Resultat: .
0%
röster
2013-12-13, 17:33
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag tycker raskt att vi kan gå vidare med att diskutera höstens besvikelser, känns som om det finns bra underlag för att "basha" Schalke, Wolfsburg, Bremen och HSV

Börjar givetvis med de positiva inte de man ska basha, lagen som överraskat åt det rätta hållet;

Wolfsburg
Bär emot att skriva, tippade dock VfL Wolfsburg som topp 3 vid jul, men tycker att de kommit tillbaka denna höst till sin plats i Tyskland, till min lycka inte så mycket jag då befarade. Äntligen verkar Magaths stora tunga ok försvunnit. Truppen känns fortfarande lite spretande men den visar kvalitet allt som oftast. Man försöker spela fotboll helt enkelt, ibland går det ibland inte. Gilla klubben kommer jag aldrig att göra, däremot så spelar de en sevärd fotboll och har flera profiler i sitt lag.

För det är en sådan klubb som trots allt behövs, måste finnas de med kvalitet under topplagen om ligan ska vara stark. Synd bara att det är VW. Så inte var det med hjärta jag tippade dem i topp, bara en försiktighet med S04 eller Leverkusen, inget av lagen kändes mogna m a p tränare, då.

Augsburg
Denna märkliga klubb. Hatade dem nyss för sin grisfotboll i DFB-pokal, men de imponerar återigen i serien. Ska egentligen ha ramlat ur den för ett par år sedan men fortsätter att klamra sig kvar, utan några riktiga profiler i laget. Man kämpar och sliter, anfaller snabbt och effektivt. Kanske inte det mest skönspelande laget i BL, men FC Augsburg är alltid sevärda ändå.

Lite märkligt är att man inte är speciellt defensivt starka, som liknande lag brukar vara. Istället så är det mycket vilja och inställning hos alla spelare som räddat dem kvar, år efter år. Man kan undra varför; maten, ölen eller luften?

Hertha
Här talar vi verkligen om en klubb som behövs i högsta ligan. Ett lands huvudstad och största stad måste ha en sådan, annars känns det märkligt. Denna upplaga av Hertha BSC känns intressantare än på länge, har flera yngre killar i laget som kan bli något. Den gamla modellen att värva avdankade stjärnor verkar lite passé. Sedan finns ju mannen med hårfästet i laget, denna förunderliga Ronny som bara kan en sak, slå världens bästa frisparkar.
Citera
2013-12-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ser det som rätt osannolikt att Ter Stegen kommer att stanna mycket längre i BMG, på sin höjd över nästa säsong också. Killen har sån potential att han lär vara hett villebråd för betydligt större klubbar i Europa som de närmaste åren kommer att behöva ersätta sina förstemålvakter. Skulle gärna se honom på FCBs bänk som backup till Neuer.

Jag skulle vilja se honom som efterträdare till Weidenfeller om något år (har svårt att se Langerak bli förstemålvakt genom att sitta på bänken i 90 % av alla matcher). Finns ju ett sådant rykte som jag tror Bild kom med för ett tag sedan.
Citera
2013-12-13, 17:42
Medlem
motvalls avatar
Negativa prestationer denna höst

Schalke
Någon gång under förra hösten började ett stort frågetecken växa sig allt större för FC Schalke 04. Vad sysslar de med? Trots att de skickade legenden Stevens, trots att de kom till CL och nu gått vidare så har detta inte rätats ut. Det är en storklubb vi talar om, en sådan som år efter år fyller sin arena med 60 000, som alltid går vidare i CL och som alltid ska ligga i toppen av BL.

Spelarmaterialet går heller inte att klaga på, även om jag tycker truppen är felbalanserad. Backlinjen är av hög klass, men misslyckas ständigt. Något egentligt defensivt mittfält finns inte och ingen gör mål där framme längre. OK Huntelaar har varit skadad, men han är gammal och inte alls samma som förr. En sådan som Julian Draxler vore en guldklimp för alla lag i världen, det finns flera duktiga offensiva mittfältare än honom som snarast nollpresterat utom unge Meyer ibland. Den enda riktigt svaga positionen i laget är målvakten, undrar hur de tänkte där, förresten?

Ska man då skylla på någon blir det givetvis Keller. Men ingen förväntade väl sig stordåd av honom?Helt oprövad ungdomstränare som skulle hantera en grupp ”stjärnor”? Något annat är väldigt fel, vet inte vad bara att. Det är trots allt inte min klubb, men nog undrar man...

