2012-08-14, 16:50
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Mannen förtjänar att straffas hårt (jag straffar våldtäkterna mycket hårdare än den marxistiska statsfeministerna ifall jag fick bestämma). Men det är alldeles rätt att kvinnan också fick skylla sig själv, svenska kvinnor måste bli smartare än att tro att eftersom de har rätt att göra si eller så bör de också göra så.

Jag har rätt att gå full med armani och guldklocka genom Rinkeby kl 03 på morgonen, en kvinna har rätt att gå full utan trosor och kort kjol och visa brösten utan att för den delen bli våldtagen.

Vad betyder det att man har "rätt"? Vad betyder det att ha lagen vid sin sida när det aldrig alla medborgare kommer följa rikets lagar?

Nej, bli smartare och dela med lite visdom med era döttrar också istället för att ge de illusioner om "vad de har rätt till".

Exakt!

I en perfekt värld kan man lämna cykeln olås, lifta, låta hunden stå bunden utanför Konsum osv. Men nu lever vi inte i någon Bullerby-idyll. Och man måste anpassa sig och vara smart istället för att tjafsa om sin rätt och jag ska minsann kunna bla bla...
Citera
2012-08-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosinus40
Sliddjur som går runt som slampor borde avlivas snarast. Och om inte så borde de fan inte bli förvånade om de blir våldtagna, precis som jag själv inte skulle bli förvånad om jag blev skjuten om jag gick förbi som vithyad i ett amerikanskt slumområde. Man skall inte alltid ta för givet att alla har samma moraliska värderingar som du.

ÄVen om en tjej skulle gå runt naken vid femtiden på natten runt krogarna i Stockholm, så gör inte det det rätt att hon blir våldtagen. Bara för att man klär sig på ett visst sätt så betyder det inte att man har någon dröm om att bli tagen med våld.
Citera
2012-08-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitmackan
nej, tjejer som bär kläder som uppmuntrar våldtäkt som försöker bli våldtagna ska inte klaga när de blir våldtagna. om jag går runt med en dynamitbomb på bröstet och långt skägg och vita kläder på stan, antar jag att jag har all rätt att klaga när det kommer 20 polisbilar åkandes mot mig? tänk lite, kvinna.

Så om en tjej har en kort kjol och urringad topp då förtjänar hon att bli våldtagen? VIlket otroligt föraktfullt resonemang. Oavsett om en tjej gick runt naken så gör det inte rätt att hon blir våldtagen.
Citera
2012-08-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Jag har bott flera år i Japan.
Där bär dom flesta tjejer korta kjolar och vet du vad? Våldtäkter är skit ovanligt där.
Men så har dom inga imaner heller.

Våldtäkter må vara ovanligt på gatan, men jag har hört enligt säkra källor som jobbar där att det är vanligt med våldtäkter/sexism på arbetsplatser.
Citera
2012-08-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
ÄVen om en tjej skulle gå runt naken vid femtiden på natten runt krogarna i Stockholm, så gör inte det det rätt att hon blir våldtagen. Bara för att man klär sig på ett visst sätt så betyder det inte att man har någon dröm om att bli tagen med våld.

Det betyder det inte såklart, har du ens läst mitt inlägg? Jag säger att MAN INTE SKALL BLI FÖRVÅNAD om man blir våldtagen om man går runt som ett luder.
Citera
2012-08-14, 19:40
Medlem
markus120s avatar
Citat:

Dumhet bestraffas varesig du tycker att det är rätt eller inte. Jag kan ju tycka att jag har rätt att åka omkring med en Ferrari igenom Liberia eller Somalia, men jag är bara korkad ifall jag gör det och kommer bli bestraffad.
Citera
2012-08-14, 19:43
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Nej men man har ett egenansvar. Vi vet att det finns en massa män med skruvade tankar och därför utmanar man inte situationen. Det handlar om att vara streetsmart och att kunna anpassa sig efter situationer.
Citera
2012-08-14, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Dumhet bestraffas varesig du tycker att det är rätt eller inte. Jag kan ju tycka att jag har rätt att åka omkring med en Ferrari igenom Liberia eller Somalia, men jag är bara korkad ifall jag gör det och kommer bli bestraffad.

Helt rätt!
Citera
2012-08-14, 21:58
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Så om en tjej har en kort kjol och urringad topp då förtjänar hon att bli våldtagen? VIlket otroligt föraktfullt resonemang. Oavsett om en tjej gick runt naken så gör det inte rätt att hon blir våldtagen.

Det handlar inte om att "förtjäna". Det handlar om att kunna göra riskbedömning, tänka framåt i flera steg och ha självbevarelsedrift. Vara realist.
Citera
2012-08-14, 22:01
Medlem
Perfektionists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Det handlar inte om att "förtjäna". Det handlar om att kunna göra riskbedömning, tänka framåt i flera steg och ha självbevarelsedrift. Vara realist.

precis!
Citera
2012-08-14, 22:12
Medlem
Vilket sjukt samhälle vi har, kvinnor kan knappt gå slampigt klädda utan att riskera att bli våldtagna.
Citera
2012-08-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Vilket sjukt samhälle vi har, kvinnor kan knappt gå slampigt klädda utan att riskera att bli våldtagna.

Ser inte vad som är det sjuka med det.

Jag kan heller inte gå runt med SD's symbol i Rinkeby utan att bli nerslagen.

Jag kan heller inte parkera min bil vid en skogsdunge utan att få p-böter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in