig för att någon ska ta din dator eller dyl så får du väl tejpa fast den som fan eller något likande lol
Sätt ett par webkameror på strategiska platser och se till att dessa spelar in när du/ni går ifrån datorn. Visst nu kanske blir av med prylarna men det är blir lätt att få tag på aset som snodde dem.
Jag klarade mig bra när jag var där 08 iaf, såg några blattar (såklart) stå vid våra datorer när vi skulle köpa pan-pizza dock men vi skyndade oss dit och sa till dom.
Tror det är ganska lugnt så länge du frågar om grannarna kan hålla ett öga på dina saker.
Det jag är mest rädd för är alla med dagspass. För på natten så är det bara folk med datorplats som är där. Men under dagen kommer vi vilja göra lite saker, så resonerar våra grannar antagligen också.
Hur är bästa sättet att bunta och tejpa ihop allt?