Resultat: .
0%
röster
2012-11-10, 00:46
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaesterMaester
Om du hade läst texten eller ens skummat igenom den hade du fått svaret på din fråga och lärt dig någonting men det varit tydligen för mycket begärt. Det är ju så jobbigt att faktiskt sätta sig in i frågan. Bäst att kalla folk för apor istället.

Bla bla bla

Det där var ju kanske det minst genomtänkta inlägget jag någonsin läst. Kan väl passa på att tillägga att Club nr 12 har tusentals medlemmar men det intresserar väl inte dig.

Edit: Förstår inte ens varför jag skrev detta inlägget. Du var ju uppenbarligen inte intresserad av att veta hur det låg till i vilket fall.

Kan du tyska?

Din hänsyftning till länk av ett bönande brev från club12 till Bayerns ledning börjar med (snabbt översatt)

Käre herr Höness
Vid onsdagens match mot Lille bestämde sig hundratalet fans som har giltiga biljetter och som vanligen brukar finnas bakom målet att inte komma. Istället sökte dess sig till andra platser på stadion ( personligen såg jag noll av dem) och var lyckliga där för att vara lika tysta eller högljuda som alla andra i denna viktiga match för vårt lag.

Genom dina uttalanden i en tidning från München har vi hört att Ni är missnöjd med detta ( dvs att de inte kom – de låg nog asfulla i sin klubblokal) och anser att Ni i klubben inte fått tillräcklig information för att förstå anledningen till detta vi vill därför informera Er om anledningen.

För det första är det viktigt för oss att Ni veta att vår (clubnr12) uppfattning har samma mål som Ni och alla andra fans, alla önskar vi ett fullbesatt stadion som därigenom med ett starkt och högljud stöd säkerställer säkerheten för alla besökare. Den senare delen av sista meningen kan enligt vår uppfattning inte kvittas mot de föregående.

Bla bla bla (Ingen förklaring till frånvaro)

Vi önskar er och oss 3 poäng mot Frankfurt nästa match och ser fram emot en inbjudan av klubben för givande samtal för en konstruktiv diskussion.

(Förkortat) Vi erbjuder Er tjänsten av att komma dit och sjunga mot en ringa ersättning.
Om ni inte betalar så kommer vi i fortsättningen inte heller stå bakom målet i sydkurvan
.

Vad ville du förklara för mig om texten?

Kan du tyska???????????????????

Det var nog det minst genomtänkta inlägget jag läst/försökt läsa.
Senast redigerad av motvall 2012-11-10 kl. 00:57.
Citera
2012-11-10, 01:04
Medlem
BlaesterMaesters avatar
Hahaha! Den här diskussionen är helt meningslös. Du frågar mig om jag kan tyska och sen konstaterar du att den delen av texten som formulerar problemet och föreslår en lösning är citat "blablabla". Jag kanske borde fråga dig om du kan tyska. Jag gillar också att du på något obegripligt sett drar slutsatsen att de vill ha betalt för att gå på matcherna och att det hela är ett hot. Hahaha, du var bara för mycket. Tack för mig. Hoppas jag slipper träffa på dig när jag är nere och ser en match.
Citera
2012-11-10, 01:20
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Hahaha! Den här diskussionen är helt meningslös. Du frågar mig om jag kan tyska och sen konstaterar du att den delen av texten som formulerar problemet och föreslår en lösning är citat "blablabla". Jag kanske borde fråga dig om du kan tyska. Jag gillar också att du på något obegripligt sett drar slutsatsen att de vill ha betalt för att gå på matcherna och att det hela är ett hot. Hahaha, du var bara för mycket. Tack för mig. Hoppas jag slipper träffa på dig när jag är nere och ser en match.

Du blir nog inte insläppt. Man måste betala i förväg för att kunna se fotboll med Bayern München på Allianz.

Nu begrep jag tomheten bakom sydmålet och varför alla 5 kom i norr, tack idiot.
Citera
2012-11-10, 01:56
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
De på Südkurve som klubben har burat in precis som apor och pissar på vid varenda tillfälle de får är de enda som tillför någonting. Stämningen utan dem är inte bara pinsamt dålig utan icke existerande och att säga att den vore bättre utan dem är ett dåligt skämt.

Det där stämmer väl absolut inte? Vill minnas att vid varje tillfälle som shickeria eller liknande har haft protester så har det slutat med att hela arenan - istället för bara Südkurve - har slutit upp och skapat en bättre allmän stämning. Man ska självklart inte marginalisera det som ultrasgrupperingarna bidrar med, speciellt på bortamatcher, men den stora massan i München har inte slutit upp med südkurve och deras åsikt på flera år. Som jag har förstått det, jag kan självklart ha fel, är det ofta så att många inte vill sluta upp i stämningen eftersom de som står på südkurve inte representerar något klubben står för.

