Citat:
Ursprungligen postat av byggarebobjr
NU är jag ingen expert. Men du borde se över hur mycket kalorier du äter med. Om du tränar hyfsat hårt på gymmet och har kalori överskott kommer du troligast lägga på dig muskel vikt. vill du se mer slimmad och tappa kroppsfett tror jag det är bättre att du ligger på kalori underskott och styrketränar för bibehålla muskelmassan så du ej tapper den. Intevall träning är bra för få högre föbränning. Jag tycker du ska kolla denna länk, finns nog massa nyttig information för dig där.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Ja, jag måste ligga på kaloriöverskott, för nu vägde jag mig och har gått upp 2,5 kg på en vecka ..

Jag som har hållt igång som en galning, med både kondition och nu styrka sista tre dagarna...
Visst, jag känner mig friskare, men grundtanken var ju faktiskt att också gå ner en del i vikt...
Har haft detta problem tidigare: Så fort jag börjar träna (även om det bara är kondition) så måste jag omedvetet äta mer, för jag går UPP i vikt. Samtidigt vill jag undvika det ohälsosamma alternativet att sitta stilla och reducera maten bara för att gå ner lite i vikt (vilket annars brukar fungera utmärkt om jag bara vill minska i omfång..).