2012-05-27, 02:33
Medlem
CreativeXs avatar
Hejsan. Jag skriver av mig här för att jag vet att många på här FB är fina invändigt och kan alltid på något sätt hjälpa en. (Och jag ber om förståelse innan jag skriver av mig. Det är vad jag verkligen vill få av er.) Till saken. Jag kom nyss hem i från stan. Jag var ute och hade roligt (säger vi). Jag och mina två vänner gick till en Club och där hade vi lite roligt, träffade massa folk och man kände sig glad osv osv.. MEN När jag stod vid baren och skulle köpa mig en öl. Så slog jag blicken lite längre bort i från baren också och såg en jätte Vacker tjej som stod helt lugnt och fint o nykter vid en vägg med en tjejkompis och kollade på. Man såg verkligen att hon var nykter och att hon var en sådan fin tjej invändigt. Tro mig jag vet det. Jag märkte att hon kollade på mig rätt ofta denna kvällen, och jag tänkte.. Fasen.. Den flickan och dom ögonen skulle jag verkligen vilja kalla för Mina. (Första ögonkastet så kallat). Och jag som är så feg gick jag aldrig fram och pratade aldrig med henne. Jag vet inte varför men jag gjorde det inte. Anledning? Kanske feg eller något.. Egentligen är jag inte det men nu gjorde jag inte det! För att jag tänkte att jag ska göra det på ett finare sätt.. När jag var nu på väg hem så tänkte jag hur jag ska få tag på henne på bästa sätt.. Då kom jag på att först ska jag prata med henne på facebook. Slänga ett ragg så att säga ( ett fint ragg ) och sen fråga henne om hon vill fika med mig. Men grejen är att mitt självförtroende hoppar upp och ner. Jag vet inte varför. Jag får ibland komplimanger att jag är fin både utvändigt och invändigt. Men sånt räcker inte för mig..

Den tjejen skulle jag verkligen vilja få. Jag skulle verkligen vilja få henne att le mot mig och liksom att hon ska vara på mig så att säga. Men jag vet egentligen inte hur jag ska börja.. Vad jag ska göra och vad jag ska tänka på. Jag är rädd att allt kommer sabbas och att hon på något sättt inte blir intresserad av mig. Så jag vill styra mig till er och jag verkligen vill få några bra tips för att "få" en tjej.
Jagh ar haft en flickvän innan men hon var en vampyr om jag ska vara ärlig. Man gav så mycket i från hjärtat men fick kniv i ryggen istället. Så jag undrar vad jag ska tänka på och HUR jag ska börja.. Jag är inte direkt en sådan "social" kille, och ibland har jag svårt att komma på vad man kan prata om och vad man kan hitta på med en tjej. Så jag styr mig hit till er, Jag vill få tips i från er. Tips och råd på vad man kan prata om , göra , och hur jag ska på någotsätt bete mig för att få ut det bästa. för att på något sätt få henne!

Jag har nu druckit max 4 öl. Jag har bestämt att inte dricka idag men kvällen slutade med 4öl. Och jag ber verkligen er om förståelse. Ni kanske tycker att tråden är värdelös och att jag är dum i huvudet? Jag vet inte. Men jag vill verkligen att ni ska hjälpa mig. Jag bjuder på särskrivning och stavfel denna kväll.. Men jag mår verkligen dåligt när jag tänker på att jag inte kommer kunna få henne. Jag vet att det är inte lätt. och att man får "chansa".

MVh.
Citera
2012-05-27, 03:15
Medlem
sometimes all you need is twenty seconds of insane courage. Just literally twenty seconds of just embarrassing bravery. And I promise you, something great will come of it.
Citera
2012-05-27, 03:55
Medlem
cogito1ergo2sums avatar
"Prata med henne på facebook"
Du vet alltså vad tjejen heter så att du kan få kontakt med henne?

Iallafall rekommenderar jag att du ska ta det där extra klivet fram och våga ta kontakt med henne. Skulle du inte våga och du låter henne gå, kommer du troligtvis ångra dig i efterhand.
Go for it!
Citera
2012-05-27, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anthe90
sometimes all you need is twenty seconds of insane courage. Just literally twenty seconds of just embarrassing bravery. And I promise you, something great will come of it.

But also a bad first impression can be detrimental
Citera
2012-05-27, 09:47
Bannlyst
Kunde du inte bjudit på en drink? Eller fråga om hon vill dansa? Vafan gör du i klubben då?
Citera
2012-05-27, 10:28
Medlem
Illusioners avatar
Om du tror att du inte kommer träffa henne igen är facebook både din bästa och sista utväg. Så jag röstar på att du chansar med facebook.

Men om du tror att du kommer träffa henne igen... ja, du fattar.
Citera
2012-05-27, 11:32
Medlem
scrambledpastas avatar
Om du ska snacka med henne på facebook så bör du inte vara lika berusad som du var när du skrev denna tråd. Det gäller även om du ser henne igen. Om hon var nykter enligt dig så bör du också vara så nykter som du kan för att ändå våga prata med henne. Det är ju inte så supernajs att snacka med en främmande person som är helt dyngrak.

Saker att prata om är ju lite svårare. Gå fram och säg hej till henne, läs av hennes reaktion till att du kom fram och hoppas den är positiv. Om hon verkar bli det så kan du presentera dig och fråga vad hon heter och så vidare. Efter ett litet tag så bör du fråga henne om någonting mer personligt som favorit färg, band/artist men det bästa av allt är att fråga "vad är det mest spontana du någonsin har gjort?" Du visar med dessa frågor att du inte bara är intresserad av henne på en ytlig nivå utan mer på hur hon är på insidan. Dessa frågor är även lätta att starta en länger konversation av.

Fråga dock inte för tidigt om "det spontana" för då kan det kännas lite konstigt på hennes sida.

Om det blir kris och tyst ett tag så kan du alltid ha något knasigt samtalsämne som du kan dra fram i nöd.
Till exempel kan du säga "Nej nu pratar vi om ankor tycker jag, har du någonsin matat en anka?"

Kanske låter lite lustigt men det är nog bättre än pinsam tystnad.

Annars kan ni ju alltid dansa en stund men pausa inte :P

Hoppas detta hjälper dig på något vis
Lycka till!
Citera
2012-05-27, 13:37
Medlem
Bara ta första steget och snacka med henne eller nåt. Fråga henne lite om intressen osv. Om hon vekar intresseras, typ ler osv bjud ut henne. Fråga om hon gör något på helgen/imorgon. Vi tjejer gillar sällan att ta första steget, det e bara manligt av dig att göra det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in