2012-05-24, 08:42
Medlem
Hej jag är administratör på min skol dator men även min lärare har ett administratör konto på samma dator och jag vill få fram hennes lösenord då hon har blockerat facebook på allas datorer i klassen, Men eftersom jag också är administratör på min imac så borde jag väl kunna få fram hennes lösenord eller?
Citera
2012-05-25, 23:05
Medlem
GunnarBunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingmartin1992
Hej jag är administratör på min skol dator men även min lärare har ett administratör konto på samma dator och jag vill få fram hennes lösenord då hon har blockerat facebook på allas datorer i klassen, Men eftersom jag också är administratör på min imac så borde jag väl kunna få fram hennes lösenord eller?

Du kan få fram det genom att starta från installations-dvd:n eller recovery mode (om den skeppades med lion),
Citera
2012-05-26, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarBunker
Du kan få fram det genom att starta från installations-dvd:n eller recovery mode (om den skeppades med lion),
Nej, det kan du inte, vad du därimot kan göra är att sätta ett nytt lösenord, men du kan inte få fram det nuvarande
Citera
2012-05-26, 12:54
Medlem
Andreasvbs avatar
Om hon har skrivit in sitt lösenord någon gång när du varit inloggad kan det ligga i din nyckelring (nås via Nyckehanterare).
Citera
2012-05-29, 22:02
Medlem
GunnarBunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Nej, det kan du inte, vad du därimot kan göra är att sätta ett nytt lösenord, men du kan inte få fram det nuvarande

Det var vad jag menade, dumt skrivet av mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in