• 1
  • 2
2012-05-26, 17:32
Medlem
SiSeniors avatar
Är du underrörlig i andra leder också?
Citera
2012-05-26, 17:36
Medlem
Peter77s avatar
För att komma tillrätta med det hade jag stretchat underarmsmusklerna. Lägg handflatan mot en vägg (så gott det går) med fingarna nedåt och försök få hela handen i väggen. Borde bli bättre med tiden.

Sen kan du köra push-ups på många olika sätt. T.ex med ovansidan av handen i golvet istället. Den känns rätt skum dock, men är inte farlig på något sätt. Det hoppas jag iaf, eftersom min kungfu-lärare var rätt glad i såna.
Det hör dock inte till tråden. Men som sagt, försök stretcha underarmsmusklerna så att du blir rörligare.

Mvh
Citera
2012-05-27, 00:58
Medlem
EDIT: Ops, såg inte Peter77s inlägg.
Peter77. Funkar det med fingrarna också?

Och SiSenior. Jag vet inte riktigt. Och vet inte hur man ska direkt kolla det
Senast redigerad av GoldCoastAU 2012-05-27 kl. 01:09.
Citera
2012-05-27, 11:34
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldCoastAU
Och SiSenior. Jag vet inte riktigt. Och vet inte hur man ska direkt kolla det

Kan du t.ex. sträcka ut armbågsleden helt rakt?
Citera
2012-05-27, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Det stämmer. Det TS menar heter push-ups, men det kallas oftast armhävningar i folkmun.
Jag vet inte vad den svenska benämningen är faktiskt, men jag har för mig att det kallas arm- eller bröstpressar inom det militära.

Armhävningar är när man drar sig upp mot en stång, kallas dock oftast för chins eller chin-ups.

Mvh
Armböj/böjsträck.

Har f.ö. samma problem som TS efter en inflammation för över ett år sen, så får köra med stång. Kanske kan vara värt med en sjukgymnast.
Citera
2012-05-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Kan du t.ex. sträcka ut armbågsleden helt rakt?
Japp, och benen också.

Får lite ont också i handleden när jag böjer den. Men bara vänster handled.
Citera
2012-05-27, 20:17
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldCoastAU
EDIT: Ops, såg inte Peter77s inlägg.
Peter77. Funkar det med fingrarna också?

Det skulle jag tro att det gör, fast det är nog betydligt enklare att du bara tar för vana att böja bak fingrarna lite då och då, t.ex när du kollar på tv eller vadsomhelst. Försiktigt givetvis, jag vet inte hur töjbara musklerna/senorna i fingrarna är. Dock lär du väl känna om något är på väg att gå av
Citera
2012-05-28, 15:36
Medlem
Tack för svaret
Jag ska stretcha varje dag några gånger så återkommer jag efter nån vecka och berättar om det blivit bättre :P
Citera
2012-05-28, 16:03
Medlem
Jag är också underrörlig i handlederna. Jag gör armhävningar på knogarna, funkar lika bra.

Stretchning är nog lösningen! Jag gör det själv men har inte fått någon rutin på det så det så det händer inte så jättemycket. Men om man gör det varje dag så kanske om en månad typ...det tar tid att stretcha handlederna, har jag märkt!
Citera
2012-06-09, 15:51
Medlem
Har med svårt att böja handlederna, pga operation i en av dem osv. Gav mig helt enkelt fan på att köra på knogarna. Gör det på en matta eller nåt så är det mjukt o gött
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in