2018-07-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sueht1emorp0
Den generella idén om Illuminati/New World Order och dess negativitet har härstammat från en felaktig förståelse för forntida texter. Oftast refereras Mesopotamiska texter (Babylonien samt Sumerien) och även ibland Egyptiska texter, där man försöker "bevisa" att dessa två folkgrupper i synnerhet höll på med allt vad det mörka innebära.

Dessa två civilisationer hade en rad olika gudar, vissa som var elaka och andra som var goda. Personer har hoppat på idén om att bara för att de fanns elaka gudar i dessa texter, att dessa civilisationer skulle avguda just dessa och har samtidigt kopplat dem till Kristendomens idé om djävulen/satan.

Av den information jag har forskat till mig så kan jag säga att Illuminati teorin ej är sann, men att, som varje konspirationsteori, det finns något bakomliggande som har gett upphov till denna teori. Kanske är det så att det finns något bra att hämta i dessa texter mer än direkt felaktig tolkning/översättning av dessa? Idén med dessa texter var inte tolkas samt översättas bokstavligen, vilket många har gjort. Anledningen var att gömma informationen för de personer som kunde hantera de. "With great knowledge comes great responsibility", som man brukar säga.

För att helt förstå forntida texter så bör man först förstå varför dessa texter blivit hemliga så man har större förståelse och kan därav sätta sig in i ett historiskt perspektiv. Kan de vara så att det occulta (som enbart betyder 'hemligt', inget annat) hade problem med uppkomsten av en västerländska religionen och vad hände runt romarriket?

Nu fick ni lite information. Möjligen skapar jag en ny tråd och går in lite mer på djupet av vad jag har hittat, vad det forntida texterna egentligen handlar om och kanske även lite politiska samt hemliga sällskapskopplingar. Kanske även lite alternativa medier får en plats även det.

Hemliga sällskap håller inte på något djävulsdyrkande som Illuminati/NWO teorin för en att tro. Detta härstammar igen från en felaktig syn på forntida texter och vad det egentligen handlar om.

Detta var samtidigt mitt första inlägg på FB. Hoppas det var läsvärt .

Nej Illuminati-teorierna handlar inte om de äldre mesopotaniska/babylonska texter utan om en bristande förståelse för vad Illuminati faktiskt var för en organisation.
Citera
2018-07-28, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirRasmus
Nej Illuminati-teorierna handlar inte om de äldre mesopotaniska/babylonska texter utan om en bristande förståelse för vad Illuminati faktiskt var för en organisation.

Den filosofi som fanns inom den officiella organisationen Illuminati vars var skapad av Adam Weishaupt, vilket är den organisation som du hävdar till antar jag, ligger mycket i linje med de gamla Mesopotamiska mytologierna. Adam Weishaupt skapade i sin organisation ritualer och annat som kom från forntida Grekland samt Egyptien. Dessa två länder fick i sin tur sina idéer från Mesopotamien, vilket gör att det finns en röd tråd från organisationen som Weishaupt skapade till Mesopotamien.

Dessa idéer varken startade eller slutade med Adam Weishaupt intåg.
Citera
2018-08-29, 20:06
Medlem
En satanistisk sekt vad man sett på youtube som vill styra världen och kontrollera allt och alla men skumma är att det baklänges i google på nsa
Citera
2018-08-29, 20:15
Medlem
Det är en fiktiv organisation i Dan Browns roman ”Änglar och demoner” inspirerad av en verklig organisation verksam på 1700-talet.
Citera
2018-08-29, 20:43
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Jag sätter mina pengar på att Illuminati är en cover-organisation, som kändisar antingen öppet visar att dem tillhör via pyramider på klädesplagg & handgester osv. Eller så hånar dem Illuminati via olika medier, för att när sedan eliten från etablisemanget blir ifrågasatte om de tillhör organisationen, snabbt kan avfärda påståenden/anklagelser & säga att personen är en konspirationsgalning som "har sett för mycket på film/serier".

Bakom denna cover-up ligger de allra mest välbärgade människorna, i samarbete med sionistiska judar, som i princip styr världsekonomin som fritt kan härja. Medan folk springer runt och tror att de är "woke" pga diskussioner de har kring denna fabrikerade organisation.

Nej, allt som mass-media gör till "en grej" är högst sannolikt fabrikerat av eliten själva.
.
Senast redigerad av NysvenskenAbdullah 2018-08-29 kl. 20:46.
Citera
2018-10-22, 19:54
Medlem
fluffypuffys avatar
Varför krångla till det?
Myron Fagan förklarade ju precis hur saker och ting låg till för 50 år sedan, och förklarar i detalj vilka ”Illuminati” är/var.

Idag gömmer dom sig såklart bakom möten som bilderberg etc. Dom använder säkerligen inte ens benämningen Illuminati själva längre, det är något popkulturen fått ta över och ett sätt att förkasta det hela som fantasier.

Konspirationen dock, är lika sann då som nu. Tro inget annat.
Citera
2019-10-11, 09:18
Medlem
Har läst att de ska ha högre insikt i det gudomliga.
Citera
2020-01-06, 12:49
Medlem
Ska finnas något/några dokument på vad de vill och deras planer.

Kalergiplanen gällde väl bara till 1966? Är lite nyfiken och vill läsa lite men hittar inget..
Citera
2020-03-01, 09:00
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Ska finnas något/några dokument på vad de vill och deras planer.

Kalergiplanen gällde väl bara till 1966? Är lite nyfiken och vill läsa lite men hittar inget..

Jag tolkar det som du vill läsa mer om Kalergi? khazarerna (de europeiska judarna), sionism, globalism? ämnet som jag misstänker att du vill veta mer om är otroligt stort och det täcker många områden.
Boken av Richard Nicolaus Coudenhove-Kalergi - Practical Idealism, även kallad Kalergi-planen kan du hämta här (se länk) https://mega.nz/#!HjIDEQQC!JKz0lD5I5...fAuFYdYE52IfLg

Du kan köpa boken och andra böcker av Kalergi på Amazone (se länk) https://www.amazon.com/s?i=stripbook...line_sr_book_1

Det finns en tråd om kopplingen mellan Kalergi och massimmigrationen( se länk) https://www.flashback.org/t3123867
Citera
2020-03-01, 22:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Jag sätter mina pengar på att Illuminati är en cover-organisation, som kändisar antingen öppet visar att dem tillhör via pyramider på klädesplagg & handgester osv. Eller så hånar dem Illuminati via olika medier, för att när sedan eliten från etablisemanget blir ifrågasatte om de tillhör organisationen, snabbt kan avfärda påståenden/anklagelser & säga att personen är en konspirationsgalning som "har sett för mycket på film/serier".

Bakom denna cover-up ligger de allra mest välbärgade människorna, i samarbete med sionistiska judar, som i princip styr världsekonomin som fritt kan härja. Medan folk springer runt och tror att de är "woke" pga diskussioner de har kring denna fabrikerade organisation.

Nej, allt som mass-media gör till "en grej" är högst sannolikt fabrikerat av eliten själva.
.

Mycket bra förklaring som är värd att överväga!

/Johan
Citera
2020-05-27, 10:11
Medlem
cvidcrna19s avatar
Några tankar om detta?

Det är nu det händer, Illuminati tar över!

https://unnwo.org/
Citera
2020-05-29, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cvidcrna19
Några tankar om detta?

Det är nu det händer, Illuminati tar över!

https://unnwo.org/
Kolla upp domänen först, innan du drar slutsatser. Verkar inte ha något med FN att göra, utan är uppsatt av ett privat företag. https://whois.domaintools.com/unnwo.org
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in