2012-05-25, 10:47
Medlem
Hejsan,

Jag jobbar på en ICA-butik och undrar om ICA-banken har några personalförmåner. Kunde inte hitta något på deras hemsida, som för övrigt är en av de sämre jag har sett då de inte ens har ett telefonnummer för icke-kunder.

Är det någon av er som har koll på det?
Citera
2012-05-25, 10:57
Medlem
loveitorhateits avatar
Kontakt står det ju direkt till höger, ring och snacka med dom.
Citera
2012-05-25, 12:43
Medlem
civ-ekonoms avatar
Förlåt men är inte Ica-banken och vanliga Ica-butiker två skilda företag?

Ungefär som om jag jobbade på Swedbanks fastighetsbyrå och fick personalförmåner på själva banken.

Är dock inte säker, men gissar att så är fallet.
Citera
2012-05-25, 23:02
Medlem
Jag har jobbat på ICA och som fastanställd (vet inte hur det är med Timvikarier och andra anställningsformer) betalar ICA årsavgiften för kort och internetbank. Observera att detta var ICA som gjorde det, inte banken i sig. Lönen sattes in på ett lönekonto hos ICAbanken och ville man stanna kvar i sin gamla bank så fick man fixa någon automatisk överföring. Eftersom det innebär en viss fördröjning så tyckte jag att det var smidigast att gå över som helkund hos ICA istället och skippa Swedbanks årsavgifter.

ICA-banken ger ränterabatt på lån. 2 procentenheter lägre ränta på blancolån, vilket innebär cirka 4% ränta och 0,3 procentenheter ränterabatt på bolån vilket innebär 3,67%.

Prova att ring 033-47 47 90, det borde gå att komma fram även om man inte är kund. Om du har tillgång till ICAs intranät så går det att läsa om alla personalförmåner där.
Citera
2016-10-14, 15:00
Avstängd
Någon som vet om de har personalrabatt på varor?
Citera
2016-10-15, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
Någon som vet om de har personalrabatt på varor?

Ifall du menar i butiken så är det upp till handlaren att bestämma ifall det ska ges någon rabatt och hur det ska gå till. Brukar landa mellan 5-10% och kan vara knutet så att det bara gäller när du betalar med ditt ICA-kort.
Citera
2016-10-15, 14:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bombom
Ifall du menar i butiken så är det upp till handlaren att bestämma ifall det ska ges någon rabatt och hur det ska gå till. Brukar landa mellan 5-10% och kan vara knutet så att det bara gäller när du betalar med ditt ICA-kort.
Okej då förstår jag! Vilket kollektivavtal följer Ica är det Handels?
Citera
2016-10-15, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
Okej då förstår jag! Vilket kollektivavtal följer Ica är det Handels?

Det stämmer!
Citera
2016-10-16, 19:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bombom
Det stämmer!
Okej! Tack för infon. Vet du om man måste jobbat 3 hela år inom handel för att kunna tillgodose sig den högre lönen eller funkar det även om man jobbat extra under 3 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in