2014-02-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag håller inte med. Kvinnor skall ta ansvar i samhället också, och ja... När alla tar ansvar behövs inga lagar fast det kommer aldrig att ske. Man lever och lär. En våldtagen kvinna har säkert lärt sig ett och annat beroende på vad det gäller. Feminister blandar tyvärr ihop allting jämt och ständigt. Talar du t ex om en man som våldtar en okänd kvinna i en gränd, så har du ett helt annat läge än om du talar om en kvinna som försöker utnyttja mäns sexualitet. Eller hur?
I det fallet har jag för mig att klädsel inte spelar någon roll. Där har du att göra med någon som är psykiskt sjuk. Han behöver vård såklart, och kanske bör han avskärmas från resten av samhället.

Det allmänna problemet i samhället är dock enligt mig att kvinnor respekterar män för lite, inte för mycket. De tar också för lite ansvar, inte för mycket. En och annan våldtäkt skadar nog inte alltid. Jag tror inte en tjej försöker sig på gratis taxi igen ifall hon blir våldtagen. Tror du? Jag lider inte med en sådan tjej. Ofta när man läser om våldtäkter kommer det fram mer när man studerar lite nogare. Kommer fortfarande ihåg hur en ganska brutal våldtäkt visade sig bero på att tjejerna bjöd in ortens kriminella innegäng till en privat fest. Vad kan man säga? Skyll dig själv!

(Sätt gärna dit gärningsmännen också, men det är OT)
Är det bara såna som försöker få gratis taxi du tycker borde våldtas? Hur är det med fuskåkare tunnelbanan till exempel?
Citera
2014-02-26, 20:38
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Är det bara såna som försöker få gratis taxi du tycker borde våldtas? Hur är det med fuskåkare tunnelbanan till exempel?

Absolut! Är de dessutom sarkastiska när biljettkontrollanterna kommer, är det bara att bend over, direkt på plats. Har de också ... en kort kjol på sig .. då får det ju bli gruppvåldtäkt. Det måste ju för fan lära sig någon gång! Dom saknar totalt utbildning om hur mäns sexualitet funkar. Tjejer som går i kort kjol går aktivt runt och ignorerar män och deras sexualitet utan att nödvändigtvis ens veta om det.
Citera
2014-02-26, 20:42
Medlem
munspruts avatar
Jag har funderat på det under dagen frågan är om man kanske kan lagstifta bort problemet? Och vilken längd är det som anses vara för kort kjol? Om inte kvinnor själva kan klä sig respektabelt så får polisen plocka in dem. Vilket parti kan tänkas driva frågan?
Citera
2014-02-26, 20:59
Medlem
redcollars avatar
Citat:
Jag håller inte med. Kvinnor skall ta ansvar i samhället också, och ja... När alla tar ansvar behövs inga lagar fast det kommer aldrig att ske. Man lever och lär. En våldtagen kvinna har säkert lärt sig ett och annat beroende på vad det gäller. Feminister blandar tyvärr ihop allting jämt och ständigt. Talar du t ex om en man som våldtar en okänd kvinna i en gränd, så har du ett helt annat läge än om du talar om en kvinna som försöker utnyttja mäns sexualitet. Eller hur?
I det fallet har jag för mig att klädsel inte spelar någon roll. Där har du att göra med någon som är psykiskt sjuk. Han behöver vård såklart, och kanske bör han avskärmas från resten av samhället.

Det allmänna problemet i samhället är dock enligt mig att kvinnor respekterar män för lite, inte för mycket. De tar också för lite ansvar, inte för mycket. En och annan våldtäkt skadar nog inte alltid. Jag tror inte en tjej försöker sig på gratis taxi igen ifall hon blir våldtagen. Tror du? Jag lider inte med en sådan tjej. Ofta när man läser om våldtäkter kommer det fram mer när man studerar lite nogare. Kommer fortfarande ihåg hur en ganska brutal våldtäkt visade sig bero på att tjejerna bjöd in ortens kriminella innegäng till en privat fest. Vad kan man säga? Skyll dig själv!