Stuttgart
Württembergarna gav sig själva ett stort handikapp genom att behålla Labbadia över sommaren. Att han och klubben var en katastrof ihop syntes redan förra året, de ”dumma” lurades av finalplatsen i DFB. Med Schneider fick de en vanlig tränare, men inte ens han har riktigt fått styrsel på laget. De känns lika opålitliga som förra säsongen på något sätt, skillnaden är att de spelar en roligare fotboll för oss neutrala.

Ännu en klubb som verkar sakna någon förståndig vid ”rodret”. Virrigt är bara förordet för hur de uppfört sig, för det finns trots allt flera duktiga fotbollsspelare i VfB Stuttgart. En sådan som Maxim har imponerat offensivt, däremot inte defensiven. Hade man inte Sven Ulreich skulle de förlorat alla matcher ungefär. Potentialen är ett topplag under de högst upp, resultatet är ett lag som pendlar mellan mitten och botten. Satsa aldrig pengar på dem är ett råd.

Hannover
En besvikelse för mig, men kände lite samma sak förra året. Till skillnad från S04 och VfB är Hannover 96 ingen ”stor” tysk klubb. Istället så har man sakta byggt upp sin position år efter år till att börja bli en sådan. Men något hände, orsaken förra året var solklar. Backlinjen var kass, släppte in på tok för många mål för att spela så offensivt i övrigt. Detta år ett nytt problem, urdåliga på bortaplan, tar noll poäng. Men va fan, fixa skiten!

Spelarna är ett mittenlags, så man kanske är för kritisk. De har dock överraskat positivt tidigare och är en klubb som, enligt mig, borde kunna prestera bättre, eller rättare sagt jämnare.
Citera
2013-12-13, 17:58
Medlem
För Schalkes del finns det ju diverse rykten om Fabianskis, Giefers osv., men de känns ju inte som jättestora förbättringar över det man har just nu.

Var det förresten inte i Bayern som man ville ha in Slomka för något år sedan? Känns inte som det spel han står för är något för en klubb med Bayerns ambitioner.
Citera
2013-12-13, 18:04
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
För Schalkes del finns det ju diverse rykten om Fabianskis, Giefers osv., men de känns ju inte som jättestora förbättringar över det man har just nu.

Var det förresten inte i Bayern som man ville ha in Slomka för något år sedan? Känns inte som det spel han står för är något för en klubb med Bayerns ambitioner.

Får känslan att inte Slomka har den brinnande energin som han hade sina första säsonger, Hannover känns inte som dem vill lika mycket längre om man nu jämför med de tidigare säsongerna. Men att Slomka ska gå tror jag krävs mycket för, om man tänker på vad klubben var precis före han kom.
Citera
2013-12-13, 18:12
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Börjar givetvis med de positiva inte de man ska basha, lagen som överraskat åt det rätta hållet;

Wolfsburg
Bär emot att skriva, tippade dock VfL Wolfsburg som topp 3 vid jul, men tycker att de kommit tillbaka denna höst till sin plats i Tyskland, till min lycka inte så mycket jag då befarade. Äntligen verkar Magaths stora tunga ok försvunnit. Truppen känns fortfarande lite spretande men den visar kvalitet allt som oftast. Man försöker spela fotboll helt enkelt, ibland går det ibland inte. Gilla klubben kommer jag aldrig att göra, däremot så spelar de en sevärd fotboll och har flera profiler i sitt lag.

För det är en sådan klubb som trots allt behövs, måste finnas de med kvalitet under topplagen om ligan ska vara stark. Synd bara att det är VW. Så inte var det med hjärta jag tippade dem i topp, bara en försiktighet med S04 eller Leverkusen, inget av lagen kändes mogna m a p tränare, då.

Augsburg
Denna märkliga klubb. Hatade dem nyss för sin grisfotboll i DFB-pokal, men de imponerar återigen i serien. Ska egentligen ha ramlat ur den för ett par år sedan men fortsätter att klamra sig kvar, utan några riktiga profiler i laget. Man kämpar och sliter, anfaller snabbt och effektivt. Kanske inte det mest skönspelande laget i BL, men FC Augsburg är alltid sevärda ändå.

Lite märkligt är att man inte är speciellt defensivt starka, som liknande lag brukar vara. Istället så är det mycket vilja och inställning hos alla spelare som räddat dem kvar, år efter år. Man kan undra varför; maten, ölen eller luften?

