2012-05-25, 18:36
Bannlyst
Nån sa så i min andra tråd jag gjorde här, då undrar jag, är det verkligen en sådan?

Motivera gärna era svar.
Senast redigerad av vemslackte 2012-05-25 kl. 19:01.
Citera
2012-05-25, 18:39
Avslutad
Om det är ömsesidigt och lagligt, ja.
Citera
2012-05-25, 18:50
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --j--
Om det är ömsesidigt och lagligt, ja.

Det han sa!
Citera
2012-05-25, 18:52
Bannlyst
Här var inlägget då:

Citat:
Att bry sig om vad som är moget och omoget = omoget.

Att knulla är en rättighet.
Riskerna man tar är upp till var och en. Inte klagar vi på bungyjumpers att de tar en risk?

Och här är tråden:

https://www.flashback.org/t1870355
Citera
2012-05-25, 18:59
Medlem
Subject9s avatar
Ja ifall det är en rättighet att ha sex ifall båda parterna vill och ifall båda parterna är lagliga (alltså att båda antingen är under eller över 15).
Citera
2012-05-25, 19:01
Bannlyst
Ni kan väl motivera varför?
Citera
2012-05-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemslackte
Nån sa så i min andra tråd jag gjorde här, då undrar jag, är det verkligen en sådan?

Motivera gärna era svar.

Ja, det verkar ju så på en del som praktiserar "surprise sex"!..

Nej, någon rättighet är det inte, däremot så skulle världen se annorlunda ut om alla fick knulla..

.
Citera
2012-05-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemslackte
Ni kan väl motivera varför?
Eftersom det är mig du citerar från en annan tråd så kan jag ge dig motivation varför det är en rättighet.

Sex är naturligt, och är en av de flera primära behoven för en arts överlevnad. Precis som mat och vatten, bör därför sex vara en rättighet. Med det menar jag inte att man får knulla vem man vill, men det bör inte vara olagligt för någon att ha sex.
Bortsett från minderåriga, och den lagen finns för att minderåriga inte skall utnyttjas.
Citera
2012-05-25, 19:57
Medlem
Evilyns avatar
Alltså, begreppet rättighet är ju lite underligt, med tanke på att det i så fall skulle vara någons skyldighet också.. Så jag svarar nej. Hur kan man ha rätt till sex? Om man har rätt till sex, innebär det att man kan kräva det då?
Citera
2012-05-25, 22:11
Medlem
AlistairGrouts avatar
Så fan heller att det är en mänsklig rättighet. Man kan inte tvinga någon att ligga med en; det är våldtäkt. Båda måste vara med på det. Det känns för övrigt som att någon som tycker att det bör vara en rättighet antagligen är en sådan som inte lyckas fixa ligg och aldrig tror sig kunna göra det i framtiden heller. Till dig säger jag: bit ihop och kämpa på! Lyckas du inte förbättra din personlighet och din fysik tillräckligt för att hitta en kvinna, så får du leva med att du inte är duglig ur en evolutionell synpunkt. Tänk på mänsklighetens framtid. Det enda undantaget är genier (inom matematik, fysik, och liknande), som kanske inte har det mest fördelaktiga utseendet, men pga sina gener bör tillåtas (tvingas?) få barn med lämplig person av motsatt kön. Detta skulle ge mänskligheten mycket bättre chanser att klara sig på lång sikt.
Citera
2012-05-25, 22:35
Medlem
GrooveMerchants avatar
Nej, sex, fysisk närhet och/eller kärlekt är inga mänskliga rättigheter eftersom det skulle innebära att det fanns en skyldighet för omgivningen att tillfredställa/garantera dessa rättigheter.

Det sexuella urvalet har varit en evolutionär fördel för den mänskliga arten på den tiden som sex var mer eller mindre synonymt med fortplantning. Numera har folk sex för nöjes skulle och spermier levereras där de aldrig kommer befrukta något och då har urvalet mindre betydelse för artens utveckling.

När det kommer till barnalstrandet så är nog urvalet mer negativt än positivt för mänskligheten. Tänk er en framtid där majoriteten av människorna inte kan utföra något vettigt och enbart drömmer om att bli kända, en värld fylld av potentiella bigbrother-deltagare.
Citera
2012-05-25, 22:53
Medlem
AlistairGrouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrooveMerchant
När det kommer till barnalstrandet så är nog urvalet mer negativt än positivt för mänskligheten. Tänk er en framtid där majoriteten av människorna inte kan utföra något vettigt och enbart drömmer om att bli kända, en värld fylld av potentiella bigbrother-deltagare.

Som i filmen Idiocracy alltså. Jag skapade just en tråd om mina farhågor på denna front:
https://www.flashback.org/t1879549
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in