(Sätt gärna dit gärningsmännen också, men det är OT)
Det är klart alla ska sitt ansvar i samhället, men iom att det oftast är män som utövar våldtäkterna så är det dessa som är skyldiga för våldtäkterna och således även de som har ansvaret för om de sker eller inte. Om en kvinna skulle "utnyttja män sexuellt (?)" så är det självklart mannens ansvar att inte våldta denna kvinna. Menar du att våldtäkten är ett straff för att en kvinna leker med en mans känslor? Hur kan för övrigt en kvinna utnyttja en mans sexualitet om inte mannen är så dum att denne går på det? Är det inte då mannen som ska skylla sig själv, då han skulle kunnat neka kvinnan, åkt därifrån och mått bra?

Alla våldtäkter är skadliga och att du försvarar dessa måste vara tecken på att du antingen är en psykopat eller skämtar med oss alla. Återigen visar du att du tycker det är rätt att använda våldtäkt som ett maktmedel för att förtrycka kvinnor. Varför förespråkar du så oerhört grova metoder?
Citera
2014-02-26, 21:07
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Jag har funderat på det under dagen frågan är om man kanske kan lagstifta bort problemet? Och vilken längd är det som anses vara för kort kjol? Om inte kvinnor själva kan klä sig respektabelt så får polisen plocka in dem. Vilket parti kan tänkas driva frågan?

Shariapartiet ligger nog bra till.
Citera
2014-02-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Shariapartiet ligger nog bra till.
Ja, Shariapartiet Talibanerna kanske. Men då får polisen även fängsla män med fel längd på skägget.
Citera
2014-02-26, 21:45
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Ja, Shariapartiet Talibanerna kanske. Men då får polisen även fängsla män med fel längd på skägget.
Slappna av det var bara ett skämt
Citera
2014-02-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcollar
Det är klart alla ska sitt ansvar i samhället, men iom att det oftast är män som utövar våldtäkterna så är det dessa som är skyldiga för våldtäkterna och således även de som har ansvaret för om de sker eller inte.
Vilka åsyftas med "män" och "de"?
Citat:
Om en kvinna skulle "utnyttja män sexuellt (?)" så är det självklart mannens ansvar att inte våldta denna kvinna. Menar du att våldtäkten är ett straff för att en kvinna leker med en mans känslor? Hur kan för övrigt en kvinna utnyttja en mans sexualitet om inte mannen är så dum att denne går på det? Är det inte då mannen som ska skylla sig själv, då han skulle kunnat neka kvinnan, åkt därifrån och mått bra?
Är väl inte så svårt att tänka ut sätt kvinnor kan utnyttja män sexuellt? Droger och utpressning är nog de vanligaste. För övrigt kan ju kvinnor och män som blir slagna av sin partner också bara "åka därifrån och må bra".
Citera
2014-02-26, 22:56
Medlem
redcollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Vilka åsyftas med "män" och "de"?

Är väl inte så svårt att tänka ut sätt kvinnor kan utnyttja män sexuellt? Droger och utpressning är nog de vanligaste. För övrigt kan ju kvinnor och män som blir slagna av sin partner också bara "åka därifrån och må bra".
Både "män" och "de" är de individer (oftast män) som begår våldtäkterna.

Menar du att en kvinna betalar för droger med sex och vad menar du med utpressning? Betalar för droger mot sex sker till och från bägge könen, så det är nog inget specifikt fall då man utnyttjar män sexuellt. Dessutom är det ju inte utnyttjande om det sker mot en gentjänst. Vill tjejen som byter sex mot droger inte genomföra samlaget behöver mannen fortfarande inte ta till våldtäkt, utan det finns flertalet sätt som skulle lösa situationen bättre.

Det är ju en viss skillnad mellan att försöka åka taxi gratis mot att bli slagen av sin partner...
Citera
2014-02-27, 08:40
Medlem
Stitchesss avatar
Citat:
Har för mig att kvinnors klädsel har ganska lite med saken att göra. Taxi-exemplet är mer realistiskt. Det är ändå ansvaret som även kvinnor bör ta som skall belysas. Inte sant?

Klart att Kent får skylla sig själv. Har jag ju skrivit. Har inte med varandra att göra. Det finns killar som Kent som vägrar att bli utnyttjade. Finns tjuvar också. Acceptera verkligheten.

Förövrigt skriver du som om alla män vore likadana. Hur tänker du då?

Nu missförstår du mig. Jag tycker inte att alla alla män är likadana. Det är bland annat du och några andra I den här tråden som generaliserar män och pratar att alla män vill våldta kvinnor med korta kjolar som är sarkastiska eller luras för det är mannens instinkt.

