2014-11-05, 09:17
Bannlyst
Självklart ska en tjej kunna gå runt naken mitt under natten utan att något ska hända personen i fråga. Det är dock så att trots detta: så lever vi i ett samhälle med individer som har extremt varierande personligheter. Värderingar är olika. Ibland så finns det människor som är störda, på sådant sätt att de faktiskt kan begå våldtäkt, och detta är något som man måste ha i åtanke.

Som jag skrev, så får man ha i åtanke i vad för värld vi lever. Så att springa runt naken är idiotiskt. En analog för detta skulle vara att om man var i sällskap med en av mexikos karteller -- så springer man inte runt och är kaxig, säger att det de gör är fel och man ringer ej polisen vid deras närvarande. Du kommer att dö.

Vi lever i ett samhälle med mörka gränder -- anpassa ditt beteende i enlighet med detta.

Småroligt klipp angående detta ämne: http://www.youtube.com/watch?v=2OBPaenkxdg
Senast redigerad av Apathes 2014-11-05 kl. 09:21.
Citera
2014-11-06, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apathes
Självklart ska en tjej kunna gå runt naken mitt under natten utan att något ska hända personen i fråga. Det är dock så att trots detta: så lever vi i ett samhälle med individer som har extremt varierande personligheter. Värderingar är olika. Ibland så finns det människor som är störda, på sådant sätt att de faktiskt kan begå våldtäkt, och detta är något som man måste ha i åtanke.

Som jag skrev, så får man ha i åtanke i vad för värld vi lever. Så att springa runt naken är idiotiskt. En analog för detta skulle vara att om man var i sällskap med en av mexikos karteller -- så springer man inte runt och är kaxig, säger att det de gör är fel och man ringer ej polisen vid deras närvarande. Du kommer att dö.

Vi lever i ett samhälle med mörka gränder -- anpassa ditt beteende i enlighet med detta.

Småroligt klipp angående detta ämne: http://www.youtube.com/watch?v=2OBPaenkxdg
Nej det ska hon inte kunna,det är olagligt.
Senast redigerad av naescafe 2014-11-06 kl. 05:20.
Citera
2014-11-06, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naescafe
Nej det ska hon inte kunna,det är olagligt.
Vi skriver i en jädra tråd som handlar om våldtäckt, då borde du förstå att "något" i det du citerade med fetstilt innebär våldtäckt. Tänk till lite...
Citera
2014-11-16, 23:58
Medlem
YolandiVissers avatar
Jag råder alla tjejer/kvinnor att gå självförsvarskurser. Thaiboxning eller liknande för din frihet.
Citera
2014-11-16, 23:59
Medlem
Hassebosse47s avatar
Found the muslim.
/thread
Citera
2016-05-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)
Vem är dem som våldtar dig är lika viktig som frågan själv. Om vi kan förstå varifrån kommer denna mentalitet då kanske vi kan ta reda på hur kan vi fixa det, eller? Jag är invandrare själv (EU medborgare) och jag är själv trött på allt som händer i Sverige nuförtiden.
Senast redigerad av negue 2016-05-25 kl. 11:14. Anledning: typo
Citera
2019-04-08, 01:59
Medlem
Fanndiss avatar
Ni som tycker att offret bär viss skuld om denne är för oklädd; kan ni ge några konkreta exempel på var ni drar gränsen?
D.v.s. vilka delar av kroppen är okej att ha synliga och vilka bör täckas med tyg?
Kom gärna med exempel på olika platser och sammanhang. T.ex. dans på krogen, kvällspromenad, raggarträff, hemmafest, joggingrunda i elljusspår osv.

För ni lär ju måsta dra en gräns nånstans. Var hon dum som hade byxorna uppkavlade till knäna den där kvällen? Var hon dum som gick med bara axlar istället för en tunn, långärmad blus?
Citera
2019-04-08, 02:43
Medlem
Fanndiss avatar
Ni som skuldbelägger oklädda offer; var drar ni gränsen? När är man för oklädd?

Meningarna är ju minst sagt delade i denna känsliga fråga.
Vissa säger att man skall kunna gå naken utan att bli våldtagen, medan andra tycker att offret bär en viss skuld om denne varit för utmanande klädd.

Nu skulle jag vilja höra lite konkreta exempel.
D.v.s. vilka delar av kroppen är okej att ha synliga och vilka bör täckas med tyg?
Kom gärna med exempel på olika platser och sammanhang. T.ex. dans på krogen, kvällspromenad i stan/på landsbygden, raggarträff, hemmafest, joggingrunda i elljusspår osv.

