2012-05-27, 15:15
Medlem
Har kpt en "Nikon Coolpix P500" men tycker att batteri tiden r av de vrsta jag varit med om.

Det tar ca ett konstant anvndande med 3-4 timmar innan batteriet brjar ta slut. r det ngon annan som ocks har samma problem med sin P500? Kan det vara s att mitt lithium batteri inte blivit uppladdat ordentligt (d jag frsta gngen laddade 5 timmar fr att sen flytta adaptern till ett annat hus, 1 timma senare)?

Ska ett batteri bara hlla 4 timmar innan det slocknar?
Citera
2012-05-27, 15:29
Medlem
Anvnder du kameran i 4 timmar r det vl klart att det tar slut?

Nikon har ven slppt en uppdatering som fixar ett annat problem med batteriet med det verkar inte som att det r det du upplever. Men uppdatera till 1.1 fr skerhets skull.

https://nikoneurope-se.custhelp.com/...ail/a_id/49762
Senast redigerad av Valyth 2012-05-27 kl. 15:40.
Citera
2012-05-27, 15:37
Moderator
rotadents avatar
3-4 timmars konstant anvndande knns vl som en rtt rimlig tid fr batteriet att rcka. Hur mnga bilder har du tagit under den tiden? Oftast r ratingen p batterier baserad p antalet bilder, inte mngden tid.
Citera
2012-05-27, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
3-4 timmars konstant anvndande knns vl som en rtt rimlig tid fr batteriet att rcka. Hur mnga bilder har du tagit under den tiden? Oftast r ratingen p batterier baserad p antalet bilder, inte mngden tid.

Frsta gngen s hade jag vl tagit ca 250 bilder. Den hr gngen ca 100 plus 5 videos.

Bra att veta att det kan bero p antalet bilder man tagit, brjade som sagt tro att det var ngot fel p kameran (har 30 ppet kp men r borta under den tiden).

PS. Jag hade redan uppdateringen p kameran
Citera
2012-05-29, 22:25
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rushgoon
Frsta gngen s hade jag vl tagit ca 250 bilder. Den hr gngen ca 100 plus 5 videos.

Bra att veta att det kan bero p antalet bilder man tagit, brjade som sagt tro att det var ngot fel p kameran (har 30 ppet kp men r borta under den tiden).

PS. Jag hade redan uppdateringen p kameran

Video drar mycket batteri ocks, om du filmar mycket fr du rkna med att batteriet tar slut snabbare n vid stillbilder. Kp ett extra batteri, det har du nytta av. Jag brukar alltid kpa p mig 2-3 batterier till mina kameror fr att ha med mig, sen frsts ett gng minneskort. D slipper jag fundera p saken utan kan knppa s mycket jag vill s lnge jag vill i princip.
Citera
2012-09-05, 13:58
Medlem
Satan, batteriet gick ju fanimej p ca 300-400 kr. Kpte det nd
Citera
2012-09-12, 11:26
Medlem
Jodokast78s avatar
Vad r rimligt antal stillbilder och videotid fr en kompaktkamera p full batteritid?

Sg ngonstans en arg recension av Canon S100 dr recensenten var duktigt arg p att batteriet "bara" rckte fr 200 bilder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in