Hertha
Här talar vi verkligen om en klubb som behövs i högsta ligan. Ett lands huvudstad och största stad måste ha en sådan, annars känns det märkligt. Denna upplaga av Hertha BSC känns intressantare än på länge, har flera yngre killar i laget som kan bli något. Den gamla modellen att värva avdankade stjärnor verkar lite passé. Sedan finns ju mannen med hårfästet i laget, denna förunderliga Ronny som bara kan en sak, slå världens bästa frisparkar.
Wolfsburg
Jag trodde att Wolfsburg skulle gå bättre i år än vad de har gjort. Det centrala mittfältet är enligt mig ett av ligans starkaste med Diego och Luiz Gustavo, två spelare jag gillar skarpt. Sen är det ju svårt att inte gilla en mittback som Naldo, stor som ett hus och skjuter som en häst sparkar. På lång sikt tror jag att Wolfsburg kommer att behövas i toppen av BL. Med bättre resultat ökar incitamenten för VW att spendera ännu mer pengar på laget. Med tanke på hur den moderna fotbollen har utvecklats ser jag hellre ett lag som Wolfsburg som alternativ till exempelvis Monaco, PSG, Chelsea och Manchester City. Pratar man köplag är Wolfsburg ändå att föredra i min mening och de tillför ändå mångfald till ligan.

Augsburg
För att seriespelet ska vara så dynamiskt och intressant som möjligt tycker jag att det krävs mångfald och Augsburg är som den där kusinen från landet som man inte har något gemensamt med. Tycker ändå att "skräplag" som spelar jävligt grundläggande fotboll är kul att ha i ligan eftersom att de en bra dag kan kämpa till sig poäng av de flesta lagen. Å andra sidan finns det säkert massvis med andra lag i seriesystemet som skulle klara av det lika bra så Augsburg fyller en roll som är viktigare än klubben i sig. Hade hellre sett 1860 eller Union Berlin istället för Augsburg.

Hertha
Det är klart att en av Europas största och trevligaste städer ska ha ett lag i BL. I min mening skulle det dock vara ännu härligare med två Berlinlag i BL, vilken jävla fotbollsresa det hade varit att se ett Berlinderby på Olympiastadion. Såg en del av Hertha framförallt under inledningen av säsongen samt då matchen hemma mot Schalke live och jag tycker att de har en intressant om än lite smal trupp. Några spelare är riktigt bra och har potential men tyvärr håller inte hela truppen samma nivå.
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Jag skulle vilja se honom som efterträdare till Weidenfeller om något år (har svårt att se Langerak bli förstemålvakt genom att sitta på bänken i 90 % av alla matcher). Finns ju ett sådant rykte som jag tror Bild kom med för ett tag sedan.
BvB vore kanske det mest intressanta för ligan på lång sikt men jag tror dessvärre att han kommer att hamna utomlands i nästa skede.
Citat:
Negativa prestationer denna höst

Schalke
Någon gång under förra hösten började ett stort frågetecken växa sig allt större för FC Schalke 04. Vad sysslar de med? Trots att de skickade legenden Stevens, trots att de kom till CL och nu gått vidare så har detta inte rätats ut. Det är en storklubb vi talar om, en sådan som år efter år fyller sin arena med 60 000, som alltid går vidare i CL och som alltid ska ligga i toppen av BL.

Spelarmaterialet går heller inte att klaga på, även om jag tycker truppen är felbalanserad. Backlinjen är av hög klass, men misslyckas ständigt. Något egentligt defensivt mittfält finns inte och ingen gör mål där framme längre. OK Huntelaar har varit skadad, men han är gammal och inte alls samma som förr. En sådan som Julian Draxler vore en guldklimp för alla lag i världen, det finns flera duktiga offensiva mittfältare än honom som snarast nollpresterat utom unge Meyer ibland. Den enda riktigt svaga positionen i laget är målvakten, undrar hur de tänkte där, förresten?

Ska man då skylla på någon blir det givetvis Keller. Men ingen förväntade väl sig stordåd av honom?Helt oprövad ungdomstränare som skulle hantera en grupp ”stjärnor”? Något annat är väldigt fel, vet inte vad bara att. Det är trots allt inte min klubb, men nog undrar man...

