Resultat: .
0%
röster
2012-07-02, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Langosta
Managerspel online som baseras på Bundesliga?

Nån som vet om det finns ett managerspel som baseras på bundesliga? Har spelat fantasy premier league http://www.premierleague.com/en-gb.html i några år, men börjar tröttna på den engelska fotbollen.

Har kollat runt lite men inte hitta nåt. Det finns nåt på bundesliga.de, men jag tror att det ett managerspel där man ska träna upp sina spelare och spela "fiktiva matcher" mot andra fiktiva lag. Jag är ute efter ett där spelarna får poäng efter hur de spelar i de riktiga matcherna i bundesliga...

Köp eller ladda ner Football Manager 2012. Där kan du träna lag i olika ligor. Kolla in gameplay på youtube.

Eller du kanske bara är ute efter textbaserade managerspel?
Citera
2012-07-02, 15:48
Medlem
fchansas avatar
Första omgången i Dritte Liga:

20.07.12,20.15 Arminia Bielefeld - Alemannia Aachen
21.07.12,14.00 W. Burghausen - Münster
21.07.12,14.00 Osnabrück - B. Dortmund II
21.07.12,14.00 VfB Stuttgart II - Saarbrücken
21.07.12,14.00 Hallescher FC - Kickers Offenbach
21.07.12,14.00 1. FC Heidenheim - Karlsruher SC
21.07.12,14.00 Wiesbaden - Erfurt
21.07.12,14.00 Hansa Rostock - Stuttgarter Kickers
21.07.12,14.00 Darmstadt 98 - Unterhaching
21.07.12,14.00 Chemnitzer FC - SV Babelsberg 03

Troligt toppmöte redan på fredagen (med Freddy Borg). Hansa möter Kickers på lördagen. Är i Tyskland då men dessvärre inte vid Östersjökusten.

Siktar in mig på en tur till Berlin och Babelsberg - Hansa matchen sista höstomgången istället.
Citera
2012-07-02, 17:40
Medlem
Nerlinger får gå för att göra plats för Matthias Sammer.
Väldigt tråkigt för min del då jag verkligen gillade Nerlinger.. Men kommer detta förändra mycket är ju frågan?

Källa: http://www.eurosport.se/fotboll/bundesliga/2011-2012/dortmund-ikon-till-bayern_sto3333422/story.shtml
Citera
2012-07-02, 18:00
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Managerspel online som baseras på Bundesliga?

Nån som vet om det finns ett managerspel som baseras på bundesliga? Har spelat fantasy premier league http://www.premierleague.com/en-gb.html i några år, men börjar tröttna på den engelska fotbollen.

Har kollat runt lite men inte hitta nåt. Det finns nåt på bundesliga.de, men jag tror att det ett managerspel där man ska träna upp sina spelare och spela "fiktiva matcher" mot andra fiktiva lag. Jag är ute efter ett där spelarna får poäng efter hur de spelar i de riktiga matcherna i bundesliga...
www.comunio.de

Dock mest kul om du redan känner ett gäng som kör. Vet inte hur kul det är att spela i en random liga...
Citera
2012-07-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Nerlinger får gå för att göra plats för Matthias Sammer.
Väldigt tråkigt för min del då jag verkligen gillade Nerlinger.. Men kommer detta förändra mycket är ju frågan?

Källa: http://www.eurosport.se/fotboll/bundesliga/2011-2012/dortmund-ikon-till-bayern_sto3333422/story.shtml
Japp, det togs upp på föregående sida och responsen jag stött på är för det mesta positiv. Nerlinger var okej, inget mer. Han misslyckades med Reus och Baines samt drog in Rafinha som en påtänkt startspelare.

Sammer ska tydligen få en rätt stor roll, där han mer eller mindre har kontroll över alla anställdas kontrakt. Hoeness och Rummenigge inser att något behövs göras, och vem är bättre på det än Sammer som varit ansvarig för tysk ungdomsfotboll de senaste 7 åren?
Citera
2012-07-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v.brockheim
Japp, det togs upp på föregående sida och responsen jag stött på är för det mesta positiv. Nerlinger var okej, inget mer. Han misslyckades med Reus och Baines samt drog in Rafinha som en påtänkt startspelare.

