Resultat: .
0%
röster
2015-02-23, 19:33
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Men självklart så håller jag på Dortmund. .........
Jag har dekoriert meine haus in schwarz und gelb.
Haha, det hade varit en syn det!

Vad tror vi här i tråden om morgondagens möte? Själv har jag sett enormt lite Juventus detta år, men nog känns Allegri som en bättre coach än Conti, hoppas bara Dortmund får ligga på kontring. Dock har ju Dortmunds försvar + Weidenfeller inte alls varit bra, speciellt den sistnämnde har ju varit urkass. Och Juventus offensiv är inget Stuttgart direkt (no offense Apelsinen) Ska vi säga 2-2 med mycket flyt imorgon kanske?
Citera
2015-02-23, 20:18
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Och Juventus offensiv är inget Stuttgart direkt (no offense Apelsinen) Ska vi säga 2-2 med mycket flyt imorgon kanske?
Orangina har inte varit aktiv i tråden sedan augusti, och inte inloggad sedan november Senaste inläggen hen skrev var bland annat i matchtrådarna där hen undrade varför Stuttgart inte spelade hela säsongen så som de avslutade den, vilket bådade gott inför detta året. Verkligen märkligt hur vissa lag kan underprestera så i ligan.

En förklaring är att alla lag är riktigt duktiga, och just att det är så jämnt. Den stora frågan tycker jag är hur det kunde gå så bra för Paderborn! Fast där är det kanske jag som underskattar zweite.
Citera
2015-02-23, 20:52
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Tackar så mycket! Intressant läsning.
Får väl ge honom att han verkar ha ett någorlunda psyke och tror på sig själv när (ingen annan?) gör det. Men jag är fortfarande av åsikten av att han inte håller i ens ett bottenlag i Bundesliga. Detta är knappast den enda och största tabben iår. Det är så många mål han är inblandad i, osäker överlag på planen. Visserligen har han ju inte det bästa försvaret som hjälper honom som Grus-Kalle varit inne på.

Men eftersom jag trotts allt ser rätt många andra matcher med andra lag också, har inte hittat någon målvakt som är sämre än honom. Hade alla dagar i veckan haft kvart Miellitz (som nöter bänk i Freibutg?) än att spela med Wolf, det är Oscar Berglund-klass på honom och mitt hat mot den mannen är också stort. Kanske är något fel på mig som ofta stör mig på målvakter!?

Imorgon smäller det! Håller du på Juventus cyberkalle? Bra match lär det bli iaf, för Kagawa och Gündogan såg heta ut sist.
Fyra av säsongens första fem matcher var Wolf ansvarig för minst ett mål! Miellitz va bra förra året, Dutt bänkade honom efter ett misstag! Sen fick han aldrig chansen trotts att Wolf släppte in mängder med mål! Wolf har gjort mängder med tabbar, men i princip inga kvalificerade räddningar. Antagligen är Casteels helkass eftersom han inte får chansen. Eller så ser Skripnick något ingen annan ser...
Citera
2015-02-23, 21:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Kevin Kampl kollapsade på flygplanet på väg till Turin. Lite oklart kring vad men han har tydligen haft en krånglande mage sedan tidigare. Det + nervositet kanske.

Skön start för Dortmunds fortsatta CL-äventyr.
Citera
2015-02-24, 07:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kevin Kampl kollapsade på flygplanet på väg till Turin. Lite oklart kring vad men han har tydligen haft en krånglande mage sedan tidigare. Det + nervositet kanske.

Skön start för Dortmunds fortsatta CL-äventyr.

Är det bara Kampl som insjuknat i något så är det inte så farligt bara ingen annan blivit smittad.
Immobile ersätter?

Kampl har i dom matcher som jag sett inte imponerat speciellt mycket nu såg jag inte senaste matchen.
Citera
2015-02-24, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Förresten...mitt kära HSV har vunnit 2 matcher på raken, kanske tre på lördag?
Okey,
vi vann inte i Munchen. Synd att de inte heller höll tätt i lördags. Hur som helst Darmstad på fredag, Frankfurt på lördag och Mönchengladbach på söndag + nån öl också sen hemfärd på måndag.
Citera
2015-02-24, 15:31
Medlem
cyberkalles avatar
En liten frågesport mellan Reus och Buffon inför kvällens match.
https://www.youtube.com/watch?v=XMdPFvCrnRk#t=28

