Resultat: .
0%
röster
2012-09-05, 11:53
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag vet inte var den där rankingen kommer ifrån men nog hade jag haft Real före Bayern och även något lag från PL.

Så här ser den officiella rankingen ut:

http://www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/index.html
Citera
2012-09-05, 12:39
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Du menar Väst-Berlins förnämsta kvarter mot gamla Öst-Berlin? Dock har det för det mesta varit vänskapligt mellan Union och Hertha redan sedan muren. Det är värre med Dynamo...... Har varit i Köpenick och tittat på statyn av skomakar-Voigt efter en Union-match.

OFF TOPIC: Var på bolaget igår och oktoberfest ölen är nu släppta för de som vill ordna ett lager för kommande matcher. Spaten, Hofbräu, Paulaner och Löwenbräu plus en "Ankerbräu" från "Nördlingen" (vem vill bo där ) var det nu ligger. Inte i Bayern vad? Samt en del svenska varianter förstås.
Det var detta och lite till jag tänkte på, ett derby mellan Öst och Väst, rik och fattig, innerstad mot förstad, mm. Berlin är i viss mån fortfarande en delad stad, definitivt så politiskt och ekonomiskt., Men som du säger har Hertha och Union alltid kommit ganska bra överens, speciellt innan muren föll.

(Har också sett statyn av skomakare Voigt, en underbar historia egentligen.)

Trevligt med påminnelse om ölinköp. (Får väl testa ”Bomber– Bier” från Nördlingen så kalle blir glad.)
Citera
2012-09-05, 12:40
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Men lägg av kan du inte var Tysklands störste kommer ifrån?
Ja det ligger i Bayern.

"Bomber der Nation" Gerhard "Gerd" Müller föddes där.

Visste jag inte, man blir aldrig för gammal för att lära sig nåt nytt

Om han nu är uppfödd vid "Ankerbräu" förstår jag att han fick smak för det efter karriärren. Det var riktigt gott festöl. Provsmakade igår. Rekommenderas.

Svår match för Tyskland på inledningen av VM-kvalet på tisdag......
Citera
2012-09-05, 13:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish

Toppen då var jag inte så fel ute.
Vad är det för skillnad mellan.
Club coefficients 2011/12 och Season club coefficients 2011/12 ?

Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Visste jag inte, man blir aldrig för gammal för att lära sig nåt nytt

Om han nu är uppfödd vid "Ankerbräu" förstår jag att han fick smak för det efter karriärren. Det var riktigt gott festöl. Provsmakade igår. Rekommenderas.

Svår match för Tyskland på inledningen av VM-kvalet på tisdag......

Müller blev ju som bekant tyvärr fånge under alkoholen men det har ju gått trots allt bra för honom mycket tack vare Bayern och då speciellt Hoeneß som gett all hjälp dom kan ha gett åt honom.

Faktiskt så har jag aldrig testat den ölen.
Citera
2012-09-05, 15:36
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Toppen då var jag inte så fel ute.
Vad är det för skillnad mellan.
Club coefficients 2011/12 och Season club coefficients 2011/12 ?

Müller blev ju som bekant tyvärr fånge under alkoholen men det har ju gått trots allt bra för honom mycket tack vare Bayern och då speciellt Hoeneß som gett all hjälp dom kan ha gett åt honom.

Faktiskt så har jag aldrig testat den ölen.

Ena rankningen handlar om klubbarnas koefficienter per 11/12, den andra handlar om rankningen för just den säsongen.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-09-05 kl. 15:39.
Citera
2012-09-05, 17:01
Medlem
motvalls avatar
OffT; Öl är något väldigt lokalt i Tyskland, en del sorter finns bara i hemstaden. Det är inte lätt att få tag på ett från München i Nordtyskland eller vice verca. Sorter som Hasseröder eller Gilde finns väl bara i Harz resp Hannover som exempel. Ankerbräu som nämns ovan kanske inte finns till salu i München ens? Är 10-15 mil mellan städerna. (Fick en ny favorit häromveckan hittade Störtebeker Bernstein Weizen på systemet, gott Weissbier från Stralsund.)

OnT;Hittade en lista på vilka spelare som står utan kontrakt. Dessa är de från olika BL-klubbar, någon kommentar?

Thomas Hitzlsperger, Wolfsburg
Michael Ballack, Bayer Leverkusen
Tim Borowski, Werder Bremen
Hasan Salihamidzic, Wolfsburg
Andreas Hinkel, Freiburg
Sebastian Boenisch, Werder Bremen
Mikael Silvestre, Werder Bremen
Andreas Ibertsberger, Hoffenheim
Senast redigerad av motvall 2012-09-05 kl. 17:37.
Citera
2012-09-05, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Var väl snack om England? återigen...

