2012-05-22, 14:39
Medlem
gd900s avatar
Som jag har förstått det så omvandlas metylfenidat till etylfenidat i kroppen, men är det någon skillnad i ruset i sig? Jag har beställt 1g etylfenidat och har 144mg concerta (metylfenidat), utan att känna något rus-aktigt.. Så.. har jag kastat bort mina pengar på etylfenidatet?
Citera
2012-05-22, 15:17
Medlem
Concerta är ju en depottablett, så krossade du inte dom så är det inte så konstigt att du inte fick ett rus.
Citera
2012-05-22, 17:20
Medlem
200kgs avatar
Nästa gång du tar Concerta, intag det på något annat sätt.

* Mortla den noggrant, blir nog jävligt svårt med vanlig mortel dock eftersom den svarta delen är hård som sten ifall du har 54mg:arna, men så vitt jag vet behöver man inte ens den svarta/grå biten, så bara slänga den, men brukar svälja den helt i alla fall.

Har ingen mortel hemma.. tror jag inte, så jag börjar med att suga på kapseln och suger tills det orange-bruna skalet har försvunnit helt och hållet (det innehåller snabbverkande metylfenidat, precis som ritalin).
När den är helt "clean" tar man lite toalettpapper och torkar rent den från saliv, sedan tar du ett vikingabett med kindtänderna över halva kapseln. Alltså, tugga av allting förutom den svarta biten.
Tugga, tugga, tugga, drick, drick, drick, svälj, svälj, svälj osv. Smaken är som baken dock, men det är det värt det, förutom random-ångest på avtändningen. Har aldrig upplevt en jobbig avtändning, knappt märkt att jag har avtändning faktiskt, känner att det börjar komma igång när det var ett tag sedan jag intog något metyl, börjar känna en väldigt lätt huvudvärk och grov ångest.
Citera
2012-05-23, 18:12
Medlem
gd900s avatar
Tack för svar, men frågan var om det är mer drag i etylfenidat.
Citera
2012-06-06, 04:04
Medlem
Augustbeasts avatar
Också intresserad då jag fått alltför svaga upplevelser med concerta... Etylfenidat är ju lagligt och därför billigare=mer mängd
Så Etylfenidat vs Metylfenidat?
Bump
Citera
2012-06-06, 14:28
Medlem
InfectedM-s avatar
Drick nå bärs sen taru 120mg ritalin och sen har du etylfenidat.
Citera
2012-06-09, 04:13
Medlem
Cpt.Haddocks avatar
Jag går på i runda slängar 70-80 mg mf (medikinet) per dag, för koncentrationsproblem, säkert nån av alla dom bokstavskombinationer Socialstyrelsen hävdar vuxna inte kan ha...

Anyway, brukar köra med ef ibland, när jag rykt ihop med aset till läkare och han straffar mig med indragen ranson (läkaretik, patientansvar???).

Dricker hyffsat med sprit också, btw.

Jag hävdar alltså att jag har en del erfarenhet av båda. Visst blir mf roligare om man sköljer ner dom med sprit, men jag tycker helt klart att ef är skönare, blir gladare och lite mer stålmannen av det (särskilt i kombo m. sprit), men också betydligt hårdare mot kroppen...mer av kalla fingrar/händer och bultande pump, så att säga. Blir också klart mer insnöad på diverse mupp med ef...förra helgen satt jag f*n 12 timmar i sträck och redigerade en bild...den vara så bra den kunde bli efter 10 min, men efter en dags bombande och snortande och litta whisky på det skulle fannimig varenda bit dissekeras...

Kan ju såklart också vara att jag krutar på lite mer med ef...har bara vägt upp ungefärligt men gissar på att ligger tunt 150mg i bomben, sen kanske 25-50 till i snoken... Men det är partydoser för mig...har jag så mycket ef i kroppen på jobb springer brudarna bara dom får syn på mig...

Brukar också göra 'himmagjorda' piller av frugans utgågna magmedicin, delar kapslarna och byter ut 'orginalpulvret' mot ef (brukar bli Hemulens). Dom funkar precis lika bra mot add'n som Medikineten gör. Försöker väga upp lite noggrannare i dessa kapslar, men min kinavåg är litta ostadig vi så låga vikter. Men i snitt ligger det runt 50-70mg ef. Dvs även det mer än 10mg mf jag får utskrivet.

Som sagt bruka intag bli bomben på 150mg ca, sköljs ner med ett stadigt glas Loch Lomond ;-) och for the final twst de sista 25-50mg i snoken.

OT: Men, in your face, doc, ji shall fart in your general direction, jag fixar vad jag behöver ändå...
Citera
2012-08-31, 15:10
Medlem
Medikinet är väl inte bra att käka om man är vuxen (ja över 18 år), för du är väl det om jag förstått det hela rätt
Citera
2012-08-31, 15:14
Medlem
Bongmons avatar
Metylfenidat omvandlas inte till etylfenidat i kroppen.

Därimot om du dricker alkohol och intar metylfenidat så omvandlas det i levern till etylfenidat.
Citera
2012-08-31, 22:03
Medlem
Icke-depo former av methylfenidat är underbart, dvs medikinet. Concerta och ritalin orkar jag inte ens röra. Inga erfarenheter av ethyl dessvärre, men då jag dricker alkohol då och då märker jag att jag får någon euforirush om jag intagit någon vanlig dos methylf. nasalt eller oralt.

Concerta är för mycket jobb för ett rus. Ritalin går, men tar också för mycket tid och saker hit och dit. Medikinet är dock det bästa jag prövat i methylfenidatväg. Räcker med 10-40mg för att bli riktigt påtänd, kombinera med alkohol så är det euforiskt som fan. Dock som alla stims; desto högre du flyger desto lägre faller du.
Citera
2012-08-31, 22:10
Medlem
algerluktarosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Icke-depo former av methylfenidat är underbart, dvs medikinet. Concerta och ritalin orkar jag inte ens röra. Inga erfarenheter av ethyl dessvärre, men då jag dricker alkohol då och då märker jag att jag får någon euforirush om jag intagit någon vanlig dos methylf. nasalt eller oralt.

Concerta är för mycket jobb för ett rus. Ritalin går, men tar också för mycket tid och saker hit och dit. Medikinet är dock det bästa jag prövat i methylfenidatväg. Räcker med 10-40mg för att bli riktigt påtänd, kombinera med alkohol så är det euforiskt som fan. Dock som alla stims; desto högre du flyger desto lägre faller du.

Kan inte påstå att det är för mycket jobb för att få ett rus utav concerta,
Klippa bort skalet & den bruna halvan på concertan och mortla + ett par meter vatten så har du en prima rövpanna.
Citera
2012-08-31, 22:10
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1

Ritalin är ju inte depot. eller?

mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här