Resultat: .
0%
röster
2014-04-05, 10:30
Medlem
Germanofils avatar
Freiburgs Matthias Ginter är enligt Bild allt närmare en övergång till BvB. Dortmund skulle då betala ca 7 Miljoner EUR för defensivspelaren.

Tråkigt för Freiburg att bli av med sin kanske bäste spelare men samtidigt sköna och nödvändiga(?) miljoner i klubbkassan. Och för Dortmunds kontinuitet som topplag i BL och Europa är det naturligtvis positivt. Vore ett mittlås med Hummels-Ginter realistiskt redan till nästa säsong eller tror ni att yngligen får börja som inhoppare?
Citera
2014-04-05, 11:12
Medlem
Enligt Die Welt har Hyypiä som väntat fått sparken; en viss Sascha Lewandowksi tar över.

Om man kan få en Ginter för blott €7m måste det nog betecknas som en Pflichttransfer, dock är det tråkigt för Freiburg att på nytt tappa en spelare under sitt marknadsvärde. Med hans goda uppspel skulle man kunna ha honom och Hummels mot defensivt svårknäckta lag samt för att avvärja motståndarnas press. Han ska väl vara bra som defensiv mittfältare också, även om en Johannes Geis då hade varit att föredra.
Citera
2014-04-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Enligt Die Welt har Hyypiä som väntat fått sparken; en viss Sascha Lewandowksi tar över.

Trist att Hyypiä fick sparken, gillar den mannen. Tyska fotbollsklubbar imponerar inte när det kommer till att ha tålamod och kontinuitet med en tränare. Leverkusen ligger faktiskt fyra och tog sig ändå till åttondelsfinal i CL vilket ändå måste ses som ett godkänt facit, om inte mer. Bara Dortmund och Bayern har visat bra kontinuitet. Wolfsburg, Schalke och Leverkusen måste förbättra den biten. Skulle Schalke sparka Keller denna säsongen så gör dom det bara för att han heter Keller, inte för att resultaten varit dåliga för de har de inte, utan han har motsvarat förväntningarna. Det går inte och kräva mer ifrån det spelarmaterialet.
Citera
2014-04-05, 17:18
Medlem
Oranginas avatar
Sjukt viktig seger!

Övrigt:

* Maxim är Bundesligas mest underskattade spelare

* Ulreich für Deutschland!

* Ginter är välkommen till oss!
Citera
2014-04-05, 19:28
Bannlyst
Fan hände i Augsburg?!
Citera
2014-04-05, 21:03
Medlem
Idag vann Augsburg för första gången mot Bayern i BL. Javi Martinez förlorade för första gången i BL.

Nu är nog CL-platsen så gott som säkrad med 10 poängs försprång.
Senast redigerad av fortississimo 2014-04-05 kl. 21:06.
Citera
2014-04-05, 22:21
Medlem
Germanofils avatar
Ja i morgon är det dags för derbyt med stort D: Eintracht Braunschweig - Hannover 96. Förutom den sedan urminnes tider rådande rivaliteten mellan klubbarna så är nu båda två även inblandade i bottenstriden i allra högsta grad. Saker ställs på sin spets i och med att både HSV och Stuttgart vann sina matcher den här omgången. För Braunschweig är med andra ord seger ett måste för att inte tappa kontakten med lagen ovanför strecket och för Hannovers del så handlar det om att lagen på kval-/nedflyttningsplats nu flåsar oss i nacken. 3 poäng vore verkligen guld värt i morgondagens möte!

Braunschweig saknar viktige Bellarabi medan Hannover får klara sig utan Smiedebach (avstängd) och förmodligen de båda ordinarie ytterbackarna. Dessa är dock ingen större förlust. Jag tycker personligen att ersättarna Rajtoral och Prib är bättre än Sakai och Pocognoli.

