2014-04-29, 21:29
Medlem
Desplats avatar
Har precis köpt min Raspberry pi och försöker ni genom XMBC titta på film genom icefilms. Jag har laddat ner pluginet men när jag ska navigera mig till en film genom att trycka te.x "Newest added" så kommer det upp en liten ruta där det står "script failed".

Varför händer detta och hur fixar jag det? Är inte speciellt datorkunnig, vill bara ha en billig HTPC utan krångel.
Citera
2014-04-30, 11:16
Medlem
Raspbmc Gotham RC 1 ute nu.
Citera
2014-05-02, 00:13
Medlem
binics avatar
Är det någon större skillnad i prestanda på att köra xbmc i raspbian jämfört med raspbmc?
Citera
2014-05-02, 00:29
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hampfred
Använd dig av Watchseries eller någon annans tjänst, finns ju hur mycket som helst att välja på. Har jag aldrig varit med om faktiskt, gick det inte att spola bakåt för att få den fortsätta buffra?
Vill watchseries göra så man inte behöver skriva in "the text you see"?
Citera
2014-05-02, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av binic
Är det någon större skillnad i prestanda på att köra xbmc i raspbian jämfört med raspbmc?
Raspbmc är nog bättre optimerat för prestanda i XBMC.
Citera
2014-05-02, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desplat
Har precis köpt min Raspberry pi och försöker ni genom XMBC titta på film genom icefilms. Jag har laddat ner pluginet men när jag ska navigera mig till en film genom att trycka te.x "Newest added" så kommer det upp en liten ruta där det står "script failed".

Varför händer detta och hur fixar jag det? Är inte speciellt datorkunnig, vill bara ha en billig HTPC utan krångel.

Använd Mash Up addonet och kolla på icefilms via den istället.

Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Vill watchseries göra så man inte behöver skriva in "the text you see"?

Jag har inte behövt skriva in någon text när jag kollat på watchseries eller tubeplus. Testa någon annan tjänst bara.
Citera
2014-05-02, 17:44
Medlem
Liten fråga bara - Går Lubuntu till Raspberry Pi? Eller vad är det operativsystem som kräver minst av Raspberry'n?
Senast redigerad av Myrix 2014-05-02 kl. 17:46.
Citera
2014-05-04, 00:47
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Raspbmc är nog bättre optimerat för prestanda i XBMC.
Nypan, vad tror du, kommer vi få någon svensk sub addon?? Engelska i all æra, men vi lever trots allt år 2014 och borde gå att løsa.
Undertexter.se verkar inte vara så engagerade, eller??
Citera
2014-05-04, 08:21
Medlem
Citat:
Nypan, vad tror du, kommer vi få någon svensk sub addon?? Engelska i all æra, men vi lever trots allt år 2014 och borde gå att løsa.
Undertexter.se verkar inte vara så engagerade, eller??
Jag laddar alltid ner text manuellt så för min del är det skit samma.
Citera
2014-05-04, 08:38
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Jag laddar alltid ner text manuellt så för min del är det skit samma.
Omg vad jobbigt. Hoppas verkligen det löser sig. Fö verkar rc verisionen sätta min cpu på 100% umdra varflrvarför

dreamfilms verkar också vara ur spel nu....
Senast redigerad av utan.att.stanna 2014-05-04 kl. 08:43.
Citera
2014-05-04, 12:10
Medlem
Citat:
Omg vad jobbigt. Hoppas verkligen det löser sig. Fö verkar rc verisionen sätta min cpu på 100% umdra varflrvarför

dreamfilms verkar också vara ur spel nu....
Jobbigt och jobbigt, det är smällar man får ta när man vägrar förstöra filmupplevelsen med skittexter.
Citera
2014-05-04, 17:28
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Jobbigt och jobbigt, det är smällar man får ta när man vägrar förstöra filmupplevelsen med skittexter.
Möjligt, själv vill jag ha så mycket automatik som möjligt och det ska vara smidigt och lätt för tjejen att ordna sub själv också. Dom engelska texterna funkar ju bättre än dåliga svenska texter, men bra svenska hade varit ubernice..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in