Stuttgart
Württembergarna gav sig själva ett stort handikapp genom att behålla Labbadia över sommaren. Att han och klubben var en katastrof ihop syntes redan förra året, de ”dumma” lurades av finalplatsen i DFB. Med Schneider fick de en vanlig tränare, men inte ens han har riktigt fått styrsel på laget. De känns lika opålitliga som förra säsongen på något sätt, skillnaden är att de spelar en roligare fotboll för oss neutrala.

Ännu en klubb som verkar sakna någon förståndig vid ”rodret”. Virrigt är bara förordet för hur de uppfört sig, för det finns trots allt flera duktiga fotbollsspelare i VfB Stuttgart. En sådan som Maxim har imponerat offensivt, däremot inte defensiven. Hade man inte Sven Ulreich skulle de förlorat alla matcher ungefär. Potentialen är ett topplag under de högst upp, resultatet är ett lag som pendlar mellan mitten och botten. Satsa aldrig pengar på dem är ett råd.

Hannover
En besvikelse för mig, men kände lite samma sak förra året. Till skillnad från S04 och VfB är Hannover 96 ingen ”stor” tysk klubb. Istället så har man sakta byggt upp sin position år efter år till att börja bli en sådan. Men något hände, orsaken förra året var solklar. Backlinjen var kass, släppte in på tok för många mål för att spela så offensivt i övrigt. Detta år ett nytt problem, urdåliga på bortaplan, tar noll poäng. Men va fan, fixa skiten!

Spelarna är ett mittenlags, så man kanske är för kritisk. De har dock överraskat positivt tidigare och är en klubb som, enligt mig, borde kunna prestera bättre, eller rättare sagt jämnare.
Schalke
Får nästan lite HSV-vibbar av utvecklingen i Schalke även om ekonomin förhoppningsvis är bättre. Jag tror att det är väldigt viktigt inför kommande säsong att man gick vidare i CL, för precis som du skriver måste en klubb av den kalibern slåss betydligt högre upp i tabellen. Det är säkert jävligt givande för Draxlers karriär och utveckling att han får uppleva lite motgångar men om klubben inte börjar prestera på den nivån som han har potential att spela på så kan nog Draxlers framtid i klubben bli kort trots att långt kontrakt.

Tycker inte heller att man kan klaga på truppen, snarare är det så att för många av spelarna inte lever upp till den nivå de ska spela på. Sen går det givetvis alltid att förstärka och med tanke på hur lite Huntelaar har spelat senaste åren så kanske det är tid att ersätta honom med en riktigt högkvalitativ anfallare som faktiskt spelar.

Stuttgart
Vet inte om jag tycker att Stuttgart är en så stor besvikelse, tycker förfallet har skett under så pass lång tid att hösten knappast är överraskande. Det finns väl fortfarande en hel del intressanta juniorspelare i föreningen och det känns som om de skulle behöva börja om från scratch med en visionär till tränare som får arbeta långsiktigt i åtminstone 5 år. Stuttgart är i mina ögon en klubb som ska vara med och slåss om CL-platserna.

Hannover
Håller nog inte med om att Hannover är en besvikelse. De gånger jag har sett dem under säsongen har de varit ganska sevärda men germanofil kanske kan komma med en bättre summering av hösten.
Citera
2013-12-13, 18:13
Medlem
Förresten gillar jag numera VfB betydligt mer än under Labben. Schneider känns klart mer sympatisk, vilket syns i spelsättet. Inga fler försök stt skrämma motståndarna till lydnad genom fysiskt spel.
Citera
2013-12-13, 18:23
Medlem
cyberkalles avatar
Mår inte riktigt bra ikväll för att komma med något vettigt om höstsäsongen men laget som varit överlägset största överraskningen måste bara vara Augsburg laget som det tar ont att möta.

Ter Stegen går till Barcelona är mitt tips.

Kul ranking Fotbollskanalen hade angående dom kvarvarande lagen i CL där dom rankar Dortmund och Arsenal rätt långt ner på listan och PSG rätt högt trots att deras grupp var en riktig sopgrupp.

Sedan så kan jag inte fatta att dom skriver att
"Den tyska röda maskinen under Pep Guardiola får gälla som favorit, trots att det har varit nästintill omöjligt att försvara en Champions League-titel. Ingen har gjort det sedan Milan 1990."

