Resultat: .
0%
röster
2013-07-08, 23:25
Bannlyst
Dortmund lär inte göra några fler värvningar nu om de inte säljer någon som t.ex. Lewandowski. Deras budget är nu slut efter de tre värvningar de redan gjort till nästa säsong.
Citera
2013-07-09, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeGalloway
Dortmund lär inte göra några fler värvningar nu om de inte säljer någon som t.ex. Lewandowski. Deras budget är nu slut efter de tre värvningar de redan gjort till nästa säsong.

Va? de har faktiskt bara spenderat 6,6 miljoner€(netspend). Watzke(sportchefen) sade att klubben har 40 miljoner€ att värva för, och dessutom kan öka lönerna med 40%.
Citera
2013-07-09, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Det blir för tunt med 3 mittbackar! tänk om exempelvis Hummels går sönder, och Subotic åker på en avstängning - då har man bara Sokratis som alternativ. En till mittback behöver Dortmund, behöver inte vara någon etablerad spelare som exempelvis Rami utan en yngre spelare.
Som jag redan nämnde, så förfogar man mittbackstalangen Koray Gunter också (utöver Sokratis). Vid nödfall kan Bender vikariera som mittback.

Jag ser fortfarande inga skäl till varför vi ska förstärka den positionen för..
Citera
2013-07-09, 06:39
Medlem
cyberkalles avatar
Ja det är med sorg man slår upp sina ögon idag men samtidigt så finns det en glädje där trots allt.

Bayernfansen verkligen gråter idag, enormt vilken sorg det är nu.

Nu hoppar väl många på mig men jag tycker att det är jäkligt stort av Bayern att släppa Gomez till den klubb som han själv ville till trots att dom fått högre bud från andra klubbar.

Mario Gomez jag önskar dig all lycka där nere och jag kommer följa dig i din nya klubb.

Fiorentina är numera Serie As överlägset bästa klubb mot scudetto skall vi följas.

Nog om den Italienska ligan i denna tråd.

Hoeneß försöker hjälpa Brännar-Breno så mycket det går och kanske att han får jobb med Bayerns ungdomar som hjälptränare.
Det är också riktigt stort tycker jag av klubben.

Robben har fått sparken av Guardiola. http://www.youtube.com/watch?v=tzUP5VHLgl4
Citera
2013-07-09, 10:04
Medlem
Kanske borde man kasta ett getöga på Bayern - Brescia idag? Brescia är ju trots allt Peps gamla klubb, när han sade upp sig från Barcelona var det ju en hel del som spekulerade om han kanske skulle ta över tränarjobbet i just Brescia. Kanske kommer han ångra sig efter matchen idag?
Citera
2013-07-09, 10:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Kanske borde man kasta ett getöga på Bayern - Brescia idag? Brescia är ju trots allt Peps gamla klubb, när han sade upp sig från Barcelona var det ju en hel del som spekulerade om han kanske skulle ta över tränarjobbet i just Brescia. Kanske kommer han ångra sig efter matchen idag?
18.30 börjar matchen men är det verkligen någon som sänder den?
Citera
2013-07-09, 10:22
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
18.30 börjar matchen men är det verkligen någon som sänder den?
Jahadå (om du nu inte menar på tv), verkar vara några streams iaf som verkar sända.
http://www.wiziwig.tv/broadcast.php?matchid=209659&part=sports
Citera
2013-07-09, 10:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Jahadå (om du nu inte menar på tv), verkar vara några streams iaf som verkar sända.
http://www.wiziwig.tv/broadcast.php?matchid=209659&part=sports
Tackar fick även ett annat braoha-tips från en snäll gammal farbror från Calciotråden.

Kommer bli kul och se lite Bayernfotboll igen och många juniorer står i startgroparna för att få spela.
Citera
2013-07-09, 17:37
Medlem
Lekmands avatar
Freiburg lånar Schweiziska landslagsspelaren Admir Mehmedi från Dynamo Kiew i ett år. Och de har chans att köpa ut honom när lånet är slut! Hängande topp eller spets eller vad det nu heter är han

Bra dag. Nackdelen är ju att man inte känner igen halva laget längre. Vilket man även märker i spelet, inga framgångar i de testmatcher som spelats. Jaja, är ju ett tag kvar till att ligan börjar.

Källa: Transfermarkt.de
Citera
2013-07-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Freiburg lånar Schweiziska landslagsspelaren Admir Mehmedi från Dynamo Kiew i ett år. Och de har chans att köpa ut honom när lånet är slut! Hängande topp eller spets eller vad det nu heter är han

Bra dag. Nackdelen är ju att man inte känner igen halva laget längre. Vilket man även märker i spelet, inga framgångar i de testmatcher som spelats. Jaja, är ju ett tag kvar till att ligan börjar.

Källa: Transfermarkt.de

OT. Hur kommer det sig att du som Svensk håller på Freiburg av alla lag? känns ganska random, inte så vanligt om man säger så även om jag tycker det är kul. Hur fick du upp ögonen för klubben?

