2012-05-27, 12:43
Medlem
För 1-2 månader sedan gick jag ner till vårdcentralen och bad om att få inderal utskrivet då jag har en enorm scen-skräck. Hade läst att inderal skulle hjälpa mot hjärtklappning osv här på flashback. Så jag fick 100 tabletter utskrivna.

Inderalen funkade galant. Men nu är det så att jag troligtvis har råkat glömma inderalen nere i småland där min farsa bor. Fråga mig inte varför jag tog med mig den dit.. Och nu har jag en väldigt viktig redovisning på onsdag och jag behöver verkligen de där tabletterna... Kan man gå ner till vårdcentralen igen och be om fler? Eller kommer dom typ tro att jag missbrukar tabletterna eller något? Jag kan inte så mycket om sånt här...
Citera
2012-05-27, 12:53
Medlem
SnowWomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manofthehr
För 1-2 månader sedan gick jag ner till vårdcentralen och bad om att få inderal utskrivet då jag har en enorm scen-skräck. Hade läst att inderal skulle hjälpa mot hjärtklappning osv här på flashback. Så jag fick 100 tabletter utskrivna.

Inderalen funkade galant. Men nu är det så att jag troligtvis har råkat glömma inderalen nere i småland där min farsa bor. Fråga mig inte varför jag tog med mig den dit.. Och nu har jag en väldigt viktig redovisning på onsdag och jag behöver verkligen de där tabletterna... Kan man gå ner till vårdcentralen igen och be om fler? Eller kommer dom typ tro att jag missbrukar tabletterna eller något? Jag kan inte så mycket om sånt här...

Det beror väl på doseringen du fick men ring VCT och hör och säg sanningen. Jag har till och med fått hämta ut dubbla doser mediciner för jag förlagt mina, inte ens det har varit omöjligt.

100 inderal beroende på dosering kan du ha förbrukat på en månad.
Citera
2012-05-27, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowWomen
Det beror väl på doseringen du fick men ring VCT och hör och säg sanningen. Jag har till och med fått hämta ut dubbla doser mediciner för jag förlagt mina, inte ens det har varit omöjligt.

100 inderal beroende på dosering kan du ha förbrukat på en månad.

Doseringen?
1-2 tabletter vid behov. Upprepas högst 2 gånger/dag.
Citera
2012-05-27, 13:20
Medlem
SnowWomens avatar
Citat:
Doseringen?
1-2 tabletter vid behov. Upprepas högst 2 gånger/dag.

Då kan du ha haft behovet 2 tabletter 3 ggr dagligen och det blir då att du kan ha gjort av med dem på redan 10 dagar. Men kanske inte så bra att överdriva men du borde kunna få ut nya ganska lätt.

Har en bekant som äter 1x3 40 mg och de funkar toppen!
Citera
2012-05-27, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowWomen
Då kan du ha haft behovet 2 tabletter 3 ggr dagligen och det blir då att du kan ha gjort av med dem på redan 10 dagar. Men kanske inte så bra att överdriva men du borde kunna få ut nya ganska lätt.

Har en bekant som äter 1x3 40 mg och de funkar toppen!

Så jag kan bara boka tid med någon läkare och säga att jag gjort av med dem och att jag gärna vill ha fler?
Citera
2012-05-27, 14:41
Medlem
Citat:
Så jag kan bara boka tid med någon läkare och säga att jag gjort av med dem och att jag gärna vill ha fler?
Visst, inget som ger nån ruseffekt, tillvänjning eller sådant, lär inte blir några problem att få fler.
Citera
2012-05-29, 17:33
Medlem
lithionits avatar
inderal är inte narkotikaklassat på nåt sätt, så det är inget konstigt alls att få det utskrivet. Många med högt blodtryck står på betablockerare i åratal.

I många landsting kan man gå in på internet och skicka meddelande till sin vc. om att man vill förnya sin recept, gör det själv hela tiden så man slipper ringa eller gå dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in