Citat:
Saknar min kära Balle
USA kanske? Var ju snack om det, sen blev det dödstyst Kanske nåt arab-land?

Kanske sadla om till tränare? Älskar när grymma spelare gör det. Undrar vad han skulle göra sig bäst som...

Citat:

Hans kontrakt gick ju ut med Bremen som sagt.. Ryktet(?): Och Stuttgart erbjöd honom ett - dock spelade han så dåligt under EM att de drog tillbaks erbjudandet

~~

Löw om Schmelzer:
"Er ist ein laufstarker Spieler, der auf dieser Position über gute Offensivqualitäten verfügt. Er hat jetzt die Chance, sich zu beweisen."

scheisse
Citera
2012-09-05, 18:45
Medlem
Hur många chanser har inte Schmelle fått? Spelar hellre med Grosskreutz på ytterbacken om Jogi ska envisas med sina Dortmundare.
Citera
2012-09-05, 19:51
Medlem
fchansas avatar
Citat:
OffT; Öl är något väldigt lokalt i Tyskland, en del sorter finns bara i hemstaden. Det är inte lätt att få tag på ett från München i Nordtyskland eller vice verca. Sorter som Hasseröder eller Gilde finns väl bara i Harz resp Hannover som exempel. Ankerbräu som nämns ovan kanske inte finns till salu i München ens? Är 10-15 mil mellan städerna. (Fick en ny favorit häromveckan hittade Störtebeker Bernstein Weizen på systemet, gott Weissbier från Stralsund.)

OnT;Hittade en lista på vilka spelare som står utan kontrakt. Dessa är de från olika BL-klubbar, någon kommentar?

Andreas Hinkel, Freiburg

Offtopic: Gilde har jag bara sett under mina besök i Hannover men Hasseröder (från Wernigerode i Harz) är ganska spridd och välkänd i hela Tyskland nuförtiden. Hasseröder är en av mina favoriter för övrigt

Ontopic: Tycker faktiskt att Boenisch är lite underskattad. Tycker att han varit hyfsad under de Werder matcher jag sett i alla fall. Har jag missat nåt?
Citera
2012-09-05, 22:33
Medlem
Citat:
Jag vet inte var den där rankingen kommer ifrån men nog hade jag haft Real före Bayern och även något lag från PL.

Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish

Jag får min ranking här ifrån http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/trank2013.html
Vet inte vart jag hittade den där hemsidan men använt den i runt 2-3år.. Har alltså gått runt och haft fel fakta om rankingen ett tag nu..

Tack Mastodontish för att du förhindrade framtida problem!

EDIT: Det jag inte förstår dock är hur Real och Barca kan ha mer poäng än finallagen förra året?
Citera
2012-09-06, 06:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Andreas Hinkel, Freiburg

Jupp öl är väldigt lokalt i Tyskland och köper du till exempel en Löwenbräu orginal i München och samma sort i någon liten byhåla med eget Löwenbräu bryggeri så kan det skilja lite i smak.

Märkligt att inte Ballack fått någon ny klubb det måste väl bero på löneanspråken.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Jag får min ranking här ifrån http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/trank2013.html
Vet inte vart jag hittade den där hemsidan men använt den i runt 2-3år.. Har alltså gått runt och haft fel fakta om rankingen ett tag nu..

Tack Mastodontish för att du förhindrade framtida problem!

EDIT: Det jag inte förstår dock är hur Real och Barca kan ha mer poäng än finallagen förra året?

Vet inte om det spelar någon roll för det borde det väl inte göra med UEFAs lista är uppdaterad 29/6 2012 medan den du lämkade är från 31/8 2012 men det har ju inte varit någon klubbfotboll att tala om under den tiden.
Citera
2012-09-06, 06:49
Medlem
Citat:
...
Vet inte om det spelar någon roll för det borde det väl inte göra med UEFAs lista är uppdaterad 29/6 2012 medan den du lämkade är från 31/8 2012 men det har ju inte varit någon klubbfotboll att tala om under den tiden.
Kan ju kanske hjälpa till en aning. Listorna beräknas på de senaste fem åren.

Dvs på den från 29/6 2012 så är säsong 2007/2008 med, medan den har blivit utbytt mot den pågående säsongen (dvs 2012/2013) på listan från 31/8 2012.

Listorna baseras och beräknas på exakt samma grunddata. Den ena är en ögonblicksbild vid en viss tidpunkt, medan den andra beräknas kontinuerligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in