För ni lär ju måsta dra en gräns nånstans. Var hon dum som hade byxorna uppkavlade till knäna den där kvällen? Var hon dum som gick med bara axlar istället för en tunn, långärmad blus?
Skulle hon haft byxor som satt lite slappare?

Jag skall som trådstartare försöka hålla mig neutral, men jag vill ändå tillstå att jag tillhör de som tycker att okläddhet inte förmildrar ett sexualbrott.
På samma vis som man skall kunna åka i en dyr och flådig bil som signalerar rikedom utan att behöva "skylla sig själv" om man blir rånad.
Men jag vill gärna höra andras åsikter och exempel. Och tanken är då att tråden skall fokusera på var gränsen skall dras klädesmässigt enligt var och en.
Citera
2019-04-08, 02:51
Bannlyst
Det handlar inte om skuldbelägga utan att ta ansvar för sitt beteende och utseende. Att springa omkring halvnaken, mitt i natten, berusad, ensam i ett mångkulturområde är ganska korkat. Problemet är att man inte får ge kvinnor ansvar för någonting, de är alltid oskyldiga och allt bara kommer ifrån klar himmel. Men sedan ska kvinnor också ha alla rättigheter män har, däribland även rösträtt, men låt de inte ta ansvar för sitt beteende.

Jag ska kunna gå runt med en skylt där det står "Jag hatar negrer" i ett mångkulturområde och inte bli ihjälslagen, men det betyder inte att det är en bra idé. Skuldbelägg mig inte!

Majoriteten av män resonerar som kvinnor, helt inkapabla till att tänka rationellt och tänka konsekvent.
Citera
2019-04-08, 02:56
Medlem
Naknekejsarens avatar
Du bör då fråga MENA-männen som i princip nu är i majoritet i våra gator och torg vart deras gräns går för en hora.

Jag är trött på att förklara, alla får givetvis ta de risker de vill ta. Svenska män står vid sidlinjen, så fråga inte svenska män om sånt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-04-08 kl. 03:00.
Citera
2019-04-08, 03:00
Medlem
Jenny9s avatar
DET SPELAR INGEN ROLL HUR HON/HAN ÄR KLÄDD, DET SITTER INTE I KLÄDERNA!!!!!!

Män våldtar nunnor, prostituerade, sina egna fruar, döttrars vänner, gamla kvinnor, barn osv.

För helvete, de gör det för att de kan och för att de är kåta/vill demonstrera makt. Det är djur som våldtar, de luktar och ser svaghet, de tänder på svaghet. Inget annat.
Citera
2019-04-08, 03:27
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanndis
Ni som tycker att offret bär viss skuld om denne är för oklädd; kan ni ge några konkreta exempel på var ni drar gränsen?
Kom gärna med exempel på olika platser och sammanhang. T.ex. dans på krogen, kvällspromenad, raggarträff, hemmafest, joggingrunda i elljusspår osv.

Vem vet alltså? Beror på vad individen är beredd att ta för risker. Det beror väl på ifall du vill ha en 25%, 10%, 5%, 1%, 0.1%, 0.01% chans att bli våldtagen.

Kan vi tala klarspråk?

99% chans att bli våldtagen ifall man går till flyktingförlägning och festar loss.

Det är väl +50% chans att bli våldtagen ifall man går till en hemmafest med blattar och plötsligt under natten bestämmer att man inte vill ha sex.

Tar man svarttaxi och är störtfull finns det ju en ganska bra chans att man blir våldtagen också.

Vandrar man hem ensam kl 03 på natten som kvinna är det ju stor chans att vad som helst kan hända.

Klädselfrågan ändrar väl oddsen något, men vet inte hur mycket.

Jag tycker själv att kroglivet är så jävla uselt och vulgärt att jag inte ser någon poäng att gå ut överhuvudtaget numera, och ifall jag fick en dotter så skulle jag flytta till något annat land där hon inte utsätts för riskerna som återfinns i arablandet Sverige.

Jag vore ju själv ganska korkad ifall jag tillät en dotter att växa upp i Sverige, då skulle fan jag få skylla mig själv för min idioti. Där drar jag alltså min gräns: låt inte din dotter växa upp i Sverige, speciellt inte i en storstad!
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-04-08 kl. 03:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in