2012-05-22, 11:32
Medlem
x3mnrj4u2cs avatar
Dags att fixa sommarlooken. Tänkte blanda i några matskedar salt i en sprayflaska med vatten. Läste att man skulle ha i citronsaft också, för att håret blir strävare då. Har nån testat, fungerar det?
Citera
2012-05-22, 11:46
Medlem
Gtars avatar
hmm...
men det finns ju på H&M att köpa.
kostar typ 29 kr. Billig och bra!
Jag tror inte att du bara kan lägga i salt och citron..För då skulle väl alla göra det..varför betala så mycket pengar? (Nu är HM billig men det finns märken som kostar mycket mer)
Citera
2012-05-22, 12:06
Medlem
iSlashs avatar
1. Garanterat billigare än skit de blandar och säljer för 150 spänn.
2. Garanterat mindre skadliga ämnen än skit de blandar och säljer för 150 spänn.

Bara att testa. Citron har jag hört hjälper till att bleka håret, vet inte om det stämmer. Luktar gott i alla fall så varför inte?
Citera
2012-05-22, 12:08
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gtar
hmm...
Jag tror inte att du bara kan lägga i salt och citron..För då skulle väl alla göra det..varför betala så mycket pengar? (Nu är HM billig men det finns märken som kostar mycket mer)

Därför att folk är idioter. Har du någon aning hur mycket skräpprodukter som finns inom marknader som kemprodukter, kosttillskott osv? Grejer man kan köpa på ICA i 99 fall av 100.
Citera
2012-05-22, 12:08
Medlem
Gtars avatar
okii bara du är medveten om allt salt (hemma) skadar ditt hår..
ska googla runt lite återkommer
Citera
2012-05-22, 12:12
Medlem
Gtars avatar
mm...det var rätt

asså havs-salt (som finns naturligt i vattnet) ska man inte blanda med vanlig salt man har hemma...det är inte samma sak..läste jag...du kan skada och slita ut håret då..
Citera
2012-05-22, 12:35
Medlem
iSlashs avatar
Jaha, kanske håret skadas. Tvivlar dock på att det skadas lika mycket som vid blekning eller färgning med kemikalier. Håret lär inte trilla av på en gång, blir det kass är det väl bara att sluta och sen växer det ut igen.

Räkna ut hur mycket salt (havssalt?) du behöver tillsätta för att komma upp i samma koncentration som ditt favorithav och saken är biff. Och glöm inte citronen
Citera
2012-05-22, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gtar
okii bara du är medveten om allt salt (hemma) skadar ditt hår..
ska googla runt lite återkommer

For your information är salt uttorkande och skadar därigenom håret oavsett om du köper det på ICA, HM eller hämtar det i närmsta saltvattensjö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in