2012-05-26, 18:31
Medlem
Retters avatar
Höll precis på att bli påkörd på Södra Bulltofta vägen i Malmö. Det är samma gata som mordet skedde på för 2 dagar sedan http://www.sydsvenskan.se/malmo/en-p...allen-for-mord.

På korsningen som leder mot solgatan kör en snubbe med en äldre bil i sjuk fart och svänger in mot södra bulltoftavägen så att han åker upp på trottoaren och kör nästan på mig och andra några förbipasserande.

Strax bakom sig hade han 4-5 motorcyklar som också körde i hög fart där flera av dem hade pistoler uppe. Samtliga var av arabisk härkomst, det var en harley davidson och resten var sportiga mcn. Bilen försvann mellan byggnaderna och snubbarna med mcn'n stod kvar i korsningen och pratade med varandra i några sekunder sedan delade de upp sig och körde iväg snabbt.

Någon som vet mer om händelsen, vilka de kan vara eller vad som händer?
Senast redigerad av Retter 2012-05-26 kl. 18:33.
Citera
2012-05-26, 18:45
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retter
Höll precis på att bli påkörd på Södra Bulltofta vägen i Malmö. Det är samma gata som mordet skedde på för 2 dagar sedan http://www.sydsvenskan.se/malmo/en-p...allen-for-mord.

På korsningen som leder mot solgatan kör en snubbe med en äldre bil i sjuk fart och svänger in mot södra bulltoftavägen så att han åker upp på trottoaren och kör nästan på mig och andra några förbipasserande.

Strax bakom sig hade han 4-5 motorcyklar som också körde i hög fart där flera av dem hade pistoler uppe. Samtliga var av arabisk härkomst, det var en harley davidson och resten var sportiga mcn. Bilen försvann mellan byggnaderna och snubbarna med mcn'n stod kvar i korsningen och pratade med varandra i några sekunder sedan delade de upp sig och körde iväg snabbt.

Körde araberna MC i hög fart med en pistol i ena handen? Det var inte dåligt.
Citera
2012-05-26, 18:54
Medlem
Retters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Körde araberna MC i hög fart med en pistol i ena handen? Det var inte dåligt.

Jag la märke till pistolerna när de stod och pratade med varandra. Han ena hade den typ på sidan samtidigt som han hade handen på styret och den andra hade den runt bältet och det var inga små puffror heller. De körde förbi sakta här omkring en gång till för någon minut sen och typ patrulerade. Ingen som vet nått?
Citera
2012-05-26, 19:04
Medlem
vim_mortiss avatar
Vem fan jagar en bil med en harley davidsson. Ingen hoj man kan köra så jävligt med. Sen så lär inte en bil köra ifrån en sporthoj inne i stan för den delen iheller.
Citera
2012-05-26, 20:24
Medlem
Retters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vim_mortis
Vem fan jagar en bil med en harley davidsson. Ingen hoj man kan köra så jävligt med. Sen så lär inte en bil köra ifrån en sporthoj inne i stan för den delen iheller.

Tyckte också att det var sjukt skumt men det verkade som att de var ute efter att antigen knäppa eller skrämma snubben ordentligt
Citera
2012-05-27, 10:39
Medlem
Heilands avatar
http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...t-efter-krock- associerat?

hörde av en vän som såg jakten att det fortsatte från värnhem mot arlöv
Citera
2012-05-27, 11:20
Medlem
25-To-Lifes avatar
Vad var det för modell på bilen? Färg? Års modell, ca?
Citera
2012-05-27, 15:04
Medlem
PimpsDelites avatar
Jag är också intresserad ifall du fick tag i något regnummer, kanske en bild ?

Araben på HD.n har jag sett ett par gånger i stan de senaste två veckorna. Kommer ihåg att jag blev lite fundersam över att just en "arab" körde en HD. Jag såg att det var en arab då han har haft visiret uppe, kommer ihåg att jag även la märke till hans tjocka ögonbryn.
Han har vid dessa tillfällen jag har sett honom haft på sig Jeans och en Svart skinnjacka utan motiv. Om det hjälper någon.
Ser jag honom igen så knäpper jag en bild men jag misstänker att han håller sig lugn ett tag framöver.

Låter som att det skulle kunna vara någon från de kriminella Mc-gängen, men jag kan mycket väl ha fel.
Såg du om motorcyklisterna hade något motiv på sina jackor etc?
Citera
2012-05-27, 15:43
Moderator
Chantres avatar
Med hög fart ut från Solgatan borde han ju ha kört rakt in i någon av refugerna som finns mitt på S Bulltoftavägen.
Citera
2012-05-27, 17:39
Medlem
Retters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Vad var det för modell på bilen? Färg? Års modell, ca?

Vit färg, äldre bil från kanske tidiga 90-talet, möjligen Toyota.

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Med hög fart ut från Solgatan borde han ju ha kört rakt in i någon av refugerna som finns mitt på S Bulltoftavägen.

Det gjorde han han åkte upp på refugen och det small till lite men han missade precis stolpen och svängde höger så att han åkte upp på trottoaren (där det var lite folk precis bakom vid cykelstället) och vände tillbaka på gatan. Såg helt sjukt ut!
Senast redigerad av Retter 2012-05-27 kl. 17:41.
Citera
2014-01-04, 15:52
Medlem
kisamak99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retter

Och sen vakna du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in