Det var inte samma turnering och samma villkor på den tiden före -92 och det har bara blivit svårare att försvara en titel tack vare turneringssystemet.
Citera
2013-12-13, 18:34
Medlem
motvalls avatar
Börjar man så slutar man. Alla ska vara med.

Frågetecken, de man inte blir klok på. Varför gör de på detta sättet? Varför är de på detta sättet?

Bremen
Alla pengarna har försvunnit, knappt några bra spelare finns kvar och Schaaf fick gå. Inget talade för Werder Bremen denna säsongs start. De började med att vinna flera matcher i rad, sedan gick mycket kraft bort. Så förra veckan en katastrof, både översvämning och 0-7. Botten igen, men det har nu denna klubb varit i för lång tid utan att gå under. Får Dutt en Elia att göra mål kan under hända och får inte försvaret till en ens halvhyfsad insats kan det gå värre än värst.

Både negativa och positiva tecken, förutom då förra omgången. Ett lag som på något sätt förknippas med just ett frågetecken numera. Imorgon är man antingen i Zweite eller tillbaka.

Hamburg
Nästa nordklubb i samma sits. Som utomstående reagerar man mer på att Löw väljer försvarsspelare därifrån än hur laget uppför sig på planen. Aldrig sett så många landslagsmän i en stornation med defensivt rykte vara så dåliga match efter match i ligan. Om en som unge (född -96) Tah känns bäst är det verkligen illa. Nästan likadant är det i anfallet, de unga presterar bättre än förväntat och de äldre inte.(VdV är både skadad och nu sörjande, vet det)

Annars så kan de spela riktigt bra, men bara ibland. De nödvändiga utrensningarna är snart gjorda och potentialen finns. Det i allt utom ekonomin, hur kan man i Hamburger SV slarva så år efter år? Magath igen? Han är ju en gammal ledartyp i klubben.

Finns så mycket positivt för HSV, om de bara kunde ta åt sig detta.

Hoffenheim
Upp och ner, inte mellan olika omgångar utan i själva matcherna. Truppens kompetens verkar större än klubbens eller tränarens så att säga. Nästan läskigt att en sådan okänd tränare som Gisdol ändå är kan få ansvara för så mycket investerade pengar av en rik ägare.

Flera spelare är bra både i defensiven och offensiven, men att harva i byn kan inte vara utvecklande på sikt, hur rik ändå Hopp är och tränaren oerfaren. Som trupp borde de ligga i toppen, kanske det gör det till slut, kanske de åker ner. Skitklubb är de i varje fall, Hamad till trots.

Det eviga frågetecknet i tysk fotboll, vad gör de här? Sköt era kor istället bönder.

Mainz
På ett sätt ännu mer ett evigt frågetecken i Bundesliga, laget som alltid pendlar och bör åka ut i alla analyser innan säsongen. Den delen bör vara avklarad nu, seglivade dj-vlar dessa Rhenländare.

Nu tänker jag mer på tränaren Tuchel. För på något sätt börjar man undra om han har så stor talang det pratats om. Visst har han fostrats talanger, men de var inte hans från början. Visst har laget hållit sig kvar i BL, men ingen gillar dem mer för det. Visst spelar de fotboll som räcker, men ingen gillar väl FSV Mainz och deras spelstil? Ungdomstränare javisst, men detta är Bundesliga och en av världens bästa i sin sport.

Stick därifrån och visa något, eller bli ett evigt frågetecken som tränare. Man har tröttnat på idéen att det största är att hålla kvar en klubb i Bundesliga 1. Klopp två blir han aldrig.
Senast redigerad av motvall 2013-12-13 kl. 19:21.
Citera
2013-12-13, 21:52
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Börjar man så slutar man. Alla ska vara med.

Frågetecken, de man inte blir klok på. Varför gör de på detta sättet? Varför är de på detta sättet?

Bremen
Alla pengarna har försvunnit, knappt några bra spelare finns kvar och Schaaf fick gå. Inget talade för Werder Bremen denna säsongs start. De började med att vinna flera matcher i rad, sedan gick mycket kraft bort. Så förra veckan en katastrof, både översvämning och 0-7. Botten igen, men det har nu denna klubb varit i för lång tid utan att gå under. Får Dutt en Elia att göra mål kan under hända och får inte försvaret till en ens halvhyfsad insats kan det gå värre än värst.

