2012-05-23, 17:44
  #1
Medlem
sigurts avatar
Hej!

Jag har sökt en del här på forumet och det finns några trådar som handlar om wingsuit, dock är det bara två tre sidor sen skrivs inget mer.

Tänkte att vi kan samla all i en tråd istället, modd kanske kan flytta ihop dessa om de känns vettigt?

Läste precis att det har skrivits historia idag angående wingsuit, Gary Connery har tydligen landat i en wingsuit UTAN att använda fallskärm, här kommer länk:

http://news.sky.com/home/strange-news/article/16233460

Vad vet vi om Jeb Corliss? Jag har läst att han skadades svårt för några veckor sedan efter ett liknande försök!
Citera
2012-05-23, 19:27
  #2
Medlem
HEDP502s avatar
Det första filmmaterialet postades för någon timme sedan.
Den "officiella" versionen lär komma inom kort (han hade ju t ex en följehoppare i wingsuit).
Ballar av titan!

http://youtu.be/9IRC_b4g7Sg
Citera
2012-05-24, 08:01
  #3
Medlem
JustBecauses avatar
Jeb Corliss mår idag bra och planerar redan nya hopp!

http://jebcorliss.net/blog/

Hans ben under läkning: http://jebcorliss.net/wp-content/uploads/2012/03/IMG_1886-768x1024.jpg

Hur ofta hoppar de i Norge? Har sett många klipp med Jokke Sommer och Halvor Angvik på tuben och blir sugen på att se det på riktigt.
Citera
2012-05-25, 20:16
  #4
Medlem
sigurts avatar
Jävlar vilket drag det var i tråden grabbar!!

Trodde folk var mer intresserade än detta av wingsuit!

Kul att höra att Jeb corliss är på bättringsvägen, jag såg något klipp med honom på youtube där han antingen är 1mm ifrån en bergskant eller så touthar han den verkligen jag vet inte.. dom körde iaf slowmotion!

Ibland blir jag bitter på mitt liv och önskar att jag kunde få möjlighet att göra såna sköna grejer som honom...

Själv har man lyckats med att hoppa tandem iallafall WOOW!!!
Citera
2012-05-26, 07:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jävlar vilket drag det var i tråden grabbar!!

Trodde folk var mer intresserade än detta av wingsuit!

Kan bero på att det finns en tråd om wingsuit på tio sidor inlägg redan: https://www.flashback.org/t1712112
Citera
2012-05-27, 13:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Ibland blir jag bitter på mitt liv och önskar att jag kunde få möjlighet att göra såna sköna grejer som honom...
Stackars dig. Vad hindrar dig?
Citera
2021-08-17, 10:07
  #7
Medlem
TuffRobbans avatar
Dårar! Tänk att vara deras nära och kära.
https://www.youtube.com/watch?v=NIezHOr-klY
Citera
2026-06-07, 13:08
  #8
Medlem
Arne Bajses avatar
En 47 årig wingsuit flygare har omkommit i Alperna.

Igår den 6/6 hoppade två wingsuit flygare ner från det 2082m höga berget Gigerwaldspitz. En av dem störtade ner i avgrunden pga oklara skäl.

https://m.bild.de/news/in-der-schweiz-deutscher-wingsuit-flieger-toedlich-verunglueckt-6a23f5d4b20db0d89b657456
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in