2012-05-25, 08:31
Medlem
Hej,

Det är såhär att jag undrar hur man får den där Lena huden , enfärgad, utan finnar och födelsemärken. Använder man någon produkt eller puder? Det finns ju några som man kan se på stan som ser ut lite som babyface, med hel vit hud och sen inte ett märke av finnar, skägg etc.

Tack.
Citera
2012-05-25, 09:51
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4th3w1n
Hej,

Det är såhär att jag undrar hur man får den där Lena huden , enfärgad, utan finnar och födelsemärken. Använder man någon produkt eller puder? Det finns ju några som man kan se på stan som ser ut lite som babyface, med hel vit hud och sen inte ett märke av finnar, skägg etc.

Tack.

It's called "Youth" and ppl in Hollywood think they can buy it.
Citera
2012-05-25, 20:20
Medlem
Skrubba huden försiktigt med en blandning av olivolja och socker. Då får du bort döda hudavlagringar och annan skit som kan täppa till porerna och orsaka finnar. Har du ojämn hy naturligt så är det svårt dock.
Citera
2012-05-27, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Skrubba huden försiktigt med en blandning av olivolja och socker. Då får du bort döda hudavlagringar och annan skit som kan täppa till porerna och orsaka finnar. Har du ojämn hy naturligt så är det svårt dock.

Blir även ständigt röd om kinderna.
Citera
2012-05-31, 17:41
Medlem
Jag hade samma problem som dig. En vän tipsade om att kalla duschar fixar fräschare hy och tar bort den röda färgen i kinderna. Det lät för bra för att vara sant, men numera duschar jag alltid i kallt vatten i ungefär 2 minuter och jag har definitivt märkt förändringar åt det positiva hållet. I'm not fucking around, testa i 2 veckor iaf.
Citera
2012-05-31, 19:32
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Jojobaolja är att föredra på huden i ansiktet. Den har mindre molekyler och tränger lättare genom hudens alla lager. Olivoljan har större molekyler och fungerar sämre då det inte återfuktar på samma vis utan lägger sig mer som en tillfällig hinna.

Väldigt bra skydd om man ska vara i kyla eller mycket vatten däremot.
Citera
2012-05-31, 19:38
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Välj hudvårdsprodukter med omsorg, var kritisk emot vad som står i innehållsförteckningen och välja produkter efter din hudtyp.
var noga med hygienen och använd separat handduk för ansiktet samt ha rena händer och redskap. Kör ett fast hudvårdsprogram morgon och kväll, skrubba ansiktet med en blandning på socker, pressad citron och ekologiskt kokosfett två gånger i veckan. Återfukta mycket både med tex jojobaolja och sedan en anpassad ansiktskräm.

Kallt vatten återförsluter dina porer så avsluta alltid rengöringen med kallt vatten. Använd gärna en tvättsvamp vid rengöringen för att minska användningen av vatten eftersom vattnet torkar ut din hud. En torr hud producerar mer finnar eftersom den försöker återfukta sig själv. Så att tillföra riktig fukt är väldigt viktigt. Satsa på bra grejer, gärna ekologiska och utan onödiga tillsatser.
Citera
2012-05-31, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Jojobaolja är att föredra på huden i ansiktet. Den har mindre molekyler och tränger lättare genom hudens alla lager. Olivoljan har större molekyler och fungerar sämre då det inte återfuktar på samma vis utan lägger sig mer som en tillfällig hinna.

Väldigt bra skydd om man ska vara i kyla eller mycket vatten däremot.
Precis, dock syftade jag på att den fungerar utmärkt som en skrubb.
Citera
2012-05-31, 22:46
Medlem
Ät zink tillskott finns på hälsokost butiken, det gör att huden blir otroligt len och mjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in