Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Har ett förslag på att förbjuda dessa sjuka djurplågeri-länkar som sprids i mondo, gore och bizzare forumet. Att människan är en nyfiken varelse som triggas av "förbjuden spänning" är ett faktum, men att folk ser och delar dessa länkar på sidor som flashback och andra forum runtom nätet gör så att "efterfrågan" ökar och fler försvarslösa djur får lida.
Jag vet att vi människor överlag inte har kommit direkt långt med hur vi behandlar djur innan slakt ect. Men dessa videos görs ofta av sadistiska och sjuka människor för alla avtrubbade eller själva sadistiskt lagda människor på nätet. Tycker att flashback, precis som man förbjudit barnporr ska förbjuda videos och länkar med djurplågeri. Inget av dessa är ju lagliga, även om djurplågeri är mer svårdefinerat och inte tas lika allvarligt...tyvärr.
beror väl snarare på vad budskapet åsyftar. Jag själv har inga problem med att använda länkar som visar detta så länge man markerar att man tar tydligt avstånd från detta. (I detta fall djurplågeri) De enda länkar jag inte tycker bör spridas är dom som innehåller virus och skadlig kod (om nu det sistnämnda gör det).