Nu har jag inte koll på vad den aktuell konflikten handlar om, vill mest bara förmedla att det inte skulle vara ett "dåligt skämt" att stämningen kan vara bättre utan dem.

1-1 för BTSV borta i Aue idag. Första halvlek dominerades av östtyskarna, antar att bra lag har tur?

Adler uttagen till landslaget också, där ser man.
Citera
2012-11-10, 03:03
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Det där stämmer väl absolut inte? Vill minnas att vid varje tillfälle som shickeria eller liknande har haft protester så har det slutat med att hela arenan - istället för bara Südkurve - har slutit upp och skapat en bättre allmän stämning. Man ska självklart inte marginalisera det som ultrasgrupperingarna bidrar med, speciellt på bortamatcher, men den stora massan i München har inte slutit upp med südkurve och deras åsikt på flera år. Som jag har förstått det, jag kan självklart ha fel, är det ofta så att många inte vill sluta upp i stämningen eftersom de som står på südkurve inte representerar något klubben står för.

Nu har jag inte koll på vad den aktuell konflikten handlar om, vill mest bara förmedla att det inte skulle vara ett "dåligt skämt" att stämningen kan vara bättre utan dem.

1-1 för BTSV borta i Aue idag. Första halvlek dominerades av östtyskarna, antar att bra lag har tur?

Adler uttagen till landslaget också, där ser man.

Tack för ditt stöd, sydkyrvan är inte mina idoler som synes. Sitter hellre i norr där målen görs.

Missförstod lite av min arroganta motståndares argumentation och arrogantade emot. Långa texter på tyska är inte lätta att begripa för någon, långa texter är förresten oläsbara på alla språk. Om man som ett exempel vill ha ut ett budskap till Höness om mer ståplats, varför då skriva 40 sidor och starta och sluta med någon form av hot? Så gömma sin åsikt i mitten?

Är det inte åsikten som man vill få fram? Vid en snabb genomläsning verkar det som hotet?

Om det är så, varför inte börja med att framföra den direkt? Personer som Höness kanske inte har tid eller lust att lusläsa brev/skrifter/inlagor från början till slut?

Del tre kommer i morgon, reserapporten alltså. Arrogantat nog.

Kul med örnen i mål, må han flyga. Neuer känns faktist sämre i dagsläget,. Adlers form har varit fenomenal.
Citera
2012-11-10, 10:17
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Ni Bayern München-fans (typ 95% av de aktiva i den här tråden ) är väl nöjda med detta/Heynckes? Man vann DFB-Pokal, ser ut att vinna Bundesliga i år och är just nu det lag som har störst chans att vinna CL.

Uli Hoeness tog upp att Bayern kan göra ett avtal med en stor sponsor den här säsongen. Det företaget skulle då få 9% av klubbens aktier och måste vara villig att investera över €100 miljoner. Pengarna man får in skulle hjälpa Bayern att betala resten av skulderna för Allianz Arena.

Man vann inte DFB-Pokal utan bara DFL-Supercup.

Tror faktiskt man kan få mer än €100m för 9% i nuläget. 2009 så köpte väl Audi 9% för €90m. Ponera då att man sedan dess hävdat sig betydligt bättre och att Bundesliga dessutom klättrar stadigt i rankingarna.
Hur som helst är det väl Gazprom det handlar om, det var ju senast förra året det pratades om en stor deal med dem.
Kan man betala av arenan har ju Uli Hoeneß sagt att det kommer innebära ca. €30m i ytterligare intäkter varje år.
I övrigt har ju TSV 1860 börjat skissa på sin egna arena nu.
Citera
2012-11-10, 11:20
Medlem
cyberkalles avatar
Det var en lång och tråkig text av Nr 12 som jag inte orkade läsa fast jag borde väl ha gjort det för att öht kommentera.
Men handlar inte allt detta om UEFAs hårdare krav på sittplatser istället för ståplatser, Hoeneß och co kan ju inte gå emot deras bestämelser.

Huh är för bakis för att ta ställning.

Rätt kul match igår och tyvärr så var det lite slarv av Nilsson/Klose som gjorde att Mainz kunde ta ledningen, i andra var Nürnberg det bättre laget men kom tyvärr aldrig till skott.

Några läsarkomentar.

