2012-05-26, 18:59
Medlem
chillarmests avatar
Hej vänner.

Jag har ett litet problem, som kan bli ett stort problem. Jag tappade nämligen spliffen ner till grannen under mig. Den ligger där cirka 15 cm från kanten på deras balkong. Vi vet inte om dem är hemma, men jag var nyss ner och "busringde" på dörren. Plingade på och gick därifrån för att höra om någon öppna, men ingen öppnade. Jag kan även ringa dem, dock bara mobiler, och låtsas att jag säljer något. Men då vet man ju inte säkert om dem är hemma. Det är cirka 2-3 till deras balkonggolv från mitt, uppskattar jag det till.

Spliffen är dåligt rullad och kan antas som handrullad ciggaret, men den är rullad i ocb papper och inte rizzla papper som jag tror är vanligare när man rullar själv. Jag bor på näst översta balkongen i ett hus med 6 våningar. Våningen över mig har lite förfest med några tjejer låter det som.

Jag funderar på att plinga på och säga att jag helt enkelt tappade min ciggaret. Även idén från en annan tråd att spilla ner en jävla massa fimpar från cigg och försöka få till det som man kan gå dit och plocka upp skiten. Den sticker ju fortfarande ut från mängden, men dom kanske inte kollar så noga och bara vill få bort det så jag kan gå dit och städa.
Annat alternativ är att släppa ner ett täcke och försöka fråga om man kan gå in och hämta det.
Jag, och mina vänner, tänker också tanken att senare inatt i skydd av mörkret och att dem sover snickra ihop något jävligt långt och antingen försöka få upp den eller få ner den längre ner. Den kan då hamna på den sista balkongen dock.
Sista alternativet är väll bara att skita i det och hoppas att det inte händer något.

Paret är lite äldre och använder inte balkongen så mycket.

Mvh
Citera
2012-05-26, 19:02
Medlem
Mystiqes avatar
Desperat för du tappade spliffen och vill röka färdig den?

Skärp er, ni gör bara saken värre...köp en femma och rök bort er sorg...
Citera
2012-05-26, 19:03
Medlem
chillarmests avatar
Nej, om den går sönder i ett försök att få upp den skiter jag fullständigt i. Jag vill bara inte att de ser och ringer polisen.
Citera
2012-05-26, 19:04
Medlem
FYFXs avatar
Ta det lugnt, inget lär hända, och om det skulle hända något neka bara.
Citera
2012-05-26, 19:05
Medlem
Pinkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillarmest
Hej vänner.

Jag har ett litet problem, som kan bli ett stort problem. Jag tappade nämligen spliffen ner till grannen under mig. Den ligger där cirka 15 cm från kanten på deras balkong. Vi vet inte om dem är hemma, men jag var nyss ner och "busringde" på dörren. Plingade på och gick därifrån för att höra om någon öppna, men ingen öppnade. Jag kan även ringa dem, dock bara mobiler, och låtsas att jag säljer något. Men då vet man ju inte säkert om dem är hemma. Det är cirka 2-3 till deras balkonggolv från mitt, uppskattar jag det till.

Spliffen är dåligt rullad och kan antas som handrullad ciggaret, men den är rullad i ocb papper och inte rizzla papper som jag tror är vanligare när man rullar själv. Jag bor på näst översta balkongen i ett hus med 6 våningar. Våningen över mig har lite förfest med några tjejer låter det som.

Jag funderar på att plinga på och säga att jag helt enkelt tappade min ciggaret. Även idén från en annan tråd att spilla ner en jävla massa fimpar från cigg och försöka få till det som man kan gå dit och plocka upp skiten. Den sticker ju fortfarande ut från mängden, men dom kanske inte kollar så noga och bara vill få bort det så jag kan gå dit och städa.
Annat alternativ är att släppa ner ett täcke och försöka fråga om man kan gå in och hämta det.
Jag, och mina vänner, tänker också tanken att senare inatt i skydd av mörkret och att dem sover snickra ihop något jävligt långt och antingen försöka få upp den eller få ner den längre ner. Den kan då hamna på den sista balkongen dock.
Sista alternativet är väll bara att skita i det och hoppas att det inte händer något.

Paret är lite äldre och använder inte balkongen så mycket.

Mvh

Spruta ner den med vatten.
Citera
Moderator
kvm3s avatar
I ditt läge hade jag inte gjort någonting; den lär antagligen blåsa ner förr eller senare. Om du bara spelar ovetande ifall du mot förmodan blir frågad om saken lär ingenting hända.

Om du inte nöjer dig med detta kan du kanske få ett par tips från tråden KNAS! tappat roachen på grannens balkong.
Citera
Medlem
TheReefs avatar
Ta en lång pinne eller något och peta bort den.
Citera
Medlem
ekkers avatar
Lmfao Vafan är ni oroliga över?
Låt den ligga och skit i det. Är du desperat och vill ha tillbaka den så hämta den.
Skyll på dom över dig?

Hade varit fan så mycket jobbigare om du tappat ner en hel ladugård med grisar eller sista starkölen.
Citera
2012-05-26, 19:09
Medlem
chillarmests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekker
Lmfao Vafan är ni oroliga över?
Låt den ligga och skit i det. Är du desperat och vill ha tillbaka den så hämta den.
Skyll på dom över dig?

Hade varit fan så mycket jobbigare om du tappat ner en hel ladugård med grisar eller sista starkölen.
Jo, det hade varit jobbigare, men dom sakerna är inte olagliga.

Notera att jag bor fortfarande hemma. Inte min lägenhet.
Citera
2012-05-26, 19:10
Medlem
ekkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillarmest
Jo, det hade varit jobbigare, men dom sakerna är inte olagliga.

Notera att jag bor fortfarande hemma. Inte min lägenhet.

varför vara orolig när det är dom åvanför som tappat den?
Citera
2012-05-26, 19:11
Medlem
CristDaFists avatar
Ja att snickra ihop något långt vore väl passande om avståndet inte är allt för långt och putta ner den så att den förhoppningsvis hamnar på backen. men jag hade inte orkat försöka med massa knep utan bara skitit i det i din sits. Dom lär nog inte ringa polisen för att det ligger en spliff på deras balkong. Den kanske blåser ner tillslut eller nåt.

Hur tappar man ens en spliff så den åker ner till grannens balkong under en egentligen?
Citera
2012-05-26, 19:11
Medlem
Har väl hänt alla? Låt bara ligga, du kommer med största sannolikhet inte höra något mer om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in