Citat:
Ursprungligen postat av
pihlbaoge
Att arenan ligger i ett fint omrde tycker iof inte jag behver sga s mycket om laget i sig. Stadsdelar frndras.
Jag menar, titta bara p Sdermalm. Fr 20 r sedan gavs lgenheterna dr nstan bort, och idag r det lika dyrt att kpa lgenhet dr som i resten av Stockholm.
I just fallet Arsenal kan man ju vnda p det och sga att det r en av f Engelska klubbar som fortfarande gs av sina fans.
Sen har jag fr dlig insikt i engelsk fotboll fr att kunna uttala mig mer n som lekman.
Arsenal gs verkligen inte av sina fans. Det r Stan Kroenke som ger Arsenal med 66 procent av aktierna. Norra London r vldigt familjevnligt och kultiverat. Dom enda lagen som kan hvda att dom r arbetarklass r klubbar frn Sdra och stra London. (West Ham, Millwall etc.) Det finns bttre exempel p bda hll skulle jag tro, men de r dem mest vlknda.
Har du vart i London? stra London r vl mest representativt fr en Sdermalmsk jmfrelse och dr r det nd bara de mest centrala delarna som rknas som rknas som oproblematiska. Adresser som r s Centrala som Arsenals i London r och har alltid vart attraktiva. Manchester, Liverpool, Birmingham etc har inte haft samma situation, det kommer mer naturligt nr ett helt samhlle har vart beroende av industri.