2013-03-23, 11:30
Medlem
Vet inte om den här har postats, men iaf: Elitsa & Stoyan gör comeback i år! De tävlade med "Water" i Finland 2007 och slutade på 5:e plats det året. Elitsas röst är väldigt antingen-eller/Hit-or-miss, och jag råkar vara en av dem som gillar hur hon låter. Vid första lyssning så är det här en ok låt, med melodier i sången som snabbt sätter sig på hjärnan. Kan växa och bli något riktigt bra - MEN jag undrar vad texten handlar om?

Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Före Grekland kan det stå en figur som tömmer sina tomma fickor, före Frankrike en basker försedd vit flagg viftande person som ger upp, före Finland ett gäng alagare på en parkbänk och före Rumänien några zigenska tiggare etc.
Citera
2013-03-23, 11:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Före Grekland kan det stå en figur som tömmer sina tomma fickor, före Frankrike en basker försedd vit flagg viftande person som ger upp, före Finland ett gäng alagare på en parkbänk och före Rumänien några zigenska tiggare etc.

Framför Sverige ett gäng människor som är gröna i ansiktet.
Citera
2013-03-23, 11:58
Medlem
Lyssnade precis på Island - diggade det som fan. Låter som ett film-soundtrack! Hoppas bara att de INTE översätter texten till engelska (detta förstörde mycket av charmen med förra årets isländska bidrag).

Bulgarien och Island är mina favoriter hittills.

Tyskland är gräsligt dåliga i år (har aldrig gillat Cascada).

På YouTube så verkar folks mottagande av vår låt motsvara vår egen inställning - väldigt ljummet (men många erkänner att killen kan sjunga och förtjänar topp 10-placering).
Citera
2013-03-23, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intergalactic
Lyssnade precis på Island - diggade det som fan. Låter som ett film-soundtrack! Hoppas bara att de INTE översätter texten till engelska (detta förstörde mycket av charmen med förra årets isländska bidrag).

Bulgarien och Island är mina favoriter hittills.

Tyskland är gräsligt dåliga i år (har aldrig gillat Cascada).

På YouTube så verkar folks mottagande av vår låt motsvara vår egen inställning - väldigt ljummet (men många erkänner att killen kan sjunga och förtjänar topp 10-placering).
(forts.)

Cypern är helt ok. En sådan där låt som kommer glömmas bort snabbt under kvällen, men hon hade en behaglig sångröst.

HAHAHAHA FINLAND, vad fan?! Silvia Night är fan bättre än det här!

Norge - coolt som fan. Hoppas mest på att hon behåller samma klädsel i ESC.

Lettland - "We can Fly" - känns som något man kunde höra 10-15 år sedan. Inte dåligt, men inte särskilt intressant heller. Refrängen kommer sätta sig i många barns huvuden.

Ukraina - Snark.

Belarus - fy fan vilken sörja. Finlandsbåt-kvalitet.

Schweiz - Årets WTF-bidrag* rakt igenom. Militärflörtar och kitschig text. Kan bli ett kul samtalsämne eller nåt.

Montenegro - För andra året i rad det konstigaste* bidraget. Dubstep-skiten ogillas, och rap funkar aldrig på allvar i ESC, än mindre på annat språk än engelska.
Citera
2013-03-23, 13:12
Medlem
Queen-Obscences avatar
Tycker att det känns ganska kört för Sveriges del, Robins framträdande framkallar inga känslor särskilt inte i de svaga verserna.
Citera
2013-03-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
Tycker att det känns ganska kört för Sveriges del, Robins framträdande framkallar inga känslor särskilt inte i de svaga verserna.
Det brukar vara så med ex-Idoldeltagare (undantaget Loreen, möjligtvis).
Senast redigerad av Intergalactic 2013-03-23 kl. 13:38.
Citera
2013-03-23, 16:56
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Gickan
Framför Sverige ett gäng människor som är gröna i ansiktet.

Vad menar du då ?

Att de är gröa av avund eller sjuka/spy färdiga ?
Eller till och med utomjordingar ?

Citera
2013-03-23, 19:18
Medlem
freeriderXIIs avatar
Förutom Edward af Sillén vilka fler arbetar med manuset till Eurovision 2013 ?

För inte gör han väl det själv med Mede ?

Jag antar att en del också skrivs eller påverkas av Christer Björkman(show producer), Martin Österdahl (exekutiv producent) och Johan Bernhagen (Head of Production) etc ?

Men vilka fler ?
Citera
2013-03-23, 19:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Förutom Edward af Sillén vilka fler arbetar med manuset till Eurovision 2013 ?

För inte gör han väl det själv med Mede ?

Jag antar att en del också skrivs eller påverkas av Christer Björkman(show producer), Martin Österdahl (exekutiv producent) och Johan Bernhagen (Head of Production) etc ?

Men vilka fler ?

För något avsnitt sedan av SVT:s podd om TV, TV-heads, medverkar Martin Österdahl och pratar om programmet. Han nämner några namn till som jag har glömt bort nu. Jag rekommenderar programmet om man är nyfiken på produktionen och lite hur de har tänkt.
Citera
2013-03-23, 21:01
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hoppas de ger Robert Gustavsson eller Henrik Dorsin någon roll så att komiska proffs och det bästa vi har får sköta humorinslagen inte någon medelmåtta.
Citera
2013-03-24, 00:12
Medlem
johanjosefssons avatar
Genialt att fuska med Rumänien i den där röstningen! Folk kommer undra vad det är för skit egentligen... klicka upp låten och upptäcka att den är jävligt bra! Rumänien kan nog gå långt.
Citera
2013-03-24, 13:19
Medlem
skrattars avatar
Tänkte bara flika in att jag driver myvotebooth.com och tänkte vafan är det nån som fusk röstat på Rumänien men det visar sig komma från flera orter alltså inte samma person som röstat. Helt enkelt många i Rumänien som röstat på sitt eget land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in