"Ich habe den Brief aufmerksam gelesen und meine Meinung hat sich wieder einmal bestätigt: Es meldet sich eine Gruppe von Wichtigtuern zu Wort, die sich auf diesem Gebiet darstellen will. Diese Leute gerieren sich, ohne jede Legetimation, als "Fansprecher". Eine Minderheit von weniger als 1% der Stadionbesucher fordert für sich Sonderregeln!

"Habe schon mal einen Kommentar abgegeben , wiederhole mich ja ungern , die da sich in den Mittelpunkt stellen , sollen mal nach Düsseldorf fahren . bestes Beispiel Pokalspiel gegen Gladbach , nach den Spiel ging keiner Nachhause , wie das ganze Stadtion , einen Hit von den Toten Hosen sangen , Eiskalt lief es Mir den Rücken runter oder in England , was da Fangesänge angestimmt werden , nur Bettnässer wie Ihr seit , müßt , meinen Ihr seit die größten , Bayern täte gut daran , Sie nicht mehr ins Stadtion zulassen und a ruh is , Sicherheit geht vor , siehe Stuttgart , in Kopenhagen , die irren haben wieder fast einen Spielabruch , geschafft , versucht doch mal was vernüftiges , Ihr schadet den FCB , mehr als Ihr in unterstützt , mit freundlichen Gruß

Det är nästan uteslutande folk som tycker att Nr12s agerande är rätt löjligt.
Senast redigerad av cyberkalle 2012-11-10 kl. 11:37.
Citera
2012-11-10, 11:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Ni Bayern München-fans (typ 95% av de aktiva i den här tråden ) är väl nöjda med detta/Heynckes? Man vann DFB-Pokal, ser ut att vinna Bundesliga i år och är just nu det lag som har störst chans att vinna CL.

Uli Hoeness tog upp att Bayern kan göra ett avtal med en stor sponsor den här säsongen. Det företaget skulle då få 9% av klubbens aktier och måste vara villig att investera över €100 miljoner. Pengarna man får in skulle hjälpa Bayern att betala resten av skulderna för Allianz Arena.
Nja, Heynckes i alla ära men jag tycker att det börjar bli dags för en föryngring av tränaren men samtidigt så ser jag inget alternativ just nu.

Som Mastodontish skrev så är det väl Gazprom det handlar om.

Snacka om trevlig lördagsläsning: Mario Gomez kommer göra comeback i en träningsmatch mot div 6 laget FC Falke Markt Schwaben, fan vad glad jag blir och håller tummar och tår för att det kommer gå bra.
Senast redigerad av cyberkalle 2012-11-10 kl. 11:43.
Citera
2012-11-10, 11:48
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Man vann inte DFB-Pokal utan bara DFL-Supercup.

Tror faktiskt man kan få mer än €100m för 9% i nuläget. 2009 så köpte väl Audi 9% för €90m. Ponera då att man sedan dess hävdat sig betydligt bättre och att Bundesliga dessutom klättrar stadigt i rankingarna.
Hur som helst är det väl Gazprom det handlar om, det var ju senast förra året det pratades om en stor deal med dem.
Kan man betala av arenan har ju Uli Hoeneß sagt att det kommer innebära ca. €30m i ytterligare intäkter varje år.
I övrigt har ju TSV 1860 börjat skissa på sin egna arena nu.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nja, Heynckes i alla ära men jag tycker att det börjar bli dags för en föryngring av tränaren men samtidigt så ser jag inget alternativ just nu.

Som Mastodontish skrev så är det väl Gazprom det handlar om.

"Wer dieser neue Investor werden könne, ließ Hoeneß offen: „Es muss auf jeden Fall ein deutsches Unternehmen sein. Und jemand, der sich total identifiziert.”"

Är väl inte Gazprom då, har för mig att både Bayern och Gazprom själva starkt förnekade att det skulle finnas något samarbete mellan de två när det pratades om det förra året.

Kanske är det Allianz? Linde Group? Deutsche Telekom? Vi får väl vänta och se helt enkelt.
Citera
2012-11-10, 11:55
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Rapport del 1 Allmänt
Att sitta ena kvällen framför dator/TV, skriva i trådar som denna i synnerhet och titta på CL-fotboll för att nästa kväll vara på en match i München i samma turnering var en gudomlig upplevelse. Hade egentligen tänkt mig att fatta mig kort men denna matchen var något över det vanliga, göttlich.

Åka till en stad man känner till, där temperaturen är densamma som ens egen tidigare på morgonen, där människorna ser ut som de gör på gatorna man brukar traska på, pratar ett språk man hjälpligt förstår/talar, så träffa en gammal vän och äta sen lunch med honom på hans arbetsplats personalmatsal för att sedan, via den så lånade lägenheten, traska bort till ”turistiga” Hofbrauhaus, hinna köpa aktuell och ”rätt” halsduk på vägen (fanns inga för matchen bara för gruppen) och så se dagens första öl torna upp sig framför ögonen, en sådan som kallas Maß, är gudomligt i sig.