Kom är relevant för om du är vad tråden överhuvudtaget handlat om så är det om kvinnor med korta kjolar får skylla sig själva om de blir våldtagna.
Inte om de åker svarttaxi eller om de har en rutten personlighet.

Så kvinnor vägrar inte att bli utnyttjade då? Kent vägrar ju inte att bli utnyttjad då han frivilligt låter sig luras och får då skylla sig själv om man ska ta ditt resonemang.
Citera
2014-02-27, 08:55
Medlem
Stitchesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Okej min analogi med sarkasm där tjejen ristar i bilen är ju rätt dålig också. Jag kaske skulle inkluderat att hon slår honom med en brödkavel. Eller örfilar honom. Eller skär av honom kuken. Poängen var inte vad hon gjorde för att hämnas. Poängen är att han triggade henne genom att han använde en kass form av bestraffning.

Ett bättre exempel är kanske om en tjej ignorerar en kille. Har du på dig sexiga kläder men du inte vill ta ansvar för det, då ignorerar du ju killars sexuella behov.

Likna det med att du är gift med george clooney. Men han ignorerar ditt behov av kärlek. Säg att efter bröllopet så slutar han säga att han älskar dig. Du gör allt för honom, säg att du diskar, suger av honom, hånglar med honom, osv osv osv osv. Men han bara ignorerar dig.

Det är samma sak där. Kvinnor flippar ur totalt i såna förhållanden. Ibland får såna kvinnor diagnoser, och ibland så gör dom slut. Så som du säger att du skulle göra i ett sarkastiskt förhållande. Du skulle lämna honom. Du skulle ge igen med samma mynt MAO. Han ignorerar dig, du ignorerar honom. Du slutar laga mat, du slutar suga, du slutar prata med honom.

Folk skulle säga att han förtjänade det. JAG skulle säga att han förtjänade det.

Men så när det är andra sidan om. När kvinnan ignorerar. När kvinnan är sarkastisk. När kvinnan går fram till en kille och visar brösten, och sen kallar honom för ett äckel för att han tittade - ja då är det HAN det är fel på.

Tycker inte du det är ojämställt? Du som kvinna kan gå ut klädd som om du vore en strippa, och på samma gång kan du kalla killar för pervon när dom kollar på dig. Man håller inte dig ansvarig. Du skulle kunna anmäla dom killarna för sexuellt ofredande bara för att dom tittade på dig. Staten skulle skita i att du hade på dig en uppseendeväckande klädstil. Killen skulle få allt skit. Trots att det var du som provocerade honom.

Våldtäkt är ju grövre än att bara titta. Men i principen så är det samma sak. Du viftar med en kotlett framför ett lejon och sen när lejonet äter köttbiten så är det helt plötsligt fel på lejonet. Då säger man att lejonet borde ha "haft bättre självkontroll".

Varför kan inte DU ha bättre självkontroll och kasnke ha på dig en rysk kappa istället för en kort kjol?

Du skulle ju tycka att det var okej att ignorera george clooney om han ignorerade dig. Varför är det inte okej för killar att ignorera att en tjej säger "Nej" när tjejer från första början ignorerar att män har ett behov av att ha sex?

Ok du jämför man med lejon. Man är inga djur med instinkter som de inte kan kontrollera. Varför ska jag ha en rysk kappa på mig när du kan runka innan du går ut eller dra en tala på en toalett?

Har du också rysk kapa på dig då? Det ar ju ganska pinsamt att du sitter och säger att män är dumma spån utan självkontroll.

För I tiden så förtjänade man att bli våldtagen om man visade ankeln och det var givetvis kvinnans fel för att vissa män har jävligt dålig karaktär.

Jag har självkontroll, jag våldtar ingen. Jag flyger heller inte på någon med kniv för att jag blev provocerad av sarkasm.

Då får du alltså skylla dig själv om du är sarkastisk mot homosexuella män for att de vill knulla dig för att du har shorts och blir våldtagen därefter?
Citera
2014-02-27, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stitchess
Det är bland annat du och några andra I den här tråden som generaliserar män och pratar att alla män vill våldta kvinnor med korta kjolar som är sarkastiska eller luras för det är mannens instinkt.

Länk, eller trollförklarad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in