Nästa gång du tar Concerta, intag det på något annat sätt.
* Mortla den noggrant, blir nog jävligt svårt med vanlig mortel dock eftersom den svarta delen är hård som sten ifall du har 54mg:arna, men så vitt jag vet behöver man inte ens den svarta/grå biten, så bara slänga den, men brukar svälja den helt i alla fall.
Har ingen mortel hemma.. tror jag inte, så jag börjar med att suga på kapseln och suger tills det orange-bruna skalet har försvunnit helt och hållet (det innehåller snabbverkande metylfenidat, precis som ritalin).
När den är helt "clean" tar man lite toalettpapper och torkar rent den från saliv, sedan tar du ett vikingabett med kindtänderna över halva kapseln. Alltså, tugga av allting förutom den svarta biten.
Tugga, tugga, tugga, drick, drick, drick, svälj, svälj, svälj osv. Smaken är som baken dock, men det är det värt det, förutom random-ångest på avtändningen.

Har aldrig upplevt en jobbig avtändning, knappt märkt att jag har avtändning faktiskt, känner att det börjar komma igång när det var ett tag sedan jag intog något metyl, börjar känna en väldigt lätt huvudvärk och grov ångest.