2012-05-25, 23:23
Medlem
Hur kan man använda sin ritplatta till att separera t. ex en figur från sin bakgrund. Jag tycker inte alls det är lättare att dra fint längs kanten än det är med datormusen. Det hade varit en annan grej om man kunde dra direkt på skärmen, men nu har man ju en ordinär platta.
Citera
2012-05-25, 23:29
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanGudrun
Hur kan man använda sin ritplatta till att separera t. ex en figur från sin bakgrund. Jag tycker inte alls det är lättare att dra fint längs kanten än det är med datormusen. Det hade varit en annan grej om man kunde dra direkt på skärmen, men nu har man ju en ordinär platta.

Svarar bara för att jag illustrerar mycket med Wacom-platta.

Det beror väl på vilket medium du hanterar bäst. Jag finner en penna man styr med fingertopparna enormt mycket precisare i små rörelser än en mus man styr med handleden.
Citera
2012-05-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Svarar bara för att jag illustrerar mycket med Wacom-platta.

Det beror väl på vilket medium du hanterar bäst. Jag finner en penna man styr med fingertopparna enormt mycket precisare i små rörelser än en mus man styr med handleden.

Det är lättare att få skarpa kanter om man zoomar in löjligt mycket också har jag märkt. Har du några mer tips hur man kan få kanterna skarpare.

Just nu använder jag paint.net
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in