Ontopic. 5 av de 10 spelare som blev nominerade till UEFA Best Player in Europe Award håller till i Bundesliga. Lewy, Robben, Ribery, Schweini och Muller blev nominerade.

http://www.svenskafans.com/europa/vem-ar-baste-spelaren-i-europa-482685.aspx
Citera
2013-07-09, 23:50
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
OT. Hur kommer det sig att du som Svensk håller på Freiburg av alla lag? känns ganska random, inte så vanligt om man säger så även om jag tycker det är kul. Hur fick du upp ögonen för klubben?
Jag fick upp ögonen eftersom jag bodde där förra säsongen och såg ca 10 matcher, och eftersom det var så lätt att sympatisera med många av spelarna (framförallt Kruse). Mitt intresse stannar kvar främst tack vare fantastiska Christian Streich. Om han om några år skulle lämna vet jag inte riktigt hur mycket jag skulle följa laget efter det. Det jag gillar med honom är hans ärlighet/attityd, hans filosofi, och att det han gör faktiskt fungerar. Och att han är en så väldigt typisk freiburgare.

Egentligen tycker jag inte att det borde vara så lätt att sympatisera med Freiburg. Dom har det ju redan så bra där nere(/uppe)! :P Skulle vara mer sympatiskt att hålla på nått stackars östtyskt lag.

Apropå. Ni här som har internationell klackerfarenhet: Är det svenska klackar som är unika med att vara väldigt omogna, sexistiska och hatinriktade, eller är det så att den tyska klacken som är unik med att inte vara det? Var på en match på Ullevi härom veckan, ramsorna var t ex "Hata, hata, hata Djurgården!" och "Visa pattarna!" till en kvinna i Djurgårdsklacken som hade bikini/bh samtidigt som många män var tröjlösa. Nått sånt var det aldrig i Tyskland. Visserligen var det väldigt lätt att vara Freiburgfan iår, men publiken tackade alltid för matchen, oavsätt resultat.
Citera
2013-07-10, 06:42
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Jag fick upp ögonen eftersom jag bodde där förra säsongen och såg ca 10 matcher, och eftersom det var så lätt att sympatisera med många av spelarna (framförallt Kruse). Mitt intresse stannar kvar främst tack vare fantastiska Christian Streich. Om han om några år skulle lämna vet jag inte riktigt hur mycket jag skulle följa laget efter det. Det jag gillar med honom är hans ärlighet/attityd, hans filosofi, och att det han gör faktiskt fungerar. Och att han är en så väldigt typisk freiburgare.

Egentligen tycker jag inte att det borde vara så lätt att sympatisera med Freiburg. Dom har det ju redan så bra där nere(/uppe)! :P Skulle vara mer sympatiskt att hålla på nått stackars östtyskt lag.

Apropå. Ni här som har internationell klackerfarenhet: Är det svenska klackar som är unika med att vara väldigt omogna, sexistiska och hatinriktade, eller är det så att den tyska klacken som är unik med att inte vara det? Var på en match på Ullevi härom veckan, ramsorna var t ex "Hata, hata, hata Djurgården!" och "Visa pattarna!" till en kvinna i Djurgårdsklacken som hade bikini/bh samtidigt som många män var tröjlösa. Nått sånt var det aldrig i Tyskland. Visserligen var det väldigt lätt att vara Freiburgfan iår, men publiken tackade alltid för matchen, oavsätt resultat.

Freiburg ligger vackert till och är en vacker stad så långt ifrån Ruhr-ghettot man kan komma så bara det gör ju att man kan börja tycka om staden och deras fotbollslag.

Inte vet jag om det sjungs bara så söta sånger mellan till exempel Schalke-Dortmund.

En månad kvar till BL-premiären och det var många nya ansikten man fick se igår för alla som inte följt FCB II.

Hade lite fel i min startelva från matchtråden så här såg det ut.
Neuer - Lahm (46. Rafinha), Boateng (83. Schmitz), Van Buyten (60. Kirchhoff), Alaba (65. Contento) - Hojbjerg (46. Can) - Shaqiri (60. Green), Müller (79. Weiser), Kroos (65. Schöpf), Ribéry (73. Weihrauch) - Mandzukic (46. Pizarro)

Pizarro missade friskt och Gomez saknas redan.
Pep ställde upp i ett 4-1-4-1 system.

Brescia hade en riktigt bra målvakt tror han hette Cragno som var lysande såg ut att var riktigt ung sedan missade jag att dom gjorde ett målvaktsbyte på slutet men den kille gjorde också ett par fantomräddningar.

Att jag missade kan bero på en lite suddig stream kombinerat med några öl för mycket.

Äntligen så har även Schweinsteiger börjat med rehab-träning och det glädjer ett Bayernhjärta.

VW går in som sponsor till 1860.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in