2012-05-22, 22:29
Medlem
Tjenare, det är så att jag tar studenten om 3 veckor men har ännu inte köpt kläder....

Till saken.

Jag vill gärna ha en snygg mer annorlundare outfit än det vanliga "kavaj slips osv " .. har ni några förslag, något med mer "stil" som man eventuellt kan använda sig av senare på andra evangemang och fester...

kom med bilder eller liknande..råd?

Om ni intresserar er vart jag bor så är det i jönköpingsområdet, men planerar åka till halmstad för att shoppa..

MVH
Citera
2012-05-22, 22:35
Medlem
emmarrs avatar
Vill du inte ha kavaj eller? isåfall kan du ha en vit skjorta, en fluga i valfri färg och en svart väst?
Citera
2012-05-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmarr
Vill du inte ha kavaj eller? isåfall kan du ha en vit skjorta, en fluga i valfri färg och en svart väst?

Hmm en svart väst har jag redan som tur är... och en vit skjorta med, kanske blir en till lite mer fashion.. iofs flugan, vilken färg, är svart ett bra val eller för tråkigt?

Tror ni det passar med ett par svarta chinos och vita converse, eller ska man köra det fula "finbyxor med finskor" ? Tror ni folk kan reagera negativt, har redan sagt till vissa i klassen att jag inte vill köra det vanliga, så får man höra tjatet " ne usch, varför ska du vara olik dem andra".. det är ju för att jag vill
Citera
2012-05-22, 22:48
Medlem
emmarrs avatar
men ja klart du kan.. fast allt beror ju på helt hur man bär upp det! står du där helt osäker och skäms över ditt klädval så blir det ju ingen hit precis. jag tog studenten förra året och då var det endel killar som stack ut, som tex hade grå väst och gråa byxor, men dom bar ju liksom upp det med självförtroende angående flugan, vilken färg har du på din "diamant" på mössan? den som visar vilken linje du går liksom.. isåfall kan du ju ha en fluga i den färgen, annars kan du ju köra svart, det funkar ju alltid
Citera
2012-05-22, 23:12
Medlem
Citat:
men ja klart du kan.. fast allt beror ju på helt hur man bär upp det! står du där helt osäker och skäms över ditt klädval så blir det ju ingen hit precis. jag tog studenten förra året och då var det endel killar som stack ut, som tex hade grå väst och gråa byxor, men dom bar ju liksom upp det med självförtroende angående flugan, vilken färg har du på din "diamant" på mössan? den som visar vilken linje du går liksom.. isåfall kan du ju ha en fluga i den färgen, annars kan du ju köra svart, det funkar ju alltid

Aha.. jodå, jag trivs o vågar..

flugan blir då röd
Citera
2012-05-22, 23:28
Medlem
emmarrs avatar
går du handel?
Citera
2012-05-22, 23:56
Medlem
Citat:
går du handel?

BF
Citera
2012-05-23, 14:40
Medlem
AndrewBernards avatar
En väl sittande kostym, skjorta, slips och näsduk, du får inte mer stil än så.

Svart väst kommer bara få dig att se ut som en servitör.
Citera
2012-05-23, 16:03
Medlem
The-Johans avatar
Håller med, varför ska du köra med väst och chinos på en student? Man tar bara studenten en gång i livet och då tycker jag man ska se riktigt stilig ut med en välsittande kostym och slips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in