Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Mjo, kan hända att barnporr drar in pengar medan djurplågeri begås av sadistiska idioter. MEN jag tror fortfarande att internets del i det hela påverkar detta gravt. Jag menar, hade inte dessa länkar fått så många visningar och spridits på nätet på samma sätt hade nog färre personer fått ideén att filma och iscen sätta djurplågeri. Att folk kollar på det triggar personer till att gå längre och längre..
Dvs, att kolla på dessa klipp gör dig delaktig, även fast du själv inte står bakom kameran.
Nu kan inte jag bevisa något, men oftast så är det inte personerna som plågat djuret som lägger upp klippen överallt (Kanske bortsett från dokumentärer kring slakt och liknande).
Utan det är ett klipp som först cirkulerar bland vänner, sen laddar nån upp det, därefter ligger det på nätet.
Ungefär som hemmagjorda porrfilmer. En person får tag på ett klipp, sprider det till nästa som laddar upp det online för alla. De är inte avsedda för att hamna på nätet. Klipp kommer fortsätta läggas upp, så länge internet finns, även om de får noll visningar. Det är ett internetfenomen. Saknar hamnar inte på internet för att det finns en efterfrågan, de hamnar på internet för att man helt enkelt kan lägga det där.