2012-05-27, 16:35
Medlem
Tsanwhalars avatar
Hej!

Jo det är så att min Mac OS fukkar som fan Det tar typ 1 minut innan en sida stänger ner (Ibland går det inte ens) YouTube-klipp går inte att kolla på för det blir typ bildspel med ljud istället så jävla mycket lag är det ... Men är det någon som har tips eller lösning på hur man speedar upp sin sega macbook?
Citera
2012-05-27, 16:40
Medlem
Windegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Hej!

Jo det är så att min Mac OS fukkar som fan Det tar typ 1 minut innan en sida stänger ner (Ibland går det inte ens) YouTube-klipp går inte att kolla på för det blir typ bildspel med ljud istället så jävla mycket lag är det ... Men är det någon som har tips eller lösning på hur man speedar upp sin sega macbook?

Låter som ett klassiskt flashproblem!
Testa att gå in i:
Bibliotek / internet Plug-ins och ta bort flashplayer.xpt

Det KAN hjälpa. Annars kanske det är på sin plats att installera om din browser och flash?
Det finns ett antal program som är effektiva för det. Tex appzapper.
http://appzapper.com
Citera
2012-05-27, 17:16
Medlem
Huffpuffens avatar
Flashproblem vettefan. Möjligtvis, men om han också har problem med att stänga ett fönster verkar det vara någonting mer som strular.

TS, du kanske ska ta och installera om operativsystemet? Går ju relativt snabbt med Mac, bara spara det du behöver och kör om allt på nytt.
Citera
2012-05-27, 19:16
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Hej!

Har du en vit Macbook eller en Macbook Pro? OS X version? Webbläsare?

Prova uppdatera webbläsare och flash player till senaste version.
Citera
2012-05-27, 20:26
Medlem
tzjs avatar
Köpråd - Mac: Bärbart ----- Programvara - Mac OS
/mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem