• 1
  • 2
2012-05-22, 00:41
Medlem
Jag ska på festival i sommar. Ingen alkohol får medtagas på festivalområdet, lika så öppnade flaskor. Jag vill fylla en PET-flaska med alkohol.

Hur får man ut läsken med så lite skada på flaskan som möjligt?
Hur fyller man flaskan med alkohol?
Och utan att bryta korken?

Vad tror ni? Vad vet ni?
Citera
2012-05-22, 00:43
Medlem
woords avatar
Gör små hål med en nål högst upp. Tar en jäkla tid att tömma och fylla men jag antar att du inte ska gå om 5 minuter
Citera
2012-05-22, 00:45
Medlem
DelGriffiths avatar
Kan man tänkas göra ett hål bakom etiketten plus att man har cola eller icke genomskinlig läsk i flaskan?
Citera
2012-05-22, 00:47
Medlem
Antevantes avatar
Borra hål i botten! Byt innehållet och täta hålet.
Ett tips är att stå utomhus för säkerhets skull...
Citera
2012-05-22, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Borra hål i botten! Byt innehållet och täta hålet.
Ett tips är att stå utomhus för säkerhets skull...

Utomhus låter som en fördel. Tips på tätning?
Citera
2012-05-22, 00:50
Medlem
UAAs avatar
Doppa toppen med kork i kokande vatten. Efter plasten i korken har mjuknat så kan du få loss kork+plombering med en skruvmejsel.

Fyll på med sprit. Skruva dit din intakta kork+plomb.

Ha skoj.

/MacGyver

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=a-wXpQ4xY6w Där är en bra vid som visar ungefär hur jag menar.
Senast redigerad av UAA 2012-05-22 kl. 00:53.
Citera
2012-05-22, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Kan man tänkas göra ett hål bakom etiketten plus att man har cola eller icke genomskinlig läsk i flaskan?

Innebär inte det att flaskan bara skulle bli halvfull? Det skulle nog se suspekt ut i visiteringen om man kommer med en halvfull flaska med obruten kork.
Citera
2012-05-22, 02:37
Medlem
Borra hål precis i mitten av botten på flaskan. Där är det alltid en samling med plast. Sen töm den, häll i spriten och försegla med en lite klick lim från en lim-pistol. Blir omöjligt att upptäcka.

Vill du vara ännu mer hardcore så kör du på aluminiumburkar.
Citera
2012-05-22, 06:53
Medlem
Man sitter här och fnissar i arla morgonstund åt alla knäppa projekt som gökarna håller på med ute i landet. Mycket underhållande.

Svaret har du fått redan: öppna i botten - hål mitt i - täta sedan med likadan plastbit skuren ur annan flaska - använd pistollim, genomskinlig silikonmassa eller annat genomskinligt lim - testa och berätta här på FB hur det gick. Inte tejp!

Du kan också testa att borra hål i plastkapsylen. Täta sedan genom att skära ut ett heltäckande lock från en exakt likadan kapsyl som du fäster ovanpå originalkapsylen med lim enligt ovan. Det måste i bägge fallen vara snyggt och osynligt - inget fummel eller kladd.

Det bästa alternativet:
Sluta att bete dig som en tönt och håll dig nykter.
Citera
2012-05-22, 07:47
Medlem
Moondancers avatar
Fan vad folk gör det svårt för sig, den här är bland de lättaste och dessutom svårast att avslöja:

Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Doppa toppen med kork i kokande vatten. Efter plasten i korken har mjuknat så kan du få loss kork+plombering med en skruvmejsel.

Fyll på med sprit. Skruva dit din intakta kork+plomb.

Ha skoj.

/MacGyver

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=a-wXpQ4xY6w Där är en bra vid som visar ungefär hur jag menar.
Citera
2012-05-22, 10:13
Medlem
MeineMeinungs avatar
Borra hål ett 1 mm stort hål i "gjutknoppen" i botten av flaskan.

Kläm sedan ut innehållet i flera successioner varemellan du släpper in luft så att du kan klämma ut allt utan att deformera flaskan allt för mycket.

Därefter så häller du det du vill få in i flaska i en skål. Varpå du klämmer ihop flaskan och suger upp skålens innehåll i flaskan (genom hålet i gjutknoppen).

Den sista skvätten kan fyllas på med en spruta från t.ex. en skrivarpåfyllning eller dyl.

Placera sedan flaskan upp och ned och använd en lödkolv eller liknande för att ”svetsa” igen gjutknoppen (En skruvmejsel uppvärmd med ett ljus borde fungera lika bra.). Då gjutknoppen redan har ett ”smält” utseenden så borde detta inte vara svårt.
Citera
2012-05-22, 10:17
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av resk
Jag ska på festival i sommar. Ingen alkohol får medtagas på festivalområdet, lika så öppnade flaskor. Jag vill fylla en PET-flaska med alkohol.

Hur får man ut läsken med så lite skada på flaskan som möjligt?
Hur fyller man flaskan med alkohol?
Och utan att bryta korken?

Vad tror ni? Vad vet ni?

Detta har jag utfört, men tyvärr var förbudet mot egen medtagen alkohol på festivalområdet till och med högre än någonting som kan liknas vid nolltolerans. Jag hade doppat en vattenflaska i kokande vatten, och bytt dess innehåll mot genomskinlig alkohol. Vid porten på festivalområdet blev jag dock beordrad att slänga flaskan, trots att jag visade att den inte är öppnad. Portvakten konstaterade att varken alkohol eller andra former av drycker fick tas med in på festivalområdet, och tillade att man kunde dricka gratis vatten inne på området. Jag började förklara att jag hade en sjukdom, som gjorde att jag inte kunde dricka annat än kliniskt rent vatten, men eftersom jag inte hade något intyg över denna påhittade sjukdom, så var jag tvungen att slänga flaskan i soptunnan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in