• 1
  • 2
2012-05-25, 17:27
Medlem
Njaej kanske inte exakt dag. Men man ska ju få v 29. Om man e-deklarerat. Så dom lär ju inte skicka ut förfrågning om kvitton o grejer veckan innan återbäringen betalas ut. Det hinner man ju inte skicka in, sen ska det bearbetas av nån där oxå. Spontant känns det som det är safe.. om man nu inte blir retroaktivt granskad. Vilket känns otroligt oxå..
Citera
2012-05-25, 18:57
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menace66
Jo det kanske dom kan.. men hur ofta sker det? Inte ofta skulle jag tro. Dom har nog bättre saker för sig än att sitta och granska vanliga svenssons deklarationer bakåt i tiden

Det beror på. Vi säger att du gör avdrag nästa år som skatteverket vill granska. Om du då inte kan styrka det avdraget med kvitton och de ser att du gjort samma avdrag 6 år tillbaka i tiden så kan de kräva dig på kvitton alla föregående år också.

Då kan man verkligen sitta i skiten om man tror man "sluppit undan" varje år.

Folk fattar inte att deklarera oärligt kan slå tillbaka nåt så enormt på en och har man väl fått skatteverkets lupp på sig en gång kan ni räkna med att de kommer snorgranska era deklarationer tills ni dör. Varför inte bara vara ärlig?
Citera
2012-05-25, 19:03
Medlem
Mm.. men enligt en dam som en nära person till mig pratat med så är det ytterst söllsynt att deklarationer granskas retroaktivt. Då ska det enligt henne röra sig om stora summor. I teorin kan dom göra det, men i praktiken är det nåt helt annat. Allt enligt henne då. Och det där med ärligheten, jovisst är det kanske bäst att vara ärlig. Men vi vanliga svenssons ska väl kunna återta liite av det staten tar tycker man
Citera
2012-05-25, 20:14
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menace66
Mm.. men enligt en dam som en nära person till mig pratat med så är det ytterst söllsynt att deklarationer granskas retroaktivt. Då ska det enligt henne röra sig om stora summor. I teorin kan dom göra det, men i praktiken är det nåt helt annat. Allt enligt henne då. Och det där med ärligheten, jovisst är det kanske bäst att vara ärlig. Men vi vanliga svenssons ska väl kunna återta liite av det staten tar tycker man

Ja, svenne banan knyter näven i fickan medan pappa statens kängor trycker hårt emot nacken.
Citera
2012-05-25, 21:00
Medlem
Jo, så är det ju.. mina skattepengar används ju ändå helt åt helvete av staten så det är inte mer än rätt att ta tillbaka lite...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in