Både negativa och positiva tecken, förutom då förra omgången. Ett lag som på något sätt förknippas med just ett frågetecken numera. Imorgon är man antingen i Zweite eller tillbaka.
Försvaret fungerade riktigt bra i början av säsongen (jämfört med tidigare säsonger). Men avsaknaden av mittfälts- och anfallsspel förstörde. Senaste omgångarna har inget fungerat... Flera spelare kan prestera betydligt bättre.

Inte övertygad om att Dutt va rätt val, det är tex först idag som Fritz inte spelar (troligen pga av lättare känning) och han har varit hopplös i alla matchen utom en. Han hänger helt enkelt inte med längre. Tyvärr. Inte ens mot lag från 3e ligan i cupen hängde han med.

Just nu ser det inte ljust ut alls. Men skulle Dutt på något magiskt vis få ordning på laget ska man kunna lägga sig i mitten, men det verkar inte helt troligt just nu.
Senast redigerad av Ewru 2013-12-13 kl. 22:34.
Citera
2013-12-13, 23:49
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Försvaret fungerade riktigt bra i början av säsongen (jämfört med tidigare säsonger). Men avsaknaden av mittfälts- och anfallsspel förstörde. Senaste omgångarna har inget fungerat... Flera spelare kan prestera betydligt bättre.

Inte övertygad om att Dutt va rätt val, det är tex först idag som Fritz inte spelar (troligen pga av lättare känning) och han har varit hopplös i alla matchen utom en. Han hänger helt enkelt inte med längre. Tyvärr. Inte ens mot lag från 3e ligan i cupen hängde han med.

Just nu ser det inte ljust ut alls. Men skulle Dutt på något magiskt vis få ordning på laget ska man kunna lägga sig i mitten, men det verkar inte helt troligt just nu.

Två mål ändå, målis nivå junior och tre därmot. Bremen kan bättre, men sluta snåla. Arne Wiese hjäälp? Någon måste peka i varje fall. Åt något håll. Stort frågetecken igen.
Senast redigerad av motvall 2013-12-14 kl. 00:16.
Citera
2013-12-14, 00:01
Medlem
Citat:
Hertha

Citat:
Hertha
Det är klart att en av Europas största och trevligaste städer ska ha ett lag i BL. I min mening skulle det dock vara ännu härligare med två Berlinlag i BL, vilken jävla fotbollsresa det hade varit att se ett Berlinderby på Olympiastadion. Såg en del av Hertha framförallt under inledningen av säsongen samt då matchen hemma mot Schalke live och jag tycker att de har en intressant om än lite smal trupp. Några spelare är riktigt bra och har potential men tyvärr håller inte hela truppen samma nivå.

Jos Luhukay håller på att bygga upp Hertha från grunden, och genom att börja med defensiven gör han det på helt rätt sätt. Under sommaren tog man bland annat in Langkamp, Hosogai och van den Bergh (samtliga defensiva spelare) som alla tre fyller viktiga roller i laget. Jämfört med säsongen 12/13 är försvaret den del av laget som har fokuserats mest på att göra mer effektiv, tycker det är ganska tydligt. Spelarna man tog in har alla reda haft minst en full säsong i bundesliga sedan tidigare. Det krävs etablerade backar för att Hertha ska undvika att trilla ner i zweite en tredje gång.

På mittfältet är Hosogai den spelare som är viktigast defensivt. Även Ben-Hatira och Lustenberger är starka på mittfältet, men överlag är det här det området som Hertha behöver förstärka. Många olika spelare och flera formationer har testats under säsongen och det är väl först nu de senaste matcherna som mittfältet har börjat bli stabilare. Det är bara ett fåtal spelare som konstant håller hyfsat hög nivå på mittfältet och här behövs det definitivt mer bredd. Specillt när två spelare som på senaste tid har blivit "ordinare" på mittfältet endast är i Hertha på lån (Cigerci och Skjelbred).

Offensivt finns det bara två spelare som håller uppe Hertha, Ramos och Ronny. Dessa är i princip hela laget, och utan dem hade man hittat Hertha bakom Braunschweig i tabellen. Man har även Allagui som presterar på hög nivå när han har en bra dag. Lasogga är utlånad till HSV och det är väl inte så troligt att han kommer tillbaka och spelar för Hertha igen. Mycket tranfsersrykten om honom redan.

Överlag har Hertha haft en bra höst och man har varken över eller underpresterat. Förtroendet för Jos Luhukay är högt, och ju mer tid man ger honom desto bättre tror jag resultaten kommer att bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in