Edit:
Nog är Schalke det lag som haft mest skadebekymmer detta år och nu saknar dom 7 spelare inför derbyt: http://www.bundesliga.de/de/liga/news/2014/viele-ausfaelle-beim-fc-schalke-vor-dem-revierderby-gegen-den-bvb.php
Senast redigerad av cyberkalle 2015-02-24 kl. 15:59.
Citera
2015-02-24, 19:35
Medlem
Germanofils avatar
Spännande match att vänta ikväll. Tycker att BvB spottat upp sig på sistone och bör kunna klara minst oavgjort om man inte faller tillbaka i gamla synder. Blir ett kneipebesök för lite god mat och öl för min del. Brukar alltid vara bra drag när Dortmund spelar, även här i Hannover. Skulle tippa på att det är det lag som har flest "neutrala" sympatisörer i Europaspelet av de tyska lagen. Det vill säga sympatisörer som i ligavardagen inte håller på klubben.
Citera
2015-02-25, 08:10
Medlem
Germanofils avatar
Dålig insats av Dortmund igår. Juve vann inte på egen kraft utan snarare på att Dortmunds försvarsspel håller Zweite Liga-klass. Gång på gång fick Juve-spelare stå fria i straffområdet. Och Weidenfellers tavla ska vi inte ens prata om.

Men helt nattsvart är det förstås inte. Man fick med sig ett bortamål och 1-0 på hemmaplan räcker. Kan gå vägen om man bara får till någon sorts organisation i defensiven.

Ikväll har jag inga större förhoppningar på Leverkusen mot Atletico Madrid. Men man vet aldrig. Ibland gör kusarna faktiskt riktigt starka matcher.
Citera
2015-02-25, 08:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Dålig insats av Dortmund igår. Juve vann inte på egen kraft utan snarare på att Dortmunds försvarsspel håller Zweite Liga-klass. Gång på gång fick Juve-spelare stå fria i straffområdet. Och Weidenfellers tavla ska vi inte ens prata om.

Men helt nattsvart är det förstås inte. Man fick med sig ett bortamål och 1-0 på hemmaplan räcker. Kan gå vägen om man bara får till någon sorts organisation i defensiven.

Ikväll har jag inga större förhoppningar på Leverkusen mot Atletico Madrid. Men man vet aldrig. Ibland gör kusarna faktiskt riktigt starka matcher.

Dortmunds försvar är verkligen kasst och var det inte många här inne som sa att Weindenfeller skulle bli förstemålvakt i landslaget och borde stå i VM, kan ha varit på andra ställen som jag läst.

Dortmund har inte vunnit i år med Immobile i startelvan tyckte jag mig läsa någonstans.
Men Mikitikitarian är väl den som underpresterat mest.

Dortmund spelar ju riktigt bra anfallsmässigt hela säsongen men kommer inte till riktigt i det avgörande.

Tar Leverkusen en poäng ikväll så kommer jag ha en Dortmundlogga i en vecka.
Citera
2015-02-25, 09:28
Medlem
Grus-Kalles avatar
Jag tycker att ni är väl hårda mot de svartgula nu, tidvis var Juve oerhört svaga utan Pirlo och Chiellini var rejält svajig med många underliga ingripanden. Tre tabbar blev tre mål: Weidenfeller var en handsbredd från en hårt inlagd boll nära honom, Chiellini halkade och BVB:s försvar tittade boll vid 2-1 (och ett par gånger till).

Men, det var det överlägset bästa laget i Serie A mot ett BVB som har ett spirande frö till självförtroende efter den hittills svagaste säsongen i mannaminne. Schmelzer spelade en fin match, liksom Reus, som kom bort lite i andra halvlek och Gündogan (mer)/Sahin (mindre) börjar närma sig "normal" form.

Svagställena är, som nämnts, en Mikitikitarian som inte får till precisionen i passningarna och en Immobile som inte kan hålla i en boll mer än bråkdelar av en sekund. In med Götze och Lewandowski, då blir det andra bullar...javisstja, men Kagawa och Ramos är i vilket fall en förbättring...det här är inte avgjort än!

Edit: Försvaret kan definitivt förbättra sig, men i jämförelse med resten av säsongen var det OK.
Citera
2015-02-25, 09:39
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
...

Tar Leverkusen en poäng ikväll så kommer jag ha en Dortmundlogga i en vecka.

Känns rätt riskfritt, men jag antar att det även gäller om B04 vinner? Men allt kan hända i fotboll och Roger Schmidt är en bra coach. Oddsen är 3,40 - 3,25 - 2,37 för 1X2, så Atlético är inte direkt storfavorit. Men, håller Leverkusen tätt och trycker in en boll så är det över förväntan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in