Läget är minst sagt spännt i Niedersachsen just nu. 3.300 poliser kommer att vara på plats i morgon trots att det totala antalet åskådare blir färre än 30.000. Att jämföra med Dortmund - Schalke där åskådarantalet var mer än 70.000 och polisstyrkan strax under 3.000. Och för att piska upp stämningen ytterligare har några Eintracht-fans roat sig med att hänga upp ett dött lamm i H96-färger vid Hannovers träningsanläggning igår natt:
http://www.90minuten.at/index.php/magazin/reportage/56194-abartig-tote-ziege-vor-niedersachsen-derby-aufgehaengt

Låt oss hoppas att inga oskyldiga kommer till skada vid eventuella sammanstötningar mellan ultrasgrupperingar. Själv ska jag se matchen på ett kneipe i Hannover men vår vän Marcopolo är visst på plats i Braunschweig för att se spektaklet live. Låt oss hoppas på att han får en minnesvärd upplevelse och att han skriver några rader om det här i tråden.
Citera
2014-04-06, 09:40
Medlem
marc0p0l0s avatar
Kommer att bli en riktigt häftig match men oslagbar stämning det här. Kommer att skriva en rapport om matchen imorgon, prost vänner!
Senast redigerad av marc0p0l0 2014-04-06 kl. 10:12.
Citera
2014-04-06, 17:08
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Synd att bayern inte kunde slagit milans rekord kommer nog dröja ett par år till det, men klart man vilar spelare mot united, 2 cl vinster irad är ju inte så vanligt direkt
Citera
2014-04-07, 02:01
Medlem
410s avatar
Trevligt derby igår. Bra stämning, mycket folk och gott om passion. Precis de elementen som fått mig att älska Bundesliga.

På planen var väl spelet inte direkt glänsande. Varken Braunschweig eller Hannover 96 övertygade egentligen. Däremot vill jag understryka att jag absolut tycker Braunschweig förtjänade segern då de generellt var bättre än de uddlösa och ganska okreativa gästerna.

I botten blir ligan nu spännande ända in i kaklet. Braunschweig är i allra högsta grad med i kriget om en placering på säker mark och jag blir inte längre förvånad om två jättar faller när säsongen tar slut. Nürnberg och Hamburg ut, och Stuttgart kvalar?

Hittade för övrigt en väldigt frän bild från derbyt:

http://img811.imageshack.us/img811/6535/6rl1.jpg
Citera
2014-04-07, 02:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 410
Trevligt derby igår. Bra stämning, mycket folk och gott om passion. Precis de elementen som fått mig att älska Bundesliga.

På planen var väl spelet inte direkt glänsande. Varken Braunschweig eller Hannover 96 övertygade egentligen. Däremot vill jag understryka att jag absolut tycker Braunschweig förtjänade segern då de generellt var bättre än de uddlösa och ganska okreativa gästerna.

I botten blir ligan nu spännande ända in i kaklet. Braunschweig är i allra högsta grad med i kriget om en placering på säker mark och jag blir inte längre förvånad om två jättar faller när säsongen tar slut. Nürnberg och Hamburg ut, och Stuttgart kvalar?

Hittade för övrigt en väldigt frän bild från derbyt:

http://img811.imageshack.us/img811/6535/6rl1.jpg
Fel djur ju!

Ska ju vara en kronhjort
Citera
2014-04-07, 07:03
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 410

Även i Hannover var stämningen på topp inför matchen. Solsken, 20 plusgrader och de Biergarten som visar fotboll var fyllda till brädden. Men folkfesten uteblev för vår del. H96 spelade verkligen uselt igår och som du skriver vann Eintracht rättvist. Och på kvällen efter matchen blev det ett tråkigt efterspel i Hannover där sportchefen Dufner och llagapten Stindl försökte tala med sina besvikna fans utanför hemmaarenan men fick rökbomber, skällsord och hot(!) till svar. Finns tyvärr många idioter bland H96-fansen (precis som hos de flesta andra tyska klubbar).

Ja nu blir det verkligen en rafflande avslutning på säsongen. H96-HSV och Freiburg-Braunschweig blir de hetaste matcherna nästa lördag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in