Sammer ska tydligen få en rätt stor roll, där han mer eller mindre har kontroll över alla anställdas kontrakt. Hoeness och Rummenigge inser att något behövs göras, och vem är bättre på det än Sammer som varit ansvarig för tysk ungdomsfotboll de senaste 7 åren?

Satt på jobbet så hann inte läsa igenom det senaste utan droppade bara ett inlägg

För mig känns det som att folk kommer och går mest hela tiden, satsa på människor som troligtvis stannar ett tag och inte bara typ ett årskontrakt. Tänker mest på tränare.
Citera
2012-07-02, 22:46
Medlem
Langostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
www.comunio.de

Dock mest kul om du redan känner ett gäng som kör. Vet inte hur kul det är att spela i en random liga...

Tack för tipset, men det verkar som det spelet inte heller baseras på hur de verkliga matcherna i Bundesliga går, utan spelet lever i sitt eget universum oberoende av resultaten i Dortmund, Bayern och Hamburg.

Man kan väl säga att jag letar efter en anledning till att snöa in på tysk fotboll, snarare än att spela ett spel... Spelar man ett verklighetsbaserat spel blir helt plötsligt varje matchomgång intressant, har jag t.ex en back i ett mittenlag är det helt plötsligt intressant om laget håller nollan.

Och det blir plötsligt mycket roligare att ta en helgresa i höst till Tyskland och uppleva tysk fotbollskultur....
Citera
2012-07-03, 17:09
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Tack för tipset, men det verkar som det spelet inte heller baseras på hur de verkliga matcherna i Bundesliga går, utan spelet lever i sitt eget universum oberoende av resultaten i Dortmund, Bayern och Hamburg.

Man kan väl säga att jag letar efter en anledning till att snöa in på tysk fotboll, snarare än att spela ett spel... Spelar man ett verklighetsbaserat spel blir helt plötsligt varje matchomgång intressant, har jag t.ex en back i ett mittenlag är det helt plötsligt intressant om laget håller nollan.

Och det blir plötsligt mycket roligare att ta en helgresa i höst till Tyskland och uppleva tysk fotbollskultur....
Nej du har fel. Spelarna får betyg efter sin insatser i verklighetens Bundesliga. Eller snarare efter Sportal.de's betygsättning av dessa insatser. Plus att de får poäng för mål och minuspoäng för rött kort. Det är alltså verkligt på samma sätt som Aftonbladets spelformer.

Skillnaden är att det pågår en fejkad transfermarknad där du köper och säljer spelare. I varje "miniliga" finns alltså varje spelare bara en gång. Du och polarn kan alltså inte båda ha Götze om ni spelar i samma liga.

Jag tycker comunio är sjukt kul och lirar i en liga med tyska polare. Vi släpper dock inte in utomstående men jag tror att det finns ligor för folk som vill spela mot randoms också. Kolla upp det om du vill snöa in på tysk fotboll! Dock en fördel om du kan tyska någorlunda bra...
Citera
2012-07-03, 21:56
Medlem
Citat:

Det du söker är egentligen i stil med fantasy football? Du tar ut ett lag med en bestämd budget innan varje omgång och samlar poäng.

Enligt min mening behövs väl inte ett spel för att snöa in sig på tysk fotboll men förstår dig, jag borde testa ditt exempel med premier league för jag har snuskigt dålig koll på världens högst rankade liga..
Citera
2012-07-03, 22:44
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Nils Petersen lånas ut till Werder Bremen över kommande säsong, skriver Werder själva på sin Facebook sida. Tror ni där finns någon köp klausul i affären?
Han lånas ut under ett år och det är ingen köpklausul inblandad i den affären. Kommer dock inte ihåg vart jag läste om detta :/
Citera
2012-07-04, 00:19
Medlem
Steff83s avatar
Barnetta till Schalke...som sagt! Bra värvning.
Citera
2012-07-04, 16:45
Medlem
Mastodontishs avatar
Det blev alltså fängelse för Breno, otroligt synd på en så stor talang. Hoppas han kan ordna upp sitt liv och börja om på ny kula efter att ha genomgått den hjälp han behöver.

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/571394/artikel_haftstrafe-fuer-breno.html

http://www.bild.de/sport/fussball/breno/haftstrafe-fuer-ex-bayern-star-24992594.bild.html

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article15074407.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in