2012-05-25, 23:45
Medlem
LasseBrajas avatar
Hejsan allesammans!

Nu är det sommar och jag tänkte passa på att börja rulla cigg!
Men jag har faktiskt ingen aning om vad som är prisvärt eller inte,
men jag har en kompis som köper tobak under disk och då kan man tydligen få 50g för 80kr och det låter trevligt.

Någon som har några tips? Jag är tacksam för all hjälp!
Citera
2012-05-26, 00:14
Medlem
avskum1982s avatar
Be din kompis köpa 50g åt dig också?
Citera
2012-05-26, 00:52
Medlem
KahluaOctaviuss avatar
kan fixa 50g för 59 spänn Nä men köp tullfritt om du kan, typ finnlandsfärjan, eller om du bor i söder - ta dig med färjan över till tyskland och köp ombord.
Citera
2012-05-26, 10:52
Medlem
LasseBrajas avatar
Ja man kan alltid köpa det billigt i Tyskland osv men själv är jag sällan utomlands eller ute och kryssar. :/
Senast redigerad av LasseBraja 2012-05-26 kl. 10:59.
Citera
2012-05-26, 10:55
Medlem
LasseBrajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Be din kompis köpa 50g åt dig också?

Problemet är att jag inte vill förlita mig på min kompis kontakter. Själv vet jag ju inte vart man kan köpa under disk, men man kan tydligen göra det på södermalm (om säljaren känner igen en).
Men om jag skulle vilja köpa tobak över disk vad ska man köpa då? Har T.ex. hört att Drum är väldigt dyrt..
Citera
2012-06-01, 13:36
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseBraja
Problemet är att jag inte vill förlita mig på min kompis kontakter. Själv vet jag ju inte vart man kan köpa under disk, men man kan tydligen göra det på södermalm (om säljaren känner igen en).
Men om jag skulle vilja köpa tobak över disk vad ska man köpa då? Har T.ex. hört att Drum är väldigt dyrt..

All rulltobak kostar i princip lika mycket, vart en chock höjning från ca 140kr till ca 160kr nu i vintras...
Drum har jag bara köpt en gång, sägs vara "fin tobak" men ja vettefan, fint skuren å så klart men tyckte inte den va någon höjdare.

Min favorit är petteroes blandning. Rivande härlig smak, känns verkligen att man röker
Gul 3 är schyst också om man gillar lite friskare smak.
Kalmars Nyckel är väll också en av de populärare men jag tycker den brukar vara alldelles för torr.

Köp INTE rolling, bara smulskit kvar i slutet :@

En schyst grej med både gul 3 och petterös är att man kan fästa rullpapprena på paketet!
Citera
2015-09-08, 22:03
Medlem
appelpipans avatar
Tjenare! Lånar den här tråden lite istället för att göra en ny.
Jo nu är det så här att jag har funderat på att börja rulla cigg istället för att köpa färdiga. Menar då såna man rullar för hand eller med en http://www.nettotobak.com/tobaks-til...vit-plast.html Menar inte sådana färdiga hylsor som man fyller, tycker dom smakar skit.
Nu till frågan, har nämligen ingen koll på vilken tobak jag ska välja, eller rättare sagt har ingen koll på va det finns ens... bara att det är rätt ovanligt och att det inte värkar finnas så mycket att välja på här i Sverige iallafall. Så vill gärna ha lite tips! Letar efter en sort som helst är ganska mild med lågt nikotin innehåll. Helst någon sort som man kan köpa i butik och inte behöver leta upp någon tobaks butik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in