De flesta andra i rödvit form av klädnad där, var nog minst hundra, kunde ta det lugnare, men vi hade biljetter att hämta. Köpte dem via Viagogo utan hemskickning för första gången (vännen i stan har nollkoll på fotboll) och jag har sett vid tidigare Allianzbesök att det brukar vara gigantisk kö framför deras lucka. Vi var där över 1 timme före match. Kön i onsdags bestod då av ca 10 personer. (Min frustration i det tidigare inlägget om endast alkoholfri blaskig öl får nu en sakligare förklaring.)

Jag har sett Champions League-matcher förr och hört den, faktiskt, mäktiga startfanfaren på andra arenor, denna kväll så skulle detta egentligen ha räckt. Hur många gånger har man inte suttit klistrad framför TV eller dator för att just se en sådan match från München? Och så aldrig varit där för detta förrän i förrgår??? Dum, dummare, dummast!!

På Allianz kändes det som det bara var vi som brydde oss när fanfaren truddiluttade, för dem är det de facto en rutin. Dessa som ser ut som oss i min stad, har på sig ungefär samma kläder i kylan som i min stad, pratar ett begripligt språk och är en miljon gånger bättre i fotboll än något svenskt fotbollslag. München är mindre än Stockholm.

Om själva matchen ska jag försöka att skriva om i ett senare inlägg, men…
Många gånger har jag i soffan sett Bayern genomföra en första halvlek som slutat 3-0 eller liknande. Hur många gånger har jag inte undrat hur det skulle kännas att vara där och se matchen. Denna gång fick jag/vi var med, gudomligt, göttlich.

(Löwensenf fick man inte ta med i handbagaget, de tuberna fick stanna i Freistaat Bayern. Är väl så stark senap att den kan räknas som vapen?)

Tack för rapporten Herr Motvall. Alltid intressant läsning! Senap kan för övrigt sprutas i ögonen på piloterna

Helgen började dåligt igår med tung 1-2 förlust borta mot Offenbach och vi fick därmed inte häng på kvalplatsen som jag hoppats på. Enda trösten är att laget på platsen ovanför, "Scheisse Unterhaching" också torskade. Detta hemma mot Babelsberg frå de nedre regionerna.

Dessutom är jag, precis som Cyberkalle, grymt bakis idag efter tidigarelagd farsdagsmiddag igår. Kanske blir en öl till lunch
Citera
2012-11-10, 11:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
"Wer dieser neue Investor werden könne, ließ Hoeneß offen: „Es muss auf jeden Fall ein deutsches Unternehmen sein. Und jemand, der sich total identifiziert.”"

Är väl inte Gazprom då, har för mig att både Bayern och Gazprom själva starkt förnekade att det skulle finnas något samarbete mellan de två när det pratades om det förra året.

Kanske är det Allianz? Linde Group? Deutsche Telekom? Vi får väl vänta och se helt enkelt.
Se på fan man skall läsa allt innan man skriver något och tro sig veta.

Har dom inte ett samarbete med Deutsche Telekom redan?

Nä kom på att det är med T-mobile, ni ser reklamplatsen dom har längst ner på vänstra läktaren där alla som sitter på dom platserna får ta på sig nått vitt så det bildar ett T.
Citera
2012-11-10, 12:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Tack för rapporten Herr Motvall. Alltid intressant läsning! Senap kan för övrigt sprutas i ögonen på piloterna

Helgen började dåligt igår med tung 1-2 förlust borta mot Offenbach och vi fick därmed inte häng på kvalplatsen som jag hoppats på. Enda trösten är att laget på platsen ovanför, "Scheisse Unterhaching" också torskade. Detta hemma mot Babelsberg frå de nedre regionerna.

Dessutom är jag, precis som Cyberkalle, grymt bakis idag efter tidigarelagd farsdagsmiddag igår. Kanske blir en öl till lunch

Min farfar hade ett bra knep när vi kom ett gäng från Sverige och våldgästade pappsen under oktoberfesten, farsgubben som var pryd och gillade inte riktigt våra fyllefester så vi drog alltid till farfar på förmiddagarna för han bara skrattade och hällde upp någon sorts kräuterschnaps och ett glas med sekt som man intog i ett svep....nog fan vart baksmällan som bortblåst och så hoppade man på pendeltåget in till München igen.

Nu är man ju gift och lugn så nu får man lida.

p.s tack Motvall för din resestory.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in