Citat:
Ursprungligen postat av
Lekmand
Jag fick upp ögonen eftersom jag bodde där förra säsongen och såg ca 10 matcher, och eftersom det var så lätt att sympatisera med många av spelarna (framförallt Kruse). Mitt intresse stannar kvar främst tack vare fantastiska Christian Streich. Om han om några år skulle lämna vet jag inte riktigt hur mycket jag skulle följa laget efter det. Det jag gillar med honom är hans ärlighet/attityd, hans filosofi, och att det han gör faktiskt fungerar. Och att han är en så väldigt typisk freiburgare.
Egentligen tycker jag inte att det borde vara så lätt att sympatisera med Freiburg. Dom har det ju redan så bra där nere(/uppe)! :P Skulle vara mer sympatiskt att hålla på nått stackars östtyskt lag.
Apropå. Ni här som har internationell klackerfarenhet: Är det svenska klackar som är unika med att vara väldigt omogna, sexistiska och hatinriktade, eller är det så att den tyska klacken som är unik med att inte vara det? Var på en match på Ullevi härom veckan, ramsorna var t ex "Hata, hata, hata Djurgården!" och "Visa pattarna!" till en kvinna i Djurgårdsklacken som hade bikini/bh samtidigt som många män var tröjlösa. Nått sånt var det aldrig i Tyskland. Visserligen var det väldigt lätt att vara Freiburgfan iår, men publiken tackade alltid för matchen, oavsätt resultat.
Freiburg ligger vackert till och är en vacker stad så långt ifrån Ruhr-ghettot man kan komma så bara det gör ju att man kan börja tycka om staden och deras fotbollslag.
Inte vet jag om det sjungs bara så söta sånger mellan till exempel Schalke-Dortmund.
En månad kvar till BL-premiären och det var många nya ansikten man fick se igår för alla som inte följt FCB II.
Hade lite fel i min startelva från matchtråden så här såg det ut.
Neuer - Lahm (46. Rafinha), Boateng (83. Schmitz), Van Buyten (60. Kirchhoff), Alaba (65. Contento) - Hojbjerg (46. Can) - Shaqiri (60. Green), Müller (79. Weiser), Kroos (65. Schöpf), Ribéry (73. Weihrauch) - Mandzukic (46. Pizarro)
Pizarro missade friskt och Gomez saknas redan.

Pep ställde upp i ett 4-1-4-1 system.
Brescia hade en riktigt bra målvakt tror han hette Cragno som var lysande såg ut att var riktigt ung sedan missade jag att dom gjorde ett målvaktsbyte på slutet men den kille gjorde också ett par fantomräddningar.
Att jag missade kan bero på en lite suddig stream kombinerat med några öl för mycket.
Äntligen så har även Schweinsteiger börjat med rehab-träning och det glädjer ett Bayernhjärta.
